Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ik kom altijd tijd te kort..

Dag allemaal
Ik weet echt niet hoe ik het doe (of niet blijkbaar) maar ik kom altijd tijd tekort. Ik heb to do lijsten, probeer creatief om te gaan met tijd en doe niet te moeilijk over het huishouden, maar ik red het niet met 24 uur in een dag.
Vandaag is mijn "vrije dag. Ik geef geen lessen. Ik heb vanochtend ontbeten met zoon om 7:00, toen hij wegfietste om 7:45 ging ik onder de douche, dan naar buiten een uurtje wandelen met de hond. Bij terugkomst gewerkt voor school (lessen voorbereiden) en rekeningen betaald, etc... Dan lunch. Om 13:00 moest ik in het ziekenhuis zijn voor een onderzoek, om 14:45 terug, en sindsdien ben ik achter mijn laptop gaan zitten en ben ik van alles aan het doen (budget voor schoolreis in februari, proefwerken maken voor de derde klas, even tussendoor naar buiten met de hond). "Gelukkig" is mijn zoon er vandaag niet en vriend aan het werk, kan ik tot zo laat nodig werken. Morgen op school moet ik zes uur les geven, even langs bij de teamleider om de rapportvergaderingen voor te bespreken, het niet kloppend budget bespreken met mijn rector, proefwerken kopieren. etc...
Dan thuis komen, eten, weer eruit (puppy cursus). Donderdag geef ik gelukkig maar 2 uurtjes les en kan ik verder werken. Vrijdag lange dag op school en daarna fysiotherapeut. Zaterdag stiefzoon, zondag lessen voorbereiden.. Er is altijd iets te doen en hoewel ik veel van mijn werk hou verlang ik naar een baan waar ik elke dag om 17:00 de deur dicht zou kunnen doen en zeggen "klaar tot morgen"..
Ik weet eigenlijk niet of het misschien aan mij ligt, misschien plan ik niet goed genoeg, misschien wil ik teveel, misschien werk ik niet efficient? Feite is dat het me bezig houdt en ik daardoor gestrest ben en slecht slaap, waardoor ik nog gestrester ben.
Sini

Sinilind

Sinilind

14-11-2017 om 18:06 Topicstarter

Oh ja

Ik neem weleens de tijd om een uurtje of twee per week op de bank te zitten breien als ontspanning maar eigenlijk kan die uurtje niet van mijn dag uit.
Sini

noor

noor

14-11-2017 om 18:09

Ja hond

Een hond is een halve dagtaak bijna, vind ik.
Dat combineren met een gezin en een baan is gewoon veel.
Als er dan nog andere dingen tussendoor komen, red ik het ook niet.
Maar ik vind dat dus niet zo vreemd.

Sinilind

Sinilind

14-11-2017 om 18:16 Topicstarter

Hond en andere dingen

Nou, op de dagen dat ik lang werk (maandag, woensdag en vrijdag) zorgt vriend voor de lange wandeing van ruim een uur in het bos. Op de dagen dat ik niet werk (di, za, zo) en maar 2 uurtjes (do) doe ik het. Met plezier, en het zorgt ook voor lichaamsbeweging en ontspanning.
Wat wel een rol speelt is het pendelen: 2 uur per dag. 15 mn fietsen naar het station, 20 mn treinen, 15 mn bus. ‘S avonds idem ditto. Op de dagen dat vriend werkt heeft hij de auto nodig, op andere dagen ga ik met de auto en vind het relaxter (5 mn minder maar mijn eigen muziel of de radio aan).
Sini

Tijdens reizen

Nakijken of tijd voor jezelf, dus tijdens reizen lezen of breien.

Overigens ook: niet werken op je vrije dagen, een aantal lessen vooruit voorbereiden en niet voorbereiden tot achter de komma maar in grote lijnen, je hebt kennis en ervaring genoeg om les te geven.

Vaker nee zeggen, tijdens nakijken op je werk ergens gaan zitten waar je niet gestoord kan worden, op twee momenten mail checken en beantwoorden, vragen voor een collega niet steeds tussendoor vragen, maar 1 lijst maken en in 1 keer alle vragen stellen,

Jaina

Jaina

14-11-2017 om 18:59

Hoort erbij

Ik kom al jaren chronisch tijd tekort. Het went De meest belangrijke dingen komen altijd wel af en de rest op volgorde van belangrijkheid. Soms komt iets ook niet af, vaak niet erg (zo noodzakelijk was het niet), soms wel vervelend. Het hoort erbij.
Soms zeg ik ook nee, vaker ja want er zijn zoveel leuke projecten op werk. Maar ik probeer mezelf te beheersen en niet altijd ja te zeggen maar heel scherp onderscheid te maken tussen zaken die ik echt wil en die echt wat toevoegen of zaken die niet zoveel toevoegen.
En ik ga heel bewust soms gewoon iets voor mezelf doen, midden op de dag naar de bioscoop of zo. Dan komt het vandaag maar niet af.
In het soort werk wat ik doe kan je 100 uur per week werken en dan is het nog niet af. En dat went eigenlijk wel. Je hebt altijd gewoon een lijst openstaan van wat gedaan moet worden maar dat hoort erbij. Ik kan nu prima een paar uur niks doen gewoon omdat ik zin heb zonder dat die lijst in mijn hoofd zit en ik me schuldig voel.

Noor

Noor

14-11-2017 om 19:10

Ach ja

Dat is toch gewoon hoe t leven nu is? Er is altijd wel iets wat aan ons trekt/onze aandacht verdient etc. Misschien moet ik ophouden met willen dat het anders was en je er gewoon bij neerleggen dat dit het is . Loop je vast op je eigen onrust? Pak dat dan aan, kan je werk niks aan doen. Catch my drift?

O ja, ik ben wel nieuwsgierig: zaterdag stiefzoon? Is dat dagvullend programma bij definitie of kies je daarvoor? (Maw stiefzoon veel zorg nodig of gezellig?)

Sinilind

Sinilind

14-11-2017 om 19:56 Topicstarter

Noor

Tja. Het is een beetje beide, maar als hij er is is het heel druk. Ten eerste omdat hij zelf heel druk is, maar ook omdat hij altijd met zijn hond meekomt, een hyperactieve bordercollie! Het is alsof een storm door het huis raast.
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2017 om 20:01

Wat je schema laat zien

is dat leraren niet miepen over het vele werk wat ze moeten doen, maar dat het gewoon zo is.

In de opsomming die je geeft valt me op dat je een aantal activiteiten had die niet standaard zijn. Tenminste... dat hoop ik niet. Een ziekenhuisafspraak van een kleine 2 uur slaat natuurlijk ook wel een enorm gat in je dag. Ook zonder dat ik verder ook maar iets doe, voelt zo'n bezoek voor mij als 'dagvullend'.

Móest je je vandaag bezig houden met dat budget voor de schoolreis en móet je dat morgen bespreken met je rector ? Of had je dat ook op een minder volle dag kunnen doen? En... heb je een puppycursus nódig, je hebt al een hond gehad tenslotte.

Als je zo gestrest bent als je gaat slapen, dan 'moet' je kennelijk eerder stoppen met alles wat dat veroorzaakt. Je moet tijd inbouwen om even tot jezelf te komen. ik ben ook niet bepaald georganiseerd, dus ik snap wel dat je aan het eind van de avond helemaal hyper bent, maar je zou kunnen bepalen wat echt móet en wat eigenlijk ook later kan. Wat eigenlijk ook later kan doe je achteraan, lukt het niet, nou jammer dan, volgende dag of de dag erna nieuwe poging.

Wat de zaterdag met stiefzoon betreft, hoef je natuurlijk niet van voor naar achter in zijn buurt te zijn. Ik snap dat je hem het gevoel wilt geven dat hij al je aandacht krijgt, maar dat hoeft niet de hele dag door. Stiefzoon is geen gast, maar lid van jullie gezin, zo mag hij dat ook zien, net als jij. Als mijn dochter eens in de zoveel tijd thuiskomt, zit ik ook niet de hele dag bij haar. Ze trekt zich terug op haar kamer en zit stukjes van de dag in de huiskamer.
Dus zou je 's morgens al kunnen zeggen dat je 's middags even twee uurtjes gaat werken.

Ik vermoed dat je vandaag 'gewoon' een erg drukke dag hebt gehad en dat je daar niet vrolijk van werd, maar voel je je elke dag zo? Als het reizen je zo opbreekt, zou je kunnen rondkijken of er toch weer een baan dichterbij huis vrij komt. Ik heb anderhalve maand met zoveel reistijd gewerkt en ik vond dat helemaal niet zo erg, maar ik had verder ook niet veel. Ja in die tijd moest ik ontzettend veel leren, dus dat kwam er wel bij, maar als ik thuis kwam was het eten klaar, hoefde ik alleen de afwas op te ruimen en kon ik aan mijn leerwerk. Zonder leerwerk was ik dan gewoon klaar. Die vreugde heb ik nog anderhalve week mogen ervaren, of eigenlijk .

Ik kan heel goed voorstellen dat het je af en toe opbreekt als je amper kunt ontspannen. Dus stop om 10 uur in de avond met je schoolwerk en doe niets.

noor

noor

14-11-2017 om 20:02

Maar met stiefzoon

hoef jij toch niks?
Gewoon een rustig plekje in huis opzoeken om te werken, of in de bieb gaan zitten. Of iets leuks doen voor jezelf natuurlijk.

Sinilind

Sinilind

14-11-2017 om 20:25 Topicstarter

Ben nu gestopt

Niet dat het klaar is maar ik heb het idee dat er een molentje in mijn hoofd draait. Ben net terug van 20 mn lopen met de hond. Ga nu muziekje oozetten en even schrijven in mijn dagboek+breien. Als vriend terug is rond 21:00 kijken we naar een episode van Bloodline op Netflix en dan naar bed.
Wat natuurlijk vervelend is, is dat ik niet goed slaap. Heb allerlei kleine gezondheidsklachten, niets ernstig, maar van de soort dat je naar de fysio moet en tussendoor nog oefeningen moet doen.
Ik ontspan van een dag waarvan ik weet dat HELEMAAL niets moet. En zo’n dag is tegenwoordig heel erg zeldzaam.
Sini

3 dagen en nog 2 uurtjes.

Je werkt 3 lange dagen, dan is de reistijd van een uur wel in verhouding. De Donderdag werk je maar 2 uurtjes, de reistijd van een uur is dan niet echt in verhouding.

De Donderdag skippen en gewoon 4 dagen vrij zijn zou misschien lucht geven?

Een hond kost ook veel tijd. Heb ik ook gehad en het is meer werk dan alleen uitlaten. Je huis is ook sneller vies. Het is ook erg gezellig en wandelen is ontspanning maar...het kost wel tijd.

Over de tijd die je naast les geven nog in je werk steekt is het lastig oordelen. Misschien geeft dat idd onnodig stress door slechte planning of onnodig werk? Dat zou je eens aan collega's kunnen vragen.

noor

noor

14-11-2017 om 21:11

Ik vind een hond

ook echt heel veel tijd kosten. Al splits je het werk op, doen we hier ook.
Maar dan nog blijft het veel.
Ik vind bijv 1 lange wandeling per dag in principe niet genoeg, probeer daar toch 2 van te maken. En dan nog korte natuurlijk.
En dan nog de vachtverzorging, spelen, ev medisch gedoe. Mijn huis is door de hond zeker 300% viezer.
En het houdt niet op. Het moet altijd, ook als het druk is.

Een dag waarop ik niets moet, tsja, dat kan ik me niet meer herinneren.
Altijd wat met wisselende diensten en een zorgenkind dat veel vraagt. En domme kwaaltjes idd, waar vaak nodige tijd in gaat zitten.
Een dag waarop ik niets hoef is doorgaans een dag waarop ik niets kan, gewoon omkiep. Maar dat kan dan ook weer alleen omdat manlief dan weer vanalles overneemt

Triva

Triva

15-11-2017 om 06:53

maar

Als je een puppy hebt vind ik een uur wandelen veel te veel. Beter meerdere keren een half uur en een paar keer kort.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2017 om 09:43

Sinilind

Niet om je aan de pillen te helpen, maar slik je melatonine? Dat kan helpen, maar na inname mag je niet meer achter de computer of op je telefoonscherm kijken omdat het licht van het scherm de melatonine weer afbreekt. Ik zet het licht van de telefoon zo'n stuk donkerder, dat ik me afvraag of dat ook nog steeds afbrekend werkt, maar dat weet ik dus niet.

En als je pijn hebt, neem je daar dan iets voor in? Het is allemaal natuurlijk niet ideaal, maar ik ontdekte dat ik iets beter kon slapen op 2 paracetamols. Ik heb in bed snel pijn in mijn rug, artrose, zittend heb ik daar minder last van.

Hoe oud is 'pup' ook weer?

Winst op de juiste momenten

Gisteren ook een drukke dag, na een ochtend vrijwilligerswerk en om 13:90 thuis, nog even een boodschap en weer op tijd naar een ziekenhuiisbezoek voor controle. Hierbij rekeninghoudend met file en regen, met als gevolg uren wachten in de wachtkamer want de gevreesde file bleef uit. Alleen op de terugweg, was het raak: spitstijd en 4x file over een stuk van 25 minuten rijden.
Gelukkig had ik soep uit blik gehaald. Daar haalde ik mijn winst uit en zo smaakte die erwtensoep nog lekkerder.
We hoeven geen perfect georganiseerd leven te leiden op de dagen dat we het te druk hebben.

En soms helpt vooruit werken om de werkdruk wat te verspreiden zodat je minder geleefd voelt.

Lou

Lou

15-11-2017 om 12:15

's Avonds en 's ochtends rust

Misschien doe je het al, maar wat mij altijd enorm helpt is om elke dag heel rustig op- en af te bouwen. 's Avonds ga ik vroeg naar bed (met een kop slaapthee) zodat ik nog een uur kan lezen. Hoewel ik trouwens ook wel eens gehoord heb dat dat juist niet goed is, maar goed, bij mij werkt het wel. 's Ochtends lukt het niet altijd, maar probeer ik ook de tijd te nemen om even te mediteren en yoga-oefeningen te doen. Dan begin ik met een helderder en opgewekter hoofd aan de dag.

Nadeel van deze tips is dat ze tijd kosten... maar als je beter slaapt en uitgeruster aan je dag begint, voel je hopelijk wel minder stress en daar gaat het om.

(Momenteel heb ik het overigens juist niet druk, maar de langzame start en het uurtje lezen in bed houd ik erin, ik geniet ervan.)

Pimpernel

Pimpernel

16-11-2017 om 19:32

Sini

Ik meen me te herinneren dat jij bepaalde symptomen van je vriend bij jezelf herkende. Zou het kunnen zijn dat je deels daarop vastloopt nu?
Zou het een optie kunnen zijn om te kijken of je een diagnose kan krijgen met evt medicatie als dat gewenst is?
Ik merk dat je wat kleinere dingen uitvergroot omdat het je waarschijnlijk gewoon teveel is. Ik doe daarmee niets af aan je drukke programma trouwens, zo moet je het niet opvatten.
Je bent alleen al zolang bezig met je (,mentale/geestelijke) gezondheid met uitersten van hoge bergen en diepe dalen dat het me wel eens rustgevend lijkt als dat eens uitgezocht kon worden.

Jouw pup is een beetje ouder dan de mijne maar ik denk ook dat je te lang loopt. Niet goed voor opbouw van skelet en spieren en teveel prikkels, daar zou je ook tijdwinst uit kunnen halen.

Sinilind

Sinilind

16-11-2017 om 20:46 Topicstarter

Pimpernel

Ha. Over die pieken en dalen, dat is herkenbaar maar het wordt naarmate ik ouder ben steeds milder. Wat wel een issue is, de laatste weken, is het slecht slapen. Het slecht slapen komt deels door de overgang, en deels door het piekeren wanneer ik ‘s nachts wakker wordt.
Het uitvergroten is waar: ik heb de laatste dagen veel gepiekerd over het budget voor het schoolreis dat ik in februari organiser, had een fout gemaakt in de berekening, zag me al ontslagen worden... Uiteindelijk samen met het reisbureau een oplossing gevonden en de complimenten van mijn teamleader gekregen voor de “fantastische oplossing”. Ik krijg de indruk dat ik zeer ongeorganiseerd te werk ga: ik begin met A, denk opeens aan B, maak B af, ga terug naar A, C meldt zich door telefoontje... Uiteindelijk krijg ik de meeste taken af maar waarschijnlijk met veel meer moeite en energiegebruik dan A en B en C etc. Het komt doordat ik bang ben dingen te vergeten als ik ze niet gelijk doe. Ik heb net een mooi boekje met pen gekocht om altijd bij me te hebben en alles opschrijven wat ik bedenk, moet doen of bang ben te vergeten. Zonder logische volgorde, maar altijd terug te vinden.
Daarnaast heb ik behoefte aan “lege tijd”: uurtje voor me uit staren of even bank hangen. Maar: tijd dat uitsluitend van mezelf is. Dus niet van de hond, mijn vriend of de kinderen.
Wat de pup betreft kan ik het inderdaad proberen, twee keer 30 mn in plaats van een uur. Hij is nu 8 maanden, en echt groot (bijna 30 kg). Hij heeft veel energie en veel beweging nodig, anders is hij thuis veel te druk. Het opvoeden neemt echt veel energie en veel tijd maar is (meestal) ook ontspanning.
Weer in therapie: ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik zou misschien beter een coqch nodig hebben, maar ik heb twee keer in mijn leven een lange therapie gehad, met redelijke goede resultaten. Ik weet niet of ik nog de energie heb voor een therapie.
Sini

Triva

Triva

16-11-2017 om 21:10

pup

8 mnd x 5 min is 40 min per keer. Ga speuren met de hond, 20 min neus staat zo gelijk aan een uur lopen, verdiep je in hersenwerkjes voor de hond.

Pirata

Pirata

16-11-2017 om 21:35

Magnesium

Gebruik je die magnesium eigenlijk nog? Ivm slecht slapen? Sinds ik hier leerde dat je door magnesiumgebrek (door HCT) slechte nachtrust kon hebben, slaap ik zelf weer als een roosje. Zo fijn!!!

Niemand kan multi tasken

En bij het doen van meerdere taken tegelijk, doe je aan task switching en betaal je 'boete' omdat het meer tijd kost óf je doet de taak niet goed. Misschien jezelf meer dwingen eerst A, dan B enzovoorts?

Alison

Alison

16-11-2017 om 22:53

ADHD

Heel toevallig hoorde ik vanavond iets wat misschien van toepassing is. Misschien ook niet, dan moet je het negeren
Het kwam van iemand die ADHD-ers behandeld. Voor de duidelijkheid: er is maar een diagnose ADHD. ADD "bestaat" niet. Je hebt ADHD in drie types. Type I, het dromerige afwezige typ. De ADD-er dus. Type 2 De klassieke ADHD-er zoals we die meteen voor ons zien. De diagnose wordt meestal vrij snel gesteld omdat die kinderen constant in de problemen raken. Type 3, het gecombineerde type.

Wat ik hoorde: het ging over lichte ADHD, in de zin van niet veel problemen. Moest dat dan behandeld worden, moest je dan daar medicatie voor nemen?
De behandelaar schetste het beeld van iemand die het net aan allemaal red. Die persoon houdt alle ballen in de lucht maar het kost enorm veel energie. Hij/zij loopt constant op de tenen. Maar de persoon heeft nog gewoon werk, een huis en een gezin en er spelen verder geen grote dingen.
De behandelaar stelde dat deze persoon vroeg of laat tegen de grenzen van haar/zijn kunnen aan zou lopen en dan een burn out zou krijgen. Dit omdat ze/hij al heel lang boven z'n macht werkt.
Door medicatie zou er meer focus en rust komen en zou de persoon uiteindelijk meer energie overhouden.
Ik vond het een plausibel verhaal en ik wilde het je graag meegeven.
Heel veel sterkte met al je ballen

Pimpernel

Pimpernel

17-11-2017 om 00:01

Zoals Alison

Is wat ik bedoelde, je hebt het er zelf eens over gehad en je vertelt nu ook het A-D-verhaal. Misschien kun je bv winst halen uit organiseren of simpelweg concentreren. Dat is, als je bv ADHD zou hebben. De overgang, ik herken het heel erg, ook de energie die het kost om foutjes te herstellen, te moeten focussen als er zoveel meer speelt. Maar wie weet zit er een stuk ADHD in, iets je met medicatie misschien een stukje makkelijker kunt leren concentreren en plannen. Ik denk maar hardop.

Een hond die zo groot is, wees daarmee extra voorzichtig met het wandelen. Het blijkt een fabel dag veel beweging en prikkeling leidt tot rustiger honden. Hier korte wandelingen, soms iets langer ( 7 mnd)maar dan gericht op snuffelen en niet op afstand en conditie, en binnen veel aanbod aan hersenspelletjes. Hoe meer je loopt hoe beter de conditie wordt en hoe verder je moet lopen om hem nog eens moe te krijgen. Het hersen- en neuswerk voorziet in een natuurlijke behoefte en is enorm inspannend, evenals kluiven op een bod weer kalmerend is. Ik heb zelf een snuffelmat gemaakt, werk met balletje balletje ( lees salami onder een beker) verstop snoepjes in een bak toiletrollen of een bak lege flessen, gooi voertjes in het gras, maak gaatjes in een statiegeldflessen en stop daar voer in, zet zomaar wat pannen en wasrek/omgekeerde stoel neer( verrijkte omgeving) en daar hoef ik geen stap voor te zetten en de hond wordt er rustig én uitgedaagd én moe van.

Sinilind

Sinilind

17-11-2017 om 07:50 Topicstarter

Veel aan dit draadje

Ik heb er dus veel aan, die spiegel.
Magnesium: was ik ermee gestopt door darmoveractiviteit, maar ben weer begonnen, in combinatie met Melatonine Forte. Ik slaap de afgelopen 2 dqgen weer aan een stuk door. Ben ook veel fitter.
De hond: er zit veel in de tips, ik ga proberen een snuffelmqt te maken (gewoon een badmat met hele lange haren?) en het eten half in een bal te geven, waardoor hij moet werken voor zijn voer. We gaan 2X35 mn met de hond wandelen ipv een lange wandeling.
Adhd: ik herken er natuurlijk dingen in. Ik ga erover nadenken. Vriend heeft trouwens ook net een diagnose, en loopt inmiddels bij een therapeute. Even eerst dit een paar maanden de tijd geven.
En.. het zijn ook veel ballen: op school omdat ik het goed wil doen en het meestal heel erg leuk vind, thuis door puberzoon die ik nog steeds veel aandacht wil geven als hij bij ons is, door hond, en door vriend die mijn leven zeker verrijkt heeft maar ook veel ingewikkelder gemaakt.

Sini

Mindset

Zoek tussen de wolken of wat vaker of je de zon kan zien. En zoek dan die zon in je to do-list.
Zoals ik het lees, zie je alleen wolken in wat je doet.

En nu je beter slaapt, scheelt dat ook een stuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2017 om 09:23

Sinilind

"Grappig" dat het over pieken en dalen gaat. Toen ik ergens tussen de 20 en 24 was, had ik een gesprek met de maatschappelijk werkster van mijn werk. Het was bij mij ook een beetje hollen of stilstaan. De maatschappelijk werkster zei 'als je het positief bekijkt ben je een rijk mens.' Dus ik "hoezo??" En dat was, vond zij, omdat ik emoties zo goed voelde. De emoties die minder prettig waren, maar juist daardoor ook als ik me goed voelde, gelukkig was. Ik lééfde! Ja, zo had ik het nog niet gezien. Het heeft kennelijk indruk gemaakt, want ik ben het nooit vergeten. Nu, ouder en wijzer geworden, vind ik haar opmerking nog steeds 'nuttig', het is niet erg om pieken en dalen te hebben, maar of het ideaal is... . Het is wel een van de puzzelstukjes waardoor ik dit jaar dat 'aha' gevoel kreeg toen ik wist dat ik onder de noemer ADD geplaatst kon worden. Je zegt dat je de ontwikkelingen van je partner eerst even de kans wil geven, maar waarom eigenlijk? Het kan heel lang duren voor je de eerste afspraak hebt en stel dat er uit komt dat je medicatie gaat gebruiken, duurt dat ook nog weken tot maanden. Dus pak de telefoon en zet die stap. Stel, het is natuurlijk nog helemaal niet zeker, dat je medicatie krijgt voorgeschreven, dan raad ik je ook aan om daar de eerste dag van een vakantie (waarin je thuis blijft!) pas aan te beginnen. Je lichaam moet er aan wennen en dat kan onplezierig zijn als je dan voor de klas staat.

Ik ben vroeger trouwens ook in therapie geweest omdat ik vastliep. Zo ben ik in die tijd in de ziektewet geraakt. Ik ging naar de psychiater omdat ik niet wist wat ik met mezelf aan moest. Ik was zo 'lui' er kwam niets uit mijn handen. Inmiddels weet ik dat veel mensen met ADD het gevoel hebben dat ze lui zijn. Maar dat is niet lui, dat is onvermogen. De therapie bracht al wel naar voren dat het woord 'lui' inderdaad de lading niet dekte, maar dat het eerder zo was dat ik alles te goed wilde doen, waardoor ik juist blokkeerde. De therapie heeft voor mij trouwens totaal niet het effect gehad wat je ervan hoopte. Het enige wat me daarna goed afging was spreken in groepen. Dat durfde ik daarvoor eigenlijk amper. Stel je voor dat ze hoorden wat ik zei. Maar ook, stel je voor dat ik een mening had, daar konden ze iets van vinden. Met dat laatste heb ik inmiddels een stuk minder moeite, maar mondeling nog wel meer dan 'schriftelijk'. In getypte variant kan ik er langer over nadenken, dingen opzoeken en dergelijke. Met mondeling discussiëren heb jij geen moeite geloof ik.

Maar goed, weer genoeg over mij. Ik vertel het omdat ik het gevoel heb dat je jezelf te kort doet door een afspraak voor je uit te schuiven. Je hebt je vriend zover gekregen, nu jijzelf. Gaan met die banaan!

Verder vind ik het leuk zoals je de tips ter harte neemt. Ik hoop dat je langzaam maar zeker weer wat beter in je vel komt te zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.