Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Charlie vo

Charlie vo

15-05-2015 om 13:15

Je weet wel...het ligt op het puntje van mijn tong

Naar welke woorden zijn jullie steeds op zoek?

Ik weet niet of het in Nederland gekend is maar ik vergeet altijd de benaming "ambulante" verzekering. Ik moet me eerst altijd eerst een "ambulance" (ziekenwagen) voor de geest halen voor ik op het woord kom.

Welke woorden zijn bij jullie dikwijls zoek?

Katniss

Katniss

15-05-2015 om 13:25

Uhm

Wat is een ambulante verzekering? (ik ga nu googelen).

Theekopje

Theekopje

15-05-2015 om 13:26

Courgette

Lang groen ding zeg ik dan, maar geen komkommer.

Katniss

Katniss

15-05-2015 om 13:28

Courgette en aubergine

Die wil ik nog wel eens door elkaar halen. Geen idee waarom.

Charlie vo

Charlie vo

15-05-2015 om 14:08

Katniss

Waarschijnlijk hebben jullie dit niet in Nederland.
Het is een extra verzekering om de dokterskosten en andere medische kosten terug betaald te krijgen in België.

Top

Top

15-05-2015 om 14:34

Artisjok is een naam die vooraan in een laatje zit maar het laatje opent wat stroef. Ik maak er altijd rare gebaren bij om de vorm weer te geven. Inderdaad ook aubergine en courgette...eerst nadenken over de kleur dan als nog raden welke het is.

Katniss

Katniss

15-05-2015 om 14:54

Ik heb het meer met namen

Ik kan soms zomaar namen vergeten. Dat is heel irritant (en ik maak me er ook wel eens zorgen over). Zit je in een vergadering en wil je refereren aan wat 'Uuuhm, eh, hij' net heeft gezegd, kun je niet op zijn naam komen.

Jasmijn

Jasmijn

15-05-2015 om 15:03

haspel....

Ik kan nooit op het woord haspel komen, dan gebaar ik altijd zo'n rond ding met een uittrek snoer..... Toevallig dit weekend een paar keer moeten noemen, en dus telkens niet op de naam kunnen komen.

Oh en supermarkten.... Voordat ik op het woord Lidl kom heb ik al Action, Super de Boer (bestaat niet eens meer) en Jumbo gezegd...

Hadewich

Hadewich

15-05-2015 om 19:04

plamuurmes

Ik kan nooit op het woord 'plamuurmes' komen. Nu heb ik de laatste tijd zo'n ding ook niet nodig, maar als we aan het klussen zijn, vergeet ik ook altijd hoe zo'n ding heet, niet handig!

Hadewich

Hadewich

15-05-2015 om 19:05

oja

Ik heb net voordat ik mijn berichtje typte, dus eerst aan mijn man moeten vragen hoe zo'n ding ook al weer heet...

dat ding eeeeh

Die standaard waar ik mijn laptop in vast klik....

Pieter

Pieter

15-05-2015 om 21:15

rad

Van avontuur.. Nee rad van fortuin... Nee reuzenrad!

paneermeel

Toen ik thuiskwam na mijn hersenbloeding, was het woord paneermeel verdwenen uit mijn hoofd. Ik kon het omschrijven en alles, maar het noemen, nee, dat ging niet. Op een gegeven moment was het genoeg als ik tegen mijn man zei: dat woord wat ik steeds niet weet. Dan wist hij genoeg

Inmiddels heb ik het weer zo ingeprent bij mezelf dat het nu wel gaat. Maar dat heeft echt moeite gekost...

Suze

Suze

17-05-2015 om 10:37

aubergine / courgette

Grappig, ook ik heb moeite met deze twee woorden.

aubergine/courgette

Inmiddels niet meer, maar vroeger haalde ik die 2 ook altijd door elkaar...

Caesar

Caesar

17-05-2015 om 16:18

Aubergette

Heb ik weleens gehoord...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.