Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kadotip: schenking goed doel en dan?

Wij zijn morgen uitgenodigd bij een zakelijk jubileum. Een bedrijf bestaat een X aantal jaar. In de uitnodiging staat dat ze voor eventuele cadeaus de voorkeur geven aan een schenking aan een goed doel. Het doel staat er ook vermeld.
Maar dan? Die mensen weten dan nooit of je dat wel of niet gedaan hebt. Geef je dan alsnog een bos bloemen, of maak je een bedrag over en vertel je als je ze spreekt dat je dat gedaan hebt?
Wie heeft hier ervaring mee?

geen ervaring, maar...

Ik zou geen bloemen doen, want a) dat kost weer extra en b) er zijn bij zo'n gelegenheid vaak vazen tekort, maar ik zou een mooie dubbele kaart kopen en daarin een paar welgekozen woorden schrijven en een mededeling hoeveel je hebt gedoneerd. Die kaart kan dan desgewenst bewaard blijven in een plakboek oid.

Groeten,

Temet

brugklasmoeder

brugklasmoeder

19-11-2013 om 18:19

Zelfde als temet

Maar ik zou alleen maar schrijven dat ik een donatie heb gedaan. Ik vind het niet nodig dat ze het exacte bedrag moeten weten.

Idd een mooie kaart

met vermelding erbij dat je een donatie hebt gedaan.
Het bedrag daarvan is niet relevant.

Krijg meteen een oude tekst in mijn hoofd, gereformeerd opgevoed.

Laat uw linkerhand niet weten, wat uw rechterhand doet.

Jesse_1

Jesse_1

19-11-2013 om 20:22

Of...

... misschien hebben ze er een doos oid staan waar mensen enveloppen met de gift voor het goede doel in kunnen doen.
Ik zou dus het geld voor het goede doel in een (gewone witte) envelop doen. Als ze er niet echt iets voor hebben ingericht, kun je het alsnog overmaken naar het goede doel.

Ciska22

Ciska22

19-11-2013 om 21:38 Topicstarter

Duidelijk

Bedankt voor de tips. Ga morgen een mooie kaart kopen. Ze geven aan dat het bedrag overgemaakt kan worden.

Novib

heeft leuke goede doel kado's. Degene die je het kado geeft krijgt dan een kaart met een plaatje van het kado. Bijvoorbeeld een geit of een stel ganzen voor iemand in een arm land.

Hombre

Hombre

20-11-2013 om 20:08

Jasam

"Krijg meteen een oude tekst in mijn hoofd, gereformeerd opgevoed.

Laat uw linkerhand niet weten, wat uw rechterhand doet."

Grappig, da's ook een van de meer sympathieke moslimprincipes:

http://www.zakat.org/blog/giving-charity-in-secret-publicly/

Ik ben multi-gelovige

Onderzoek alles en behoud het goede...

Hombre

Hombre

21-11-2013 om 09:09

Cao Dai

"Onderzoek alles en behoud het goede..."

Misschien is Cao Dai dan wat voor je:

http://travelvietnaminfo.com/cao-dai-temple/

"Indigenous to Vietnam, Cao Dai, is in fact a fusion of the teachings from Taoism, Buddhism and Confucianism, with elements of Christianity and Islam. Founded in the 1920′s, Cai Daism was seen as the answer to the ideal religion and they also worship western icons with the like of Victor Hugo, William Shakespeare and even Joan of Arc."

@Hombre

Dank je wel, ge-bookmarkt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.