Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Inspiratie gezocht voor een bijzonder dagje weg... Niet te duur

Inspiratie gezocht voor een bijzonder dagje weg... Niet te duur.
We wonen in Overijssel.

Mijn moeder is binnenkort jarig, zij wil een 'bijzonder' uitje als verjaardagscadeau met ons gezin... We komen dan uit op totaal 5 personen, waaronder een kind van 8.
Vorig jaar heeft ons dit 200 euro gekost ongeveer, uitje en eten erbij...

Nu is mijn vader ook volgende week jarig. Hij wou voorheen altijd 'gewoon' een cadeautje. Ons budget voor een cadeautje voor ouders is 50 euro per jarige.
Ook hij wil een uitje voor zijn verjaardag...

Jullie raden het al... We zien de bui hangen, dat gaat ook weer genoeg kosten.

Daarom zoek ik inspiratie voor een leuk, betaalbaar uitje of workshop bij ons in de omgeving; we wonen in Overijssel.
Liefst niet te prijzig.

Geen dierentuin, daar gaan we met mijn moeder dus naar toe... Niet 'bijzonder' maar ben totaal inspiratieloos.

Bedankt 😄 

Er is natuurlijk niets op tegen om te zeggen dat het te duur is. Waar gaat het je ouders om? Is dat gewoon tijd met jullie en hun kleinkind? Ik zou gewoon iets gaan doen wat je dochter leuk vind en dan daar de betreffende ouder bij uitnodigen. Dat hoeft niet direct een duur pretpark te zijn, maar kan ook gewoon een interessant museum, een boswandeling met picknick, een fietstocht o.i.d. zijn.

Bootje huren en varen in Giethoorn of de Weerribben? In combi met een zelfgenomen picknick?

Als je ouders nog samen zijn, dat was me niet helemaal duidelijk uit jouw post, zou ik ze trouwens in 1 keer meenemen op een uitje voor hun beider verjaardagen. Dan heb je 100 euro te besteden.

avds

avds

05-07-2024 om 21:07 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 05-07-2024 om 20:48:

Als je ouders nog samen zijn, dat was me niet helemaal duidelijk uit jouw post, zou ik ze trouwens in 1 keer meenemen op een uitje voor hun beider verjaardagen. Dan heb je 100 euro te besteden.

De bedoeling is dan afzonderlijk een uitje 

kijken wat er bij Social Deal in de aanbieding is?

Ik zou samen één uitje doen. Je ouders willen toch ook niet dat jullie financieel krap komen te zitten door hen te trakteren?


-Trip down memory lane?
Waar hij is geboren, basisschool, middelbare, sportvereniging, werk, geboortehuis,  en dan tussendoor een lunch?

Als de kosten voor jullie een probleem zijn zou ik er zeker geen twee uitjes van maken. Je ouders zullen toch wel weten dat je geen geldboom in de tuin hebt?

Je kunt bijvoorbeeld denken aan een wandeling of fietstocht (er zijn verschillende sites die kant-en-klare routes aanbieden, zoals bijvoorbeeld Natuurmonumenten en de ANW en dan op een bijzonder plekje lunchen. Of een picknickmand mee zoals Flanagan al zei.

Ben je wel eens in Taman Indonesia in Kallenkote geweest? Een bijzonder park, en met regelmatig leuke evenementen. En niet duur! Weer eens wat anders dan een ‘doorsnee’ dierentuin.
https://www.taman-indonesia.nl/Agenda/Evenementen

Onze familie vindt glow- of midgetgolf altijd leuk. Er bestaat ook boerengolf, of voetgolf. Bowlen? En erna gourmetten/steengrillen/bbq. 

Met zijn allen een kookworkshop doen en dan samen genieten van wat je hebt gemaakt.

Social deal of vakantieveilingen is ook een mooi startpunt voor het zoeken van een uitje. Staan ook altijd wel leuke dingen op.

avds

avds

06-07-2024 om 05:06 Topicstarter

Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wat mee.

Even de grens over, naar Emsflower?
Stadswandeling en aansluitend een lunch?
Tamman Indonesia is inderdaad ook heel leuk.

Workshops zijn vaak iets duurder,
Schilderen bij wil ie kunst kost €32,50 pp. Zou je kunnen combineren met de kastelentocht in Diepenheim.

Wij hebben een keer ( Lang geleden..) een huifkartocht gedaan bij Raalte in de buurt. Daarna gepicknickt op een veld. Voetbal en andere spelletjes mee. Superdag gehad!

Leemputten Winterswijk
Of iets bij een van de bezoekerscentra van natuurmonumenten
Met 8 personen wordt het al snel duur. De pannenkoekenboot in Nijmegen is bijvoorbeeld heel leuk, maar ja, maar 8....

Tsjor

sw4

sw4

07-07-2024 om 13:19

Laarzenpad bij Bezoekerscentrum in St Jansklooster. Is gratis en erg leuk (water oversteken met trekpontjes enzo). Of met de Ecoliner vanaf Blokzijl naar Giethoorn varen. Kost ca 10 euro pp dacht ik. Je fiets kan dan gratis mee, zodat je weer terug naar je auto kan fietsen

Wij gingen vaak naar een pannenkoekenhuis waar je ook kunt minigolfen. Dan rond koffietijd, dus namen we koffie met gebak en dan minigolf. We hebben ook wel eens een rondvaart gedaan, dat viel ook mee qua kosten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.