Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

31-12-2015 om 13:29

ik kijk uit naar...!

De jaarwisseling roept vaak nostalgie op, al die weemoed en heimwee, niks mis mee op zijn tijd maar toch.
Daarom even wat anders.

Waar kijk je naar uit in 2016?

Arendje

Arendje

31-12-2015 om 15:41

meer van hetzelfde

Het afgelopen jaar was alles bij elkaar zo rustig en prettig, dat het van mij nog wel een paar jaar zo door mag gaan!

Arendje

Arendje

31-12-2015 om 15:43

trouwens

Dat doet me wel denken aan dat liedje van Acda en De Munnik, Eerste Helmersstraat beneden:

En dit jaar was zo simpel, lief
Niemand ging er dood, jij kwam
Ik doe het leuk, einde verhaal.

Maar zo voelt het echt.

Moeder

Moeder

31-12-2015 om 15:55

Rust

Ik kijk uit naar meer rust. Er spelen hier veel problemen en ik hoop echt dat 2016 een hoop losse eindjes aan elkaar knoopt. Aan de andere kant leert me de ervaring dat er altijd wel weer nieuwe problemen opduiken Maar een beetje meer rust hier zou fijn zijn. Even bijkomen

Lynn

Lynn

31-12-2015 om 16:34

Ook rust

Net als Moeder ga ik voor meer rust.

Het is vooral bedenken hoe ik die rust ga krijgen. Ben er al een beetje/een tijdje mee bezig.

Ik vind in elk geval dat ik het erg verdiend heb en ik denk dat het ook echt goed voor is als ik in de toekomst meer rus heb dan de afgelopen jaren.

Egel

Egel

31-12-2015 om 16:41

meer tevredenheid

Hier wens ik wat meer discipline en actie. Maar ook meer tevredenheid over mezelf.
En natuurlijk: geen ziekte (en liever ook geen angst voor ziekte...).

Over mijn gezin ben ik sowieso tevreden en gelukkig

Floor

Floor

31-12-2015 om 16:57

Gezondheid

Ik wens dat zowel mijn fysieke als psychische gezondheid beter wordt.

Het is een beetje een puinhoop.

Lynn

Lynn

31-12-2015 om 17:04

Gezondheid

Gezondheid is natuurlijk het belangrijkste.

Sterkte Floor.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2015 om 18:06

Hoop

Ik kijk niet echt ergens naar uit, ik hoop wel een paar dingen. Ik hoop dat ik ooit eens de situatie bereik dat ons inkomen 'goed' is en niet ''t ken net'. Daar hangt zoveel vanaf.

Ik hoop ook dat onze oudste hond minder angstig wordt en de jongste minder sloopt.

Ik hoop dat mijn dochter het leuk blijft vinden in haar studie en de andere dochter haar draai gaat vinden bij een werkgever.

Het wordt weer een onzeker jaar. Ik kijk er in die zin niet naar uit, maar ik zie er ook niet tegenop. Het komt zoals het komt.

Mijn nieuwe keuken en badkamer, verhuizing en man over de vloer

Er staat ons eerst een verbouwing te wachten die ons hele huis wekenlang op de kop zet (Rijkswaterstaat gaat ons huis geluidsdicht maken), daarna nemen we een nieuwe keuken en badkamer. We douchen al twee jaar in een bouwdouche en die super onpraktische keuken is mij al jaren een doorn in het oog, straks is alles lekker nieuw, mooi en vooral handig.

Oh, en met kantoor gaan we verhuizen van een doodse locatie naar midden in het centrum, daar kijk ik ook erg naar uit. Ik hoop dat ik in april te horen krijg dat ik mag blijven, onze afdeling wordt ge-audit, ze zijn wel heel blij met en tevreden over mij maar bedrijfstechnisch moet het ook maar kunnen.

Mijn man is over een maand werkloos, dat is natuurlijk heel vervelend en in zijn branche gaan de mensen er per duizenden uit dus een nieuwe baan wordt best moeilijk, maar na twee jaar heel hard werken met in totaal drie weken vakantie en verder nog geen snipperdag lijkt het me wel heerlijk als hij eens lekker thuis is. Hopelijk niet te lang, maar voor een paar weken of maanden lijkt het me heel gezellig.

skik

Juno

Juno

31-12-2015 om 18:29

Rust

Ik hoop dat het met jongste beter gaat. Maandag gesprek, het SARR kan ons niet echt verder helpen met hem: zijn problemen zijn zelfs voor daar te heftig. Ik hoop dat middelste doorgaat zoals ze doet en dat oudste slaagt en een plekje op de opleiding van zijn keus kan krijgen.
Voor mezelf hoop ik op gezondheid, rust in mijn hoofd en opgeruimdheid in mijn huis en wat meer rust op mijn werk.
En nog wat kilo's er af zou ook welkom zijn .

Violetta

Violetta

01-01-2016 om 00:53

Een gezond lijf.

Het vorige jaar was op het gebied van mijn gezondheid nogal beroerd dus ik hoop op een beter jaar, dat zou wel heul fijn zijn.

40er

40er

01-01-2016 om 09:28

mixed feelings

Hier spelen verschillende dingen. Mijn moeder die ziek is en dit jaar een heftige operatie moet ondergaan. Heel spannend allemaal.
Kind dat al een half jaar ofzo met gezondheidsklachten loopt, ik hoop dat het dit jaar oplost!
Voor mezelf kijk ik uit naar de leuke cursussen die ik nog ga doen.

1 goed voornemen, mijn eerste tatoeage! Jeuj!!!!!!

Naarrrrr

Een baby, een huwelijk, de winter, de lente, cassoulet met Eendenbout, de zomer, nieuwe ontmoetingen, truffel met chocola.....
Te veel om op te noemen en nu al gelukkig!

Gelukkig nieuw jaar allemaal!

MamavanSenH

MamavanSenH

01-01-2016 om 10:48

Doorgaan zoals het nu gaat

Het enige wat ik wil is dat we in 2016 door kunnen gaan zoals het nu gaat. We hebben binnen onze relatie echt een moeilijke tijd achter de rug maar het gaat nu super. Dat moeten we zien vast te houden in 2016, dan komen we er wel.

Oh Mirjam

Word je oma in 2016?

skik

Yeps

Oma Miriam

Tonny

Tonny

01-01-2016 om 13:44

Eh....

Waar kijk ik naar uit... Ik weet het even niet.

Het voorbije jaar was enerverend.
Van onze kinderen ging er eentje samenwonen, eentje trouwen; het is nu echt officieel een tweepersoonshuishouden bij ons. Slik. De komst van ienieminimeisje en de spanning en onzekerheid die daarmee gepaard gingen, al mijn opborrelende emoties en herinneringen aan ons eigen couveusekindje ooit. Het verlies van onze familie'tante' na een lange moeizame periode. Het fantastische moment van de donorlongen waardoor mijn schoonzus een heel nieuw leven kreeg; de verdrietige mantelzorg voor mijn hoogbejaarde moeder.

Wat rust misschien? Al klinkt dat saai... Energie opdoen voor nieuwe avonturen.

En Miriam, alle goeds bij de voorbereiding op je nieuwe functie! Ben benieuwd hoe je het vindt. Zelf ben ik meer een kleuter/basisschooloma dan babyoma, heb ik ondervonden

Afscheid van 'jeugdzorg'

Dochter wordt 18 en dan kan ik hopelijk de bizarre toestand van de kindermishandelingsaffaire achter mij laten. Zo niet dan ben ik veilig genoeg om daarvoor in therapie te gaan. Al is het EMDR. Om de nachtmerries kwijt te raken. Afgelopen maanden weer in aanraking gekomen met gedoe. Alleen het woord 'jeugdarts' al ontsteekt mijn woede en moet ik mij weer extreem in gaan houden. Laat staan 'leerplichtambtenaar'. Het is mij weer gelukt om dochter goed in haar spoor te krijgen en daar gaat het om maar het gedoe er omheen brengt mij nog steeds uit mijn evenwicht. Teveel meegemaakt.

Jaina

Jaina

01-01-2016 om 15:41

2016

We hebben twee bijzondere gebeurtenissen alvast in 2016: een van mijn zoons gaat trouwen in de late winter en een van mijn dochters krijgt er een kind bij in het voorjaar. Allebei mooie dingen. Daarnaast hopen we dat deze dochter nog gaat verhuizen en dichter in de buurt komt te wonen. Dat wil ze zelf heel graag maar het is nog afwachten of ze een baan kan krijgen. En mijn oudste kleindochter gaat voor het eerst naar school in september. Dat vind ik ook wel een mijlpaal. Dat ik al een schoolgaand kleinkind zal hebben. Nu gaan ze hier al met 3 jaar naar school maar toch ze wordt al echt groot
Verder hoop ik op weinig veranderingen; werk gaat goed en met de kinderen gaat het grotendeels ook goed (afgezien van wat kleine zorgen hier en daar), mijn moeder wordt ouder maar ze heeft ondanks de meer beperkte mogelijkheden nog wel plezier in haar leven dus ik hoop vooral dat alles blijft gaan zoals het gaat.
Verder hoop ik dat de situatie in het Midden Oosten rustiger wordt en er meer duidelijkheid ontstaat. Vrede voorzie ik niet in 2016 maar misschien een eerste weg naar een tijdelijke vrede. Natuurlijk vanwege de geo-politieke en menselijke implicaties maar ook en speciaal voor familie en vrienden die daar leven.

Lou

Lou

01-01-2016 om 19:05

Goede hoop

Ik heb goede hoop op een goed jaar. Voor mezelf heb ik geen grote wensen, wat aangeeft hoe goed het nu gaat, het mag gewoon precies zo gaan als vorig jaar. Mijn moeder is vorig jaar geopereerd en helemaal gerevalideerd, joepie. Mijn dochter heeft een medische zoektocht achter de rug die nog niet helemaal ten einde is maar het is in elk geval vrij duidelijk wat haar mankeert én wat eraan gedaan moet worden. Als mijn moeder nou gezond blijft en mijn dochter minder pijn krijgt, mag de rest onveranderd verder gaan.

bloem

bloem

02-01-2016 om 12:53

2016

Ik kijk uit naar een opgeruimd en schoon huis. En ik hoop dat mijn zoon gemotiveerd zal raken wat harder te werken voor zijn examen en een vervolgopleiding zal kiezen. Ik hoop dat mijn geliefden gezond zullen blijven,de afgelopen jaren zijn familieleden overleden, als gevolg van de naarste ziektes. Voor mijzelf hoop ik op wat meer energie.

Anke

Anke

05-01-2016 om 12:19

Ik kijk uit naar...

rust na mijn scheiding..

Hopelijk kan ik samen met mijn kinderen een nieuwe start maken en zal 2016 weer een klein beetje geluk en berusting brengen !

naar

werk voor mijn vriend en minder werk voor mij! En ik kijk enorm uit naar het verder ontwikkelen van onze relatie. En rust ja, dat zou fijn zijn.
Sini

Katja

Katja

06-01-2016 om 11:36

loopbaanswitch

Ben per 1-1-2016 gestopt met mijn baan. Ik ga een compleet nieuwe branche in qua werk, na 20 jaar in dezelfde branche. Ga eerst weer studeren om dit te kunnen doen. Wil me weer nuttig voelen en zinvol werk doen in plaats van papier schuiven, vergaderen en gebakken lucht aanhoren en/of moeten verkopen.

Dat betekent wel dat ik alle zekerheden qua werk vrijwillig heb opgegeven ; hopelijk kom ik er over een aantal jaar weer tussen als ik mijn opleiding heb afgerond. En zo niet dan is dit dus het jaar waarin ik ben gestopt met werken. Dan hebben we financieel een ander leven (man verdient net genoeg voor ons gezin), maar ik was mijn werk zo ontzettend zat, dat ik denk dat ik zelfs met de helft van ons inkomen gelukkiger ben dan met een riant inkomen maar een baan waarbij ik iedere avond down terugkom en iedere dag met zo'n tegenzin naartoe ga.

Dus voor mij echt een nieuw jaar. Luisteren naar wat ik echt wil. Niet meer voldoen aan verwachtingspatronen ten koste van mijn eigen geluksgevoel. Niet meer meedoen met de race naar meer geld, weekendjes weg, verre vakanties, maar kiezen voor een "kleiner" leven, met de nadruk op vriendschappen en familie. Hoorde laatst een mooie quote: "rijkdom is meer het verkleinen van je hebzucht dan het vergroten van je bezit". Dat wordt voor mij de leidraad voor de rest van mijn leven wat start in 2016.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.