Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenroosje

Wilgenroosje

28-11-2016 om 16:41

Ik heb zin in een winterslaap

Kennen jullie dat gevoel. Dat je lekker een paar maanden onder wil duiken met een enorme hoeveelheid boeken en spullen om heel veel potten thee te kunnen zetten? Gewoon een paar maanden alleen zijn met jezelf, hoeveel je ook van je gezin houdt?

Heerlijk lijkt me dat.


Kaaskopje

Kaaskopje

28-11-2016 om 16:43

Ik snap wel dat jij die behoefte kunt hebben

maar voor mezelf zou het na een dutje van twee dagen toch alweer meer dan genoeg zijn hoor

Maanden niet...

Maar een dag of 3/4 is dat wel lekker. Of lekker met anderen weg en het ze thuis zelf laten uitzoeken. Dan ben ik weer opgeladen en mis ze zelfs.....een klein beetje

Tijgeroog

Tijgeroog

28-11-2016 om 19:29

Oh, ja...

Ik doe vrijwilligerswerk voor Serious Request, en dat is heel leuk, maar ook heel druk en vermoeiend. Ik zou best een tijdje onder willen duiken in m'n bed... of in een hangmat op een warm plekje.

Pennestreek

Pennestreek

28-11-2016 om 19:59

Ik ook

Maar dan zelfs liefst zonder de thee en de boeken en alleen maar slapen. En dat als ik dan weer wakker word alle problemen zijn opgelost en ik weer helemaal fit en fris ben en de zon stralend aan de hemel staat.

Taruh

Taruh

28-11-2016 om 21:19

tja da's dan een voordeel

een voordeel van gescheiden zijn. Zo om het weekend kan ik dat gewoon doen. Lekker hoor! Potje thee, boekje, foute film, zakkie chips. Naar de film, alleen of met een vriendin, lekkere dingen halen bij de supermarkt of toch maar uit eten.
Huis gewoon 48 uur netjes.

Mij hoor je niet klagen daarover.

Ik zit met man nu even op een eiland met een last minute

In de zon hoorde dat t koud was in Nederland. Had erg veel overuren die nu op moesten en vond dit wel een mooie bestemming Ervoor Ben moe en wil slapen lezen eten en slapen en dan over een paar dagen weer naar huis. Eerste x zo in de winter en zonder kinderenmaar tot nu toe bevalt t wel.
Ik snap je gevoel zeker, met de winter nog voor de deur kan ik zo verlangen naar t voorjaar.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-11-2016 om 22:12

Lijkt me heerlijk

Een slaap van de hele winter hoeft nu ook weer niet, maar een periode van een aantal weken lekker cocoonen (heet dat nog zo) zou me serieus goed doen. Zo druk geweest.
Ik vind het sowieso moeilijk de balans te bewaren. Leuk maar druk gezin, druk in mijn werk. Ik werk altijd meer dan zou moeten en dreig mezelf daarmee ook wel eens uit te putten. Maar ja, van niets doen wordt het werk ook niet minder. Thuis ook niet.
Toch, een winterslaap zal niet komen. Het zou al schelen als ik mezelf wat meer in bedwang hield wat betreft werk...

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-11-2016 om 22:13

Lilian (ot)

Welk eiland is het uiteindelijk geworden dan?

Vogel

Vogel

28-11-2016 om 22:23

Yes!

Al had ik het vorig winter erger, maar dat bleek een depressie te zijn. Toen ben ik feitelijk ook bijna een jaar niet onder mijn dekentje op de bank vandaan geweest.
Maar een beetje onderduiken tot alle problemen opgelost zijn en de zon weer schijnt, dat lijkt me wel wat.

mijk

mijk

28-11-2016 om 22:28

Lang leve de lichtlamp

Want ik voel me tegenwoordig een heel stuk beter in de herfst. Desalniettemin is het druk. Aan de andere kant. Morgen vieren we Sint Pannekoek met vrienden en er komen vrienden van oudste en zelfs voor 3 weken slapen zou ik het niet willen missen.......

Mijk

Ja, ik wil!

Even helemaal niets moeten en dan ontwaken in een schoon en opgeruimd huis en met wat "uitdagingen" minder.

Lou

Lou

29-11-2016 om 10:57

Gevoel

Het gevoel heb ik elk jaar al vanaf begin november: laat mij zo half maart maar weer eens wakker worden. Maar het is niet meer dan een gevoel. Ik prijs mezelf gelukkig met een rustig leven (op dit moment dan, niet het hele jaar door), ik kan gewoon overdag de zorgverzekering uitzoeken en sintgedichtjes maken en zo. Vooral in deze tijd vind ik die rust fijn. In de praktijk blijkt dat ik het toch prettiger vind om een beetje bezig te blijven dan om echt hele dagen in bed of op de bank te liggen. Beter voor mijn humeur ook!

Nou inderdaad

Lijkt me geweldig, zo'n winterslaap. Moet je je eerst een aantal maanden flink vol eten om een lekker speklaagje te kweken, dan ga je ergens in november onder zeil en dan kom je afgeslankt en uitgerust tevoorschijn als de vroege tulpen boven de grond komen. Geweldig plan, maar helaas...

Ik heb een hekel aan de winter, en dat lijkt elk jaar wel erger te worden. Bedacht me vorige week: nog een maand tot de kortste dag. Ofwel nog twee maanden tot de dagen weer wat langer worden in vergelijking tot nu. En dan is het eind januari en dan moet februari nog komen, de meest miserabele maand van het jaar (duurt gelukkig maar 28 dagen, dat dan weer wel...).

Nee, winter, aan mij is het niet besteed. Schaatsen kan ik ook al amper ...

Groeten,

Temet

mijk

mijk

29-11-2016 om 12:02

Koop die lichtlamp!

serieus als dit echt je jaargetijde niet is dan wordt het dat vast ook niet maar ik heb wel een hoop meer veerkracht met een kwartiertje daglicht per dag!

Mijk

Vogel

Vogel

29-11-2016 om 12:08

@Temet

Haha, dacht dat ik de enige was die zo met dagen goochelt. 21 december vier ik ook altijd stiekem: vanaf hier wordt het weer beter.
Maar zo'n stralend zonnige dag als vandaag is wel weer fijn, ik probeer vandaag ook wat extra naar buiten te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2016 om 15:45

Temet

Vooral dat geslonken vetlaagje spreekt me aan.

Ik heb helaas ook steeds meer tegenzin aan de koude maanden. Roefel is standvastig, er zal nooit overwinterd worden als het aan hem ligt. Iemand die ik ken zei al dat ze meteen meegaat als ik zou willen, maar als ik zie wat haar muzieksmaak is, heb ik toch liever regen en vorst, haha.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2016 om 15:48

Kortste dag

Ik doe een dansje op deze dag. We gaan de goede kant weer op! En ik ben even in een dipje op de langste dag. Leuk en aardig dat het dan zomer is, maar het vooruitzicht is herfst en winter. Zo dramatisch doe ik daar dus over).

kaplablokje

kaplablokje

29-11-2016 om 15:52

De rest van de wereld

Ik wil eigenlijk dat de rest van de wereld een winterslaap houdt en dat ik dan wat dingen kan doen waar ik anders niet aan toe kom. Maar het geeft praktische bezwaren, vrees ik. Boodschappen doen zal dan ook wel moeilijk worden. Dat wordt een onderbroken winterslaap voor jullie. Telkens een dagje.
Wat het slapen betreft, sla ik liever de zomer over. Manlief heeft geen bezwaren tegen overzomeren in Schotland of Ierland. De financiën waarschijnlijk wel, vrees ik. Misschien kunnen we gewoon afspreken dat het hier niet warmer wordt dan zo'n 23, 24 graden.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

29-11-2016 om 17:01

Oh, gelukkig.

Goed om te lezen dat ik dus niet de enige ben die onder wil duiken.

Ik zei van de week tegen iemand: "Als ik weer geboren wordt, kom ik als beer. Dan duik ik begin november in mijn hol en ergens in de loop van april kom ik weer voorzichtig tevoorschijn."

Degene tegen wie ik dat zei werd boos, omdat ze vond dat ik dat tegenover de mensen om mij heen niet kan maken. Ik heb nog geprobeerd uit te leggen dat ik niet eens weet of ik wel als beer terug kán komen , maar het werd er niet beter op.
Haar reactie was zo nijdig dat ik met een soort van schuldgevoel rondliep. Totaal overbodig lees ik hier.

En ik weet best dat beren niet de hele winter in diepe slaap zijn (die opmerking kreeg ik ook nog toegesnauwd), maar terugkomen als vleermuis trekt me dan toch weer een stuk minder aan. En diepe slaap hoeft ook helemaal niet. Met boeken en thee in een lekker warm hol lijkt me prima.

Dat vetlaagje dat als sneeuw voor de zon verdwijnt spreekt me trouwens ook wel aan. Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me niet meer schuldig en fantaseer lekker verder.

februari

Heeft maar 28 dagen maar duurt zo ontzettend lang dat het wel 2 maanden lijken. Ik ken iemand die noemt de maanden van het jaar daarom zo: januari, februari, dibbeluari, maart. Ik vind dat heel grappig en goed gevonden

Ik ga af en toe onder de zonnebank als het me teveel wordt. Niet voor de kleur maar voor het heerlijke warme gevoel en het licht. Daar zou ik nou wel een paar maanden kunnen blijven liggen.

Lou

Lou

29-11-2016 om 17:40

Wilgenroosje

Ha, zo'n opmerking maak ik elke winter wel een keer. Hoe kan iemand daar nou boos over worden??? Hahaha.

Juline

Juline

29-11-2016 om 17:45

Ik kom terug als kat

Lekker de hele dag op de warme vensterbank soezen. Af en toe eens naar een vogeltje kijken, een hapje eten en weer verder slapen. Heerlijk idee

Tegengeluid

Heerlijk die herfst. Niet meer voortdurend voetbalgejoel op de radio, geen klussende buurtgenoten meer, de tuin bij de buren zit niet meer elke zondag vol met kletsende familieleden, en ik hoef niet meer mee te genieten van de muziek van de studentenhuizen in de buurt.

Herinneren jullie je die oude reclame voor Sorbolampen nog? "Het wordt vroeg donker. Gezellig, de lamp geeft goed licht". Nou dat ben ik. Alle decemberverplichtingen vind ik dan weer wat minder, maar beter te doen dan de combinatie hitte en geluidsoverlast. Daar word ik niet vrolijk van.

Oktober en januari als de zomer nog ver weg is, en de vraag wat gaan we doen met de feestdagen of de vakantie nog ver is (op de een of andere manier denkt iedereen dat ik daar een antwoord op moet hebben), zijn echt mijn favoriete maanden van het jaar.

Elfje65

Elfje65

29-11-2016 om 19:23

Mmmm jaaa

Geen winterslaap maar een wintertukkie van een week of 2. Heerlijk even niet in de kou en lekker relaxen.

Bellefleur

Bellefleur

29-11-2016 om 21:19

Wat grappig.

Ik vind augustus de saaiste maand van het jaar. Het is nog wel zomer, maar je voelt de herfst al naderen. In de natuur is alles en iedereen aan het ruien. Zijn de jongen uit het nest. Het platteland is saai omdat van alles is geoogst en de rest staat te verpieteren. In september wordt het buiten al weer wat spannender: wat mist hier en daar en de eerste trekvogels. In oktober misschien de eerste nachtvorst, en wat onstuimig weer. En februari? Dat is voor mij de spannendste maand. Je hoort 's ochtends de eerste lijsters en merels zingen. En als ik de heggemus hoor, is voor mij het voorjaar begonnen!

Niki73

Niki73

30-11-2016 om 08:14

Herfstdip

Veel mensen zijn moe en minder vrolijk in de herfst. Bij mij helpt het om extra vitamine D te slikken als de r in de maand zit (flinke dosis) en elke ochtend 2 uur naast de daglichtlamp te werken. Ik voel me dan echt heel veel energieker.

Noor

Noor

30-11-2016 om 10:05

Net als kenfan

Dit is mijn tijd van het jaar, heerlijk! Tegen kou kun je je kleden, lekker naar buiten, of de zon nou schijnt of dat het regent interesseert me niks. Weg met de klamme lamlendigheid van de zomer. Om vijf uur wordt het donker, iedereen kruipt weg in z'n holletje, niemand die het tot diep in de nacht gezellig heeft in de tuin. Lampje aan, kaarsje aan, op tijd naar bed in een steenkoude slaapkamer, langzaam opwarmen onder het dekbed en de slaap die met de warmte meedoet waardoor je lekker sloompjes wegdoezelt. Zonder muggen. En dan de volgende ochtend opstaan met een neus die net zo tintelfris is als het weer, klaar voor een nieuwe dag! Oktober is mijn maand, gedaan met die late zomer, op naar het ruige weer!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2016 om 10:13

Niki73

Het is sowieso goed om extra vitamine D te slikken als je wat ouder wordt.

zebra

zebra

30-11-2016 om 12:15

een soort winterslaap

zou wel op prijs gesteld worden maar dan vanwege vermoeidheid. Door de onregelmatige, vaak erg vroege tijdstippen waarop mijn man opstaat ivm zijn werk, merk ik dat ik veel vermoeider ben dan anders.
Maar lekker op de bank kruipen met een stel tijdschriften, koffie met wat lekkers erbij doe ik regelmatig op zondagmiddag, kan vrij makkelijk de boel de boel laten.

zebra

zebra

30-11-2016 om 12:22

heb geen hekel

aan de herfst of winter (heb wel een gloeiende hekel aan sneeuw), ben ook niet depri in het najaar of winter. Kan vrij goed tegen kou maar het enige wat ik in deze periode van het jaar niet zo fijn vind is dat het zo vroeg donker is, althans op momenten dat ik al thuis ben en mijn man en zoon nog niet. Ik vind het fijn om hen thuis te zien komen en dat gaat wat lastiger als het donker is. Als iedereen thuis is, dan vind ik het juist wel gezellig als het vroeg donker is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.