Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Triva

Triva

02-02-2017 om 08:55

Is meester Frank Visser gedegradeerd?

Na de zomer heb ik wel eens een aflevering gezien van Frank Visser (de voormalig rijdende rechter) bij SBS6 en nu zag ik van de week weer een aflevering. Voor de winter deed hij hetzelfde als vroeger bij de publieke zender maar erg langdradig, veel herhalingen en natuurlijk reclame tussendoor. Daar was ik al snel klaar mee, zeker gezien het feit dat John Reid veel fijner is om naar te kijken en ook een stukje vileine humor heeft wat Frank mist en waar alles bij SBS6 allemaal duidelijk in scene gezet moet worden.

Nu zie ik dat ze van Frank een soort dokter hebben gemaakt inclusief ouderwetse dokterstas, stethoscoop en receptenboekje en geeft hij alleen nog maar adviezen.

Heeft iemand toevallig meegekregen waarom hij gedegradeerd is? Mag hij geen uitspraken meer doen of zo?

Paddington

Paddington

02-02-2017 om 09:20

volgens mij

is het een extra programma voor de zaken waarbij de andere partij niet wil meewerken aan het programma.

Vesta

Vesta

02-02-2017 om 09:27

commercieel

Het format "de rijdende rechter" is van de publieke omroep.

SBS dacht met Frank Visser een bekende nederlander binnen te halen en daar moest een formattje om heen. Dat heet nu "Mr Visser geeft advies". Hij doet dus inderdaad geen uitspraken meer want dat lijkt te veel op het format van de rijdende rechter.

Triva

Triva

02-02-2017 om 09:34

maar Vesta

Dat deed hij voor de kerst dus wel. Ik wil dus graag weten of er een rechtszaak of iets dergelijks is geweest en dat hij het daarom niet meer mag of dat het is zoals wat Paddington zegt. Hoe kom jij aan jouw informatie want die is dus al gedeeltelijk onjuist: hij heeft WEL uitspraken gedaan en juist daar is een rechtszaak over geweest: http://www.nu.nl/media/4340845/producent-mr-frank-visser-doet-uitspraak-rechter-gedaagd.html en http://deorkaan.nl/omstreden-oostzaanse-aflevering-frank-visser-op-sbs6/

Kaplablokje

Kaplablokje

02-02-2017 om 09:42

Ik denk

dat Paddington gelijk heeft. Op de website van SBS staan beide programma's vermeld. Je kunt je ook nog gewoon aanmelden voor Mr. Frank Visser doet uitspraak. Als je googelt kom je wel de rechtszaak tegen van de ontevreden deelnemer, maar geen zaak van de publieke omroep tegen. Ik vermoed dat hij in het ene deel van het jaar het ene programma doet en in het andere deel van het jaar het andere.

nita

nita

02-02-2017 om 09:51

Volgens mij heeft hij wel 2 programma's: deze en een soort rijdende rechter maar dan commerieel programma. Vroeger op de publieke omroep had hij er ook 2: rijdende rechter en eentje waarbij mensen juridisch advies konden vragen. Ik heb wel eens in een interview gelezen dat hij rechtspraak laagdrempelig wil maken en dat hij met name dat tweede programma belangrijk vond. Ik heb dat andere progamma op SBS niet gezien maar dat lijkt mij ook zoiets.
Maar als je het precies wil weten, dan stuur je toch even een mailtje naar SBS?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.