Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moeder

Moeder

15-07-2016 om 16:48

Jubileum borrel

Mijn vriend werkt binnenkort 25 jaar bij een groot landelijk bedrijf. Dat bedrijf biedt hem een borrel aan in een café zodat zijn collega's hem kunnen feliciteren. Nou moet ik daar mee naar toe en aangezien ik niet zo'n feesten en partijen mens ben heb ik daar wel wat stress van.
Een ding probeer ik nu al aan te pakken: wat doe ik aan? Ik heb nooit in zo'n bedrijf gewerkt dus ik heb geen idee wat je aantrekt bij zoiets. Borrel klinkt niet heel formeel maar een spijkerbroek zal wel erg magertjes zijn. Ik wil ook weer niet overdressed zijn. Binnen dat bedrijf dragen ze al een aantal jaren geen stropdassen meer maar een nette broek en een overhemd met een jasje. Wat de dames dragen weet ik niet. Iedereen komt meteen vanuit het werk door.
Wat moet ik aandoen? Ik wil me op mn gemak voelen en dat lukt het beste als ik niet heel erg uit de toon val.
Iemand ideeën?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-07-2016 om 16:50

Jurk

Het is zomer, tenminste volgens de kalender, dus een leuk jurkje is prima. Niet te kort en niet mouwloos.

Triva

Triva

15-07-2016 om 17:06

tja

dat kun je toch gewoon aan je vriend vragen wat vrouwen aan hebben of (en dat lijkt me het belangrijkste) vraag wat hij wil dat je aantrekt.

Elfje65

Elfje65

15-07-2016 om 22:10

Waar je je prettig invoelt

Als je van het type spijkerbroek bent, een leuk jasje erop leuk hakje bijv. Of een iets nettere broek met een leuke blouse ofzo. Ik heb heeeel veeeeeel jubilea meegemaakt en georganiseerd, maar voor medewerkers in uniform en zeker niet overdressed. De gasten waren gewoon leuk gekleed. Gewoon casual netjes. En vraag even bij je vriend wat voor kledingstijl meestal gehanteerd wordt.

Ely

Ely

15-07-2016 om 22:17

Dat hangt van zoveel factoren af

Wat is je persoonlijke stijl? Wat heb je in je kledingkast? Wil/kun je wat nieuws kopen?

Als je een spijkerbroeken mens bent vind ik een hele donkerblauwe spijkerbroek met bv een mooie blouse van goede snit wel kunnen. Of een shirt met een jasje erop.
Een jurkje kan ook heel allround zijn, met een fijn sleehakje eronder of -is hip geloof ik- sneakers. Maar nogmaals: waar voel jij je lekker in? Zorg ook dat je lekker kunt staan en bewegen, het geen outfit is waar je continu aan moet of wil plukken of trekken.
Als je het allemaal echt niet weet hou ik altijd wel van zwart, een volledig zwarte creatie met daarin een geintje of twist kan heel geschikt zijn voor vele gelegenheden. Die spijkerbroek met een zwart shirtje of blauw wit gestreept -kan ook heel fris staan- en een zwart jasje is ook zo'n fijne. Als het warm is kan het jasje nog uit, laagjes altijd handig.
Vind ik hoor

Juno

Juno

16-07-2016 om 00:27

Wit jurkje

Als tegenhanger van het zwarte jurkje zou ik een wit jurkje doen. Tenzij je een zwart jurkje in de kast hebt natuurlijk. Grote ketting erbij of een felgekleurd tasje (óf he, je bent geen kerstboom), slingbacks en klaar ben je.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2016 om 02:38

Gemak

Als je je al niet zo op je gemak voelt bij dit soort gelegenheden, moet je geen kleren aantrekken waarin je je eigenlijk niet prettig voelt. Ben je geen jurken-mens, doe dan geen jurk aan. Nette (spijker-)broek, mooi shirt of mooie blouse en schoenen waarop je een tijdje kunt staan. Draag je normaal wel jurken, dan kun je wat mij betreft gewoon een jurk dragen, waarin je je lekker voelt. Dat kan een effen, of fleurige jurk zijn, niet te bloot. Het is al eerder gezegd: wel met een mouwtje, net boven of op de knieën.

Ik zeg niet dat je dit speciaal mooi moet vinden, maar dit vind ik geschikt:
http://www.msmode.nl/damesmode/jurken-rokken/jurk-met-all-over-print-321047.html

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-07-2016 om 08:54

Spijkerbroek

Ik zou vooraf wel even bij je partner vragen of er wel eens iemand in spijkerbroek draagt. Bij ons is dat prima, spijkerbroek en jasje, maar ik ken ook bedrijven waar mensen zich een stuk zakelijker kleden. Je wilt niet als enige met een spijkerbroek lopen dan.

Opvallende ketting

Een opvallende ketting trekt aandacht. Als het geheel klopt, maakt het niet uit of je een spijkerbroek draagt. Zolang de spijkerbroek er maar niet vaal uitziet. Combineer anders met een langvallend zomervest.

viola

viola

16-07-2016 om 12:38

volgens mij

maakt het echt niet zo uit wat je aanhebt.
Als het jou maar staat. Daar zijn geen algemene regels voor.
Jij moet het mooi vinden, je moet je er lekker in voelen.
Een mooie pasvorm en juiste maat doen wonderen.
Ik zou eens goed gaan shoppen, heb je geen vriendin met goed zicht op dit soort dingen?
En dan gewoon eens gaan orienteren, doe gewoon eens veel kleren aan die je normaal niet draagt, kan heel verrassend zijn.
Of naar een winkel waar je adviezen krijgt. Vroeger vond ik daar Didi goed in, weet niet of dat nog zo is. (en bijna alles van Didi vind ik casual chique, kan prima)

Angela67

Angela67

16-07-2016 om 14:15

onzekerheid

De kleding is inderdaad 1 ding waar je invloed op hebt. Maar ik zou het juist als iets zien waarbij je gewoon precies kunt doen waar je zin in hebt. Anders wordt het namelijk nóg zo'n ding waar je over na moet denken (wat moet ik aan, wat vinden anderen daarvan, help).

Je moet het zo zien: jij bent wie je bent en jij kiest voor kleding die gewoon met gezond verstand past bij de gelegenheid en die jij hebt hangen/prettig vindt zitten. En natuurlijk kun je even checken wat het ongeveer voor stijl is, maar bijvoorbeeld zoiets simpels als het weer kan ook weer invloed hebben op de keuze. Dus laat het gewoon zitten als je ongeveer weet wat je aan kúnt trekken. Dus een paar combinaties bedenken incl schoenen/jas (indien nodig) en het dan laten. Niemand kent je, dus je kunt juist precies datgene aantrekken wat je al 10 keer droeg naar een andere gelegenheid.

gr Angela

Lou

Lou

16-07-2016 om 19:12

Niet shoppen

Ik zou juist niet gaan shoppen maar de post van Angela67 nog eens goed lezen en dat dan gaan doen!

Caesar

Caesar

16-07-2016 om 19:33

Overdressed

Beter overdressed dan underdressed.

gedoe

Probeer een iets anders dan een spijkerbroek. Een zwarte dunne broek met een leuke tuniekachtige bloes . Staat absoluut niet tuttig maar toch veel beter dan die spijkerbroek.
En vindt je het gewoon teveel gedoe, lees dan inderdaad de post van Angela67 nog eens goed.

Moeder

Moeder

04-08-2016 om 22:23

En het is geworden...

een prachtige blauwe jurk http://www.msmode.nl/damesmode/jurken-rokken/body-conscious-jurk-321007.html
Ik ben niet zo van het beslissen in dit soort dingen en heb het maar steeds uitgesteld. Uiteindelijk was het te laat om nog online iets te bestellen en moest ik vanmiddag de stad in. Uiteraard vind je niks als je iets nodig hebt dus ik heb wel 10 winkels gehad. En ik weet ook weer waarom ik niet graag winkel. Het was druk, warm, ik vond niks, er waren heel veel ongeïnteresseerde verkoopsters en ik kreeg zere voeten. Uiteindelijk dan toch geslaagd maar ik had geen puf meer om nog voor schoenen te gaan kijken. Ik had willen proberen of gympen er leuk onder staan maar nu doe ik het maar met de zomer schoenen die ik heb. Alleen moet ik een eind lopen en daar zijn die eigenlijk niet geschikt voor, maar goed.
Dank allemaal voor de adviezen Ik heb er over nagedacht maar ik wilden toch graag iets nieuws. Ik had er een extraatje voor gereserveerd, het is het eerste nieuwe sinds lang en ik wil ook een beetje verrassend uitpakken voor mijn vriend. Zijn collega's zal ik wel nooit meer zien maar mijn vriend kent mijn kast natuurlijk.
Ik heb wel in m'n hoofd gehouden dat als het met die jurk niet zou lukken, ik een leuk setje zou zoeken met een rok/broek en een leuke top. Maar ik vind het voor zo'n gelegenheid wel leuk om een jurk aan te trekken. Is weer eens wat anders

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-08-2016 om 22:40

Leuk

Prima jurkje voor de gelegenheid, goed uitgekozen!

Era

Era

05-08-2016 om 07:09

mooi

Mooi hoor en prachtige kleur blauw!
Fijn dat je goed geslaagd bent.

Veel plezier bij de borrel!

Handig

Goeie jurk. Leuk prijsje ook nog eens. Ik zou er nu ook nog een keer een bijpassend vestje bij zien te scoren, en misschien later een jasje, en dan kan je dat ding in elk seizoen bij elke feestelijke gelegenheid aan. Omdat die jurk effen is kan je hem desgewenst ook nog opsieren met accessoires. Ben je de komende paar jaar voor alle feesten en partijen klaar . Misschien nog even in een volgende uitverkoop op zoek naar echte bijpassende schoenen.

Winkelen is inderdaad vervelend. Cadeautjes kopen vind ik iha niet erg, kleding voor de kinderen is ook nog wel te doen (ik neem die kinderen dan overigens niet mee), maar zelf kleding kopen - die ik dan ook moet passen - vind ik een crime. Schoenen kopen ook trouwens. Eens in de zoveel tijd zet ik mezelf er met lange tanden aan. Heb nu net weer een paar bloezen gekocht en moet binnenkort op nieuwe broeken uit. Bah. Waar toch het idee vandaan komt dat alle vrouwen niets leukers weten dan kleding en schoenen kopen - geen idee
Hoorde laatste van een vrouw die zei 'Ik winkel niet. Ik doe boodschappen'. Zit wat in.

groeten,

Temet

Era

Era

05-08-2016 om 19:49

Temet

Bah. Waar toch het idee vandaan komt dat alle vrouwen niets leukers weten dan kleding en schoenen kopen - geen idee ==

Helemaal met jou eens, helaas .

Alleen als ik goed slaag, vind wat ik zoek, wat vaak niet gebeurt , of iets anders leuks vind, wat ik niet zocht, vind ik het achteraf soms nog wel een beetje leuk . Maar dan moet het ook een beetje snel gegaan zijn.

kleding kopen leuk ?

Van het idee dat er voor vrouwen niks leukers is dan kleren of schoenen te kopen heb ik nog nooit gehoord. En het klopt ook niet.

Ik hou erin ieder geval niet van en stelde het kopen van nieuwe kleren ook vaak te lang uit. Tot dat het ' ik heb niks om aan te trekken' te vaak voorkwam. Daar werd ik zenuwachtig van.

Nu heb ik wat kleren voor 'gelegenheden' in de kast hangen die ik na flink zoeken gekocht heb. En die me leuk staan. Heerlijk, nooit meer dat gejakker langs winkels op het laatste moment.

Era

Era

06-08-2016 om 14:25

jammer

Ik wilde hem ook kopen.
Helaas niet in mijn maat.
En 40 schijnt ook nog wat ruimer te vallen, dus gaat hem niet worden.
Helaas.

Moeder

Moeder

09-08-2016 om 19:25

Been there, done that

Ik heb de borrel overleefd Het was zelfs gezellig.

Zoals altijd weer zenuwachtig gemaakt voor niks. Ik viel echt niet op of uit de toon. Alle aandacht was gericht op het feestvarken, al zijn er wel een aantal mensen komen kennismaken met de nieuwe aanwinst. Ik dus, wij zijn nog niet zo lang bij elkaar, logisch dat mensen nieuwsgierig zijn.

Ik was ietwat overdressed. De meeste mensen gingen een stuk makkelijker gekleed dan hoe mijn vriend er normaal bijloopt, ook die in de hogere functies. Wonderlijk. Maar ik ben liever wat overdressed dan dat ik er slordig bij loop voor mijn gevoel.

Ik heb een aantal nette jasjes en toevallig een hele mooie witte die er perfect op staat. Dat had ik in de winkel al in mn hoofd en het pakte ook zo uit gelukkig. Erbij kleine goud/zilver knopjes en een klein zwart tasje en zwarte laarsjes met een flinke hak. Ik had eigenlijk witte open sandaaltjes met een hakje er onder gedacht maar bij nader inzien wilde ik toch een panty aan en dat ziet niet uit met open schoenen.

Ik moest een heel eind lopen naar het station dus toen heb ik mn hardloopschoenen aangedaan. Dat zag er wel raar uit maar goed, als ik maar lekker loop Toen we in de stad van de borrel waren heb ik ze snel omgeruild. Is wel een hoop gesleep maar dat was het wel waard.

De jurk is wel een aparte kleur. Binnen is hij blauw maar buiten in de zon was ie erg paars. Twee voor de prijs van een Hij valt inderdaad wat ruim maar ze hadden hem niet kleiner en dat was, denk ik, ook te smal geweest voor mij.

Dank allemaal voor het advies en de steun. Ik vrees dat dit soort dingen nog wel eens zullen voorkomen gezien de functie van mijn vriend dus ik hou jullie achter de hand

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.