Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

kattekop

kattekop

25-02-2014 om 11:44

Kattengejank en hondengeblaf

Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat mijn tuin een grote kattenbak is en het park om de hoek een groot hondentoilet.

Maar kunnen katten en hondenbezitters nu echt niet bedenken dat ik tussen 22.00 uur en 07.00 uur gewoon wil slapen!
Ik woon aan een park, en de laatste tijd laten mensen hun hond na 12en nog even uit. Niet erg, maar zorg dan dat die beesten niet alles bij elkaar blaffen! Of ga niet om 06.00 uur een roep-spel met je hond doen!

En dan die %^$%#@ katten! Echt ik word zo'n 4-5 keer per nacht wakker van een vechtpartij bij mij in de tuin. Die ligt dan vol haren, waar ik ook nog eens leuk een allergische reactie op krijg.

Ik weet niet of mensen zich realiseren hoeveel lawaai een kat maakt als hij vecht, maar ik zit steeds rechtop in bed.

Jasmijn

Jasmijn

25-02-2014 om 11:50

pech

Ik vrees dat je een beetje pech hebt waar je nu woont. Ik hoor ongeveer 2 keer per jaar katten gejank en verder niet (gelukkig) want daar kan je inderdaad behoorlijk wakker van worden/liggen. Zo'n herrie! Helaas mogen katten nu eenmaal los lopen in nederland en bestaat er geen kat-vrije zone.

Tja en roepende mensen naar honden, dat is idd belachelijk, je gaat gewoon niet om 6.00 roepen (maar dat heeft uiteindelijk niets met honden an zich te maken, maar met asociale mensen) ik heb bijv. meestal rond 4.00 last van roepende en lachende jongens en meisjes die terugkomen van het uitgaan en denken dat ze alleen op de wereld zijn (met een slokje op dus veel luidruchtiger dan normaal)

De hond kan er niets aan doen, de baas is de schuldige.

Ik begrijp je frustratie, hier mogen ze van mij wel eens gaan blaffen als ze klaar zijn met poepen, kan ik ze in het nekvel grijpen, ik word schijtziek van al die hopen hier op de stoep.
(ik woon aan een uitgangsweg het dorp uit, en meestal redden de honden het buitengebied niet)
Ik loop steevast 4-5 keer per week de stront voor een ander op te ruimen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-02-2014 om 15:29

Ja, die ergenissen

Dat honden op dat tijdstip de kans krijgen om te blaffen is echt de schuld van de baas. Dan moet je dus je raam dicht gaan doen
Zelf erger ik me mateloos aan mensen die vroeg weg moeten en dan in de winter de auto alvast warm laten draaien en dan weer naar binnen gaan. Daar moet ik mijn raam voor sluiten. Gelukkig hebben we deze winter daar geen last van.
Of mensen die nadat ze ergens op visite zijn geweest zonodig te afscheid nog even de straat uittoeteren. Hopeloos.
Mijn grootste ergernis van het moment is dat mensen bij de kassa in de supermarkt hun kar achter zich parkeren. Daar waar de pinautomaat is zeg maar. En dan op hun gemak gaan inpakken. Lijkt echt mode momenteel. Ik kan dan niet mijn boodschappen pakken, ik kan niet pinnen. Het enige wat ik kan doen is me verbijten en wachten tot ik erdoor kan.

En aan al die ergenissen kan je weinig doen. Je moet er mee leren leven helaas.

Jaina

Jaina

25-02-2014 om 15:34

Hoort erbij

Als je dicht op elkaar woont heb je nu eenmaal last van elkaar. Van huisdieren die lawaai maken, van babies die 's nachts huilen, van kinderen die buiten spelen, van de buren die een nieuwe vuurkorf hebben, van de andere buren die karaoke als hobby hebben, van de krantenbezorger die met z'n opgevoerde brommer om 6 uur door de straat heen knalt, van mensen die hun bezoek om 4 uur 's nachts uitgebreid gaan uitzwaaien... Het hoort er gewoon bij.
Je kan in het buitengebied gaan wonen maar daar heb je weer problemen met tractoren, hanen, koeien die looien en andere buitengeluiden.
Minste last heb je misschien nog als je heel hoog woont in een goed geisoleerde flat. Ver boven straat niveau zodat je van beneden ook geen geluiden meer hebt.
Het is inderdaad soms ergelijk maar uiteindelijk heb je met ergeren vooral jezelf want de anderen veranderen niet zo vlug.

Mijntje

Mijntje

25-02-2014 om 17:34

wat tips uit de losse pols

Dubbele beglazing, geluidswerende gordijnen, oordoppen, een poster op je raam met een afbeelding van een hond met baas en een tekst erbij. Is er een buurtkrantje? Stuur een ingezonden stuk. Die katten denken dat het al lente is..
Of verhuizen. Wonen aan een park is niet ideaal blijkt.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2014 om 19:22

Krijsende katten

Toen ik nog thuis woonde zaten er ook wel eens krolse katten in onze tuin. Ik weet nog dat ik een naar geluid vond. Net hoe kleine baby's wel eens kunnen klinken. Nog steeds vind ik het geen prettig geluid. Voor de rest, ach.. het is de natuur. Er zit regelmatig een vogel naast ons huis, waar je echt horendol van wordt als die het op zijn heupen krijgt (het zijn er vast meer). En blaffende honden, tja... ik heb er ook een en ik doe er alles aan om hem dat af te leren. Ik vind het echt vervelend als ik na 11 uur met een blaffende hond over straat loop. Afgelopen week kwam ik een man met een borstelhondje tegen en die wist het wel: "gewoon afleren". Dus ik "hoe dan?". Hij "laten zien wie de baas is, gewoon een ruk aan die riem!" Ik liep weg met "Tja, makkerlijker gezegd dan gedaan hè?" En dat is 't. Het is zo makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het makkelijk af te leren is en te vinden dat iemand asociaal is met een blaffende hond, maar dat kun je vanaf je matras helemaal niet beoordelen. Ik hoop in ieder geval dat we over een maand een hond hebben die niet meer om alles blaft. In ons geval is het een hond die het Nederlandse straatleven als stressvol ervaart en zelfs een stilstaande fiets als eng obstakel ziet waar tegen geblaft moet worden. Ook schreeuwende jongeren die 's nachts over straat gaan moeten weggeblaft worden. Die zijn bedreigend blijkbaar. Wie weet is onze hond wel geschopt door zo'n jongere, dat weten we niet. Met veel geduld en oefening hopen we dat het beter wordt.

Waar ik me met blaffende honden dan weer wel aan stoor is als mensen hun hond in de tuin zetten en hem daar te lang laten zitten. Is het dan gek als zo'n beest het op een gegeven moment zat wordt en om aandacht gaat blaffen? Je hoort duidelijk verschil tussen de blaf van een hond die met een blafje weer binnengelaten wordt of een hond die het echt zat is.

krijsende kinderen

Wij hebben buren een paar huizen verderop met vijf kleine kinderen. Als die een krijsaanval krijgen worden ze in de tuin gezet en krijsen ze daar lekker verder. En met vijf kinderen en een moeder die niet op een normale toon tegen haar kinderen kan praten, is er minstens een keer per dag een krijsend kind. Echt heerlijk geluid in een Amsterdams huizenblok waar het geluid niet wegkan. Het mamaaaaaaaa gaat door merg en been.
Voordeel: het gebeurt niet 's nachts.

buurvrouw

Onze achterbuurvrouw heeft een kleine terriër die altijd blaft. Als ze hem binnen zat is, gooit ze hem naar buiten. Ook als dat om half vijf 's ochtends is. Als je er iets van zegt, zegt zij verongelijkt dat ze niet kan slapen als hij binnen blaft. Nee, en wij kunnen niet slapen als hij buiten blaft. Maar dat vindt ze niet boeiend. Je hebt rare mensen. De hond is zeker al 9, want hij was al volwassen toen we hier kwamen wonen. Op de helft zijn we dus wel
Verder erger ik me meer aan buren die met deuren slaan en harde muziek draaien. Die heb ik meerdere keren gehad. Nu heb ik sinds een paar maanden een nieuwe buurman en kan ik sinds tijden zonder oordoppen slapen... behalve als de hond van die andere buurvrouw staat te blaffen dan.

Katniss

Katniss

26-02-2014 om 18:53

Wat hangt er in de lucht?

Ik heb ook al een paar dagen 'last' van katten die om het huis scharrelen en 's avonds vechten. Mijn eigen kater zit iedere keer helemaal gespannen voor het raam, en is al een keer van schrik van de vensterbank gevallen Volgens mij zijn de boosdoeners allemaal katers, breedgeschouderd en stoer. Zullen binnenkort ook de krolse poezen wel van zich laten horen.

Mijntje

Mijntje

26-02-2014 om 18:57

katniss: bronsttijd

Het is bronsttijd, de natuur is in de war en te vroeg en de katers waarschijnlijk ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2014 om 20:11

Maand te vroeg

Ja, normaal is de hofmakerij in maart volgens mij.

Katniss

Katniss

26-02-2014 om 20:19

Wat ik me afvraag

Zijn al die katers dan niet gecastreerd, dat ze zich zo aanstellen? Dat er nog mensen krolse katten los laten lopen snap ik ook niet helemaal. Dan krijg je die toch bijna zeker zwanger weer terug?

neteret mut

neteret mut

27-02-2014 om 00:04

nee

niet alleen maar vruchtbare katten maken lawaai. Mijn eigen katten, allemaal geholpen vechten ook wel eens. (meestal als er een indringer is die ze weg willen hebben, de meeste andere katten laten ze met rust maar met sommige hebben ze altijd mot). Ik kan me wel voorstellen dat vruchtbare katten meer vechten en uiteraard worden geholpen kattinnen niet meer krols.

Bennikki

Bennikki

28-02-2014 om 23:47

Onze hond

Geeft als hij overdag naar binnen wil een harde blaf, maar als hij 's avonds naar binnen wil een bescheiden kuchje, haha. Doet-ie helemaal vanzelf, ik zou niet weten hoe ik dat had moeten aanleren!
Verder word ik van elk geluidje wakker 's nachts en daarom slaap ik al sinds jaar en dag met het geruis van een ventilator op de achtergrond, begonnen sinds we in het centrum van Amsterdam woonden. Je kunt de geluiden van buiten nou eenmaal niet beïnvloeden, en zo heb ik er zelf in elk geval geen last meer van.

Extreem

Dat is wel erg zeg, 4-5 keer per nacht vechtende katten in je tuin. Dat haal ik niet eens per jaar. Lijkt mij vreselijk om dat elke nacht te horen. Zijn oordopjes een idee?
Verder hebben wij zelf een kater die heel graag buiten is, we halen hem snachts naar binnen, maar om 22.00 uur komt hij nog niet! En heel soms, in de zomer, komt hij helemaal niet naar binnen. Hem helemaal binnen houden kan echt niet. Ik vind het wel een vervelend idee dat er mensen zijn die overlast hebben van mijn kat, maar ja niet erg genoeg om geen kat te hebben.

Tigress

Tigress

01-03-2014 om 15:14

De wipperwil

Het is lente en de wipperwil heerst. Gisteren vielen er twee vechtende grote zwarte vogels zomaar uit de lucht voor mijn voeten. Ik heb trouwens ook al ganzen met jongen gezien. Dat was weliswaar niet in mijn buurt waar de ganzen nog kinderloos zijn. De bloesem komt alweer en aan de bomen pinkt al het eerste groen. Ja, de wipperwil dus.
Ik merk het niet aan krols mauwende kattendames en struinende flirtende kattenmannen. Hier komt het wel voor dat het eerder de territoriale driften zijn die zorgen dat katten tegen elkaar loeien. Katten die vechtend krijsen komen niet vaak voor. Meestal loopt de imponeer-sessie letterlijk met een sisser af. Mijn eigen (binnen)katten spitsen dan wel even de oren maar liggen meestal met zo'n gezicht als gelukkig-hoef-ik-niet weer voor zich uit te suffen.
Blaffende honden dat valt enorm mee, zeker gezien het feit dat hier veel met honden wordt gelopen. Ik woon langs een singel en het valt echt mee met de hondenpoep. Gelukkig ruimen de meesten het netjes op.

Hombre

Hombre

01-03-2014 om 20:29

Tegengeluid

"Dubbele beglazing, geluidswerende gordijnen,"

Ik heb ontdekt dat de airco aanzetten (kan ook alleen op ventileren) goed werkt als ik weer eens ergens last van heb. Dat geblaas hoor je wel maar is lang niet zo irritant als de acties van je buren en hun huisdieren. Het overstemt ze wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.