Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jacquel

Jacquel

28-10-2016 om 09:03

Ik wil een groot aantal instrumentjes kwijt

Ik ben nu serieus aan het opruimen en wil een groot aantal instrumentjes kwijt, die ik heb gebruikt voor muziekworkshops. Het gaat om dingen als shakers, raspen, handtrommels enz. Daar heb ik per instrument 12 tot 30 stuks van. Ze zijn geschikt voor kinderen vanaf een jaar of acht. Kunnen scholen er iets mee? Kdv's? De voedselbank, ivm Sinterklaas? Hebben jullie nog suggesties?

Christel

Christel

28-10-2016 om 10:07

Als ze geschikt zijn vanaf 8 jaar

dan hebben kinderdagverblijven er niets aan, hooguit als er ook een bso aan gekoppeld is.

Ik zou persoonlijk gaan voor een goed doel: voedselbank of speelgoedbank. Gewoon even informeren of ze geïnteresseerd zijn.

Azc

Ik denk dat kinderen in een asielzoekerscentrum het fijn vinden om gezamelijk muziek te maken, al is het daar dat dit de dag breekt. Mogelijk dat er tussen de vluchtelingen een muziekaal iemand loopt, die met de kinderen aan de slag wilt gaan..

Kinderen vinden een muzieksessie op de Afrikaanse drum leuk. Je schrijft over de handtrommel; dat ligt een beetje in dezelfde lijn. Als je de spullen aan een voedselbank geeft, raken de instrumenten verdeeld en is samenspel niet meer mogelijk.

azc of school

De tip van Flanagan is een goede. Je kan er ook vast een basisschool blij mee maken juist omdat het een flink aantal van elk instrumentje is.

skik

mijk

mijk

28-10-2016 om 10:51

Ik kwam laatst

deze stichting tegen die doen aan muziekprojecten voor kinderen in azc's en op de website staan conctactpersonen per regio

http://www.vrolijkheid.nl

Jacquel

Jacquel

28-10-2016 om 11:23

Fijn

Dank voor jullie reacties, die van de azc's vind ik het fijnst. Inderdaad zou het jammer zijn om de instrumenten te verspreiden, maar ik zoek een wat "nobeler" doel dan een basisschool.

Jacquel

Jacquel

28-10-2016 om 11:36

Helaas

Vrolijkheid.nl wil alleen financiële donaties. Ik heb nu een mail naar het COA gestuurd.

Specht

Specht

28-10-2016 om 11:39

hele andere categorie

Je zou het ook aan een verpleeg of verzorgingstehuis bij jou in de buurt kunnen denken.

Nobeler?

Ik snap dat je je instrumenten niet aan een dankzij pittige ouderbijdrage goed geoutilleerde school in een witte Vinexwijk wil geven Er zijn zat basisscholen in achterstandswijken waarbij kinderen iets extra's zo goed kunnen gebruiken, kinderen die thuis niet zoveel meekrijgen in materiële of immateriële zin. Dat zijn ook vaak scholen met de meest gemotiveerde leerkrachten. Echt wel nobel hoor.

skik

Eens met skik

De praktijk is zelfs dat een flink aantal leerkrachten dit soort zaken uit eigen zak bekostigt. Daarnaast zijn er ook zat scholen waar orrfinstrumenten stof liggen te vangen, omdat geen leerkracht in bedreven is.

Jacquel

Jacquel

28-10-2016 om 17:08

Dank Skik

Ik had ook met opzet aanhalingstekens gebruikt, want ik ben helemaal niet thuis in de wereld van scholen en weet dus ook niet hoe de situatie daar is. Maar ik ben ook bang voor de situatie die Kenfan schetst: een hoop leuk materiaal, maar niemand die weet wat ze ermee aan moeten, waardoor het achter slot en grendel ligt te verstoffen.

school aanbieden en er

een paar proeflessen bij geven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.