Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

20-06-2017 om 11:05

Ik ga op reis, welke boeken neem ik mee?

Deze zomer ga ik op vakantie naar Noorwegen. Ik verheug me op de natuur, maar ook op het lezen van boeken. Welke boeken neem ik mee? Ik hou erg van Arnaldur Indridason, maar zijn boeken heb ik al uit. Welke auteur is vergelijkbaar? Er mogen een paar romantische boeken bij, en wat historische boeken. En nog wat esoterie om het af te maken. Nicci Gerard lijkt me leuk, ik heb al twee boeken gelezen van de serie Frieda Klein. Wie heeft tips?

rocky

rocky

20-06-2017 om 11:14

favorieten hier

Griet op de Beeck vind ik erg mooi schrijven. Om de paar zinnen staat er weer iets wat je het liefst op een tegeltje zou willen zetten, zoals 'zij kon zuchten met haar ogen'. De boeken 'Gij nu', 'Kom hier dat ik u kus' en 'vele hemels boven de zevende' vind ik alledrie even mooi.
De serie van Frieda Klein vind ik ook mooi. Ben nu aan het nieuwste deel bezig.

combi romantisch/historisch

De Reiziger-serie van Diana Gabaldon. Als het wat voor je is, ben je meteen voor de hele reis klaar

Vesta

Vesta

20-06-2017 om 11:52

Amish

Ik ben momenteel veel boeken over de Amish aan het lezen.
Bv de serie de vrouwen van Lancaster county en ga nu beginnen aan de mannen van Lancaster county.
Beiden zijn geschreven door Mindy Starns Clark met een co-auteur.

Bellefleur

Bellefleur

20-06-2017 om 12:14

Gabaldon

Die zet ik op mijn lijstje! Ik twijfel een beetje over de Amishserie. Ik kan er eentje op mijn ereader zetten.

Vogel

Vogel

20-06-2017 om 22:43

Ik las

Masser Brock van Bert Wagendorp en vond dat zo goed dat ik het iedereen ga aanraden.
En deze zomer ga ik Het puttertje van Donna Tart herlezen, daar heb ik een paar zomers geleden erg van genoten.

40er

40er

21-06-2017 om 05:13

Scandinavische thrillers?

Om in stijl te blijven? Sjöwall en Wähloo? Mankel, Nesbø, Larson?

Hier gaat de nieuwe Karin Slaughter mee, en een boek, black eyed susans. Verder nog eens even kijken bij de boekenwinkel.

Bellefleur

Bellefleur

21-06-2017 om 09:11

Bert Wagendorp mag mee

Toen ik op de middelbare school zat, verslond ik de verhalen van Roald Dahl. Enkele kan ik me nog herinneren, maar de meeste ben ik vergeten. Roald Dahl gaat daarom ook mee. Kan ik m'n engels ook een beetje ophalen.

Tine Winkel

Tine Winkel

21-06-2017 om 09:55

camilla lackberg

zweedse crimi's/thrillers, geweldig om te lezen. Zijn er in de (onze) bieb ook veel als dwarsliggers, dus weinig ruimte, veel plezier. Advies: probeer ze op volgorde te lezen. Elk boek behandelt weliswaar een moord/verdwijning, maar op de achtergrond speelt een verhaallijn van de hoofdpersoon die boeiend is om te volgen.

Tine Winkel

Tine Winkel

21-06-2017 om 09:58

o ja, ook

Het huis van de zusters, van Charlotte Link. Combinatie van romantiek, historisch en thriller.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-06-2017 om 10:10

Reiziger

Die vond ik juist heel stom, dus straks zit je met tig boeken die je niet leuk vindt. Reeksen die ik wel leuk vind zijn The Hungergames, de trilogie van Nancy E. Turner over Sarah Agnes Prine en de Aardkinderen van Jean M.Auel. Maar die heeft iedereen waarschijnlijk allang gelezen.

Thursday Next

Thursday Next

21-06-2017 om 10:26

Hoera!

iemand (anders dan ik) noemt de Nancy Turner trilogie!
Die is erg mooi, ja...

ik las laatst

Na bijna een jaar niets te hebben gelezen ben ik ook weer aan het lezen.
Ik heb wat oude "geliefden" opnieuw gelezen o.a. Norwegian Wood van Haruki Murakami. Ik vind dat een prachtig boek.

En ik heb wat nieuwere boeken gelezen. Ik vond "The underground Railroad" van Colson Whitehead wel een aanrader. Ik werd gepakt door het (historische) verhaal. Ik las dat een aantal lezers vonden dat er te veel, te weinig uitgediepte personen in voor komen. Ik vond dat niet storend. En aansluitend bij het Scandinavische thema: A man called Ove van Fredrik Backman. Ik vond dat wel een "feel good" boek. En daarmee voor mij een boek dat ik aan het begin van de vakantie lees.

Bellefleur

Bellefleur

21-06-2017 om 11:53

Nancy Turner

Heb ik gelezen dankzij OOL. Een aanrader. Murakami is mijn favoriete schrijver. Ik ben van plan 1q84 mee te nemen. Ik begin met deel 1 van de Reiziger, is het niets dan houd ik het bij deel 1. Backman gaat mee! Is daar niet een film van gemaakt? Is Charlotte Link niet een beetje te gruwelijk?

Reiziger

Ik vond het idd wel langzaam op gang komen. geef het een kans, tot de hoofdpersoon op haar `bestemming` is, zal ik maar zeggen. Als je dat punt bereikt, begrijp je wel wat ik bedoel. Vanaf daar gaat het verhaal echt goed lopen.
1q84 vond ik ook heel erg goed.
Misschien is `Ik ben Pelgrim` ook wel iets voor je. Wel gruwelijk hier en daar, en van een geheel andere orde.

margaretha

margaretha

21-06-2017 om 12:56

ik ben pelgrim

vond ik heel goed. Een ander die ik ook niet kon wegleggen was: de golem en de djinn

Schoon Noorwegen

Vanwege de natuur en het grillige landschap; het boek ' Nooit meer slapen' van W.F. Hermans. Heerlijk het avontuur van een jonge wetenschapper 'bijwonen' omdat je zelf middenin die natuur aanwezig bent. Net alsof je een deelnemer bent in de belevenissen van die wetenschapper, die nog veel moet leren.

Ps de wetenschapper heeft veel last van muggen.

Ik vind boeken die zich afspelen in de omgeving waar je op dat moment bent, iets extra's geven aan de tijd dat je daar bent.

Tine Winkel

Tine Winkel

21-06-2017 om 19:43

het huis van de zusters

is in mijn herinnering niet een gruwelijk boek, nee. De recensies van Bol geven geheel mijn mening weer. Maar misschien zijn mijn standaarden anders dan de jouwe. Volgens mij is Lackberg in sommige gevallen heftiger.
Overigens, om de je keus weer uit te breiden. Boeken van Tatiane de Rosnay vind ik ook erg mooi. En dan niet (alleen) 'Haar naam was Sara', maar bv. een van de vele andere boeken die ze geschreven heeft. Die andere boeken zijn vrij onbekend, maar wel erg mooi (of mooier).

Marie

Marie

21-06-2017 om 19:47

Haal de vroedvrouw

Of Call the midwife in het Engels.
Vind ik een leuke serie in elk geval en de boeken lezen ook lekker.
Gewoon eens wat anders.

als je indridason leuk vindt

dan houd je misschien ook van Ian Rankin?

tips

Ik vond de laatste van Wagendorp maar matig. Te lang en afloop weinig verrassend.
In kader van historische romans kan ik je Cecile en Elsa, strijdbare freules van Elisabeth Leijnse aanraden. Geeft bijzonder inkijk in leven van deze zussen (19/20ste eeuw)
Ook historisch maar stuk rauwer is De tolk van Java van Alfred Birney. Het leert je in ieder geval dat de term "politionele acties" de moeder van alle eufemismen is.

bertje1

bertje1

25-06-2017 om 15:49

maar 1 boek nodig lekker dik

outlander. diana gabaldon. deel 1

Bellefleur

Bellefleur

30-06-2017 om 21:36

Reiskoffer

Op deze regenachtige vrijdag heb ik mooi de tijd om mijn boekenkoffer te vullen. De meeste boeken gaan op de e reader. Ik kan 10 eboeken lenen van de bibliotheek, ik heb nog een kadobon van bol.com. Zoon bleek een hele reeks gedownloade boeken te hebben die hij op wereldreis gelezen heeft. Op dit moment heb ik 23 boeken staan. En dat is een mooi beginnetje voor een mogelijk regenachtige en koude vakantie.
Hermans mag mee. Gerrit Jan Zwier ook.

Mooi

Fijne vakantie, Bellefleur!

Bellefleur

Bellefleur

01-08-2017 om 13:25

Terug

Ik heb genoten van Noorwegen. Wat een prachtig land! Hermans was geweldig om te lezen. Gerrit Jan Zwier was een prachtige aanvulling. Backman vond ik hilarisch. Nicci French is altijd goed. Net zoals Harlan Coben. Gabaldon heb ik weggelegd na 10 bladzijden. Ze krijgt nog een kans. Dankzij de vele regenbuien en het lange uitslapen van mijn kinderen, heb ik meer dan 20 boeken verslonden. Nu weer aan het werk. En alle niet uitgelezen boeken gaan 's avonds mee naar bed. Leve de ereader.

Pennestreek

Pennestreek

01-08-2017 om 14:49

Lees dit draadje iets te laat

Want ben net terug van vakantie. Maar Diana Gabaldon had ik al eerder opgeduikeld in een draadje hier, dus die is meegeweest. Inderdaad lekker dik, en ook wel boeiend. Hier en daar naar mijn smaak iets te expliciet, maar ik kwam wel lekker in de sfeer van die tijd. En ik vind de dialogen wel iets te geforceerd humoristisch in wel heel zware omstandigheden, maar ik hoop er wel wat luchtigheid van te leren voor in mijn eigen leven .

A man called Ove, die ook genoemd wordt hierboven, is verfilmd. Mijn zoon heeft die film gezien toen hij als vrijwilliger aan de slag was in ons buurttheater, en hij was onder de indruk. Hij heeft zelf een traantje weggepinkt biechtte hij op. Dat vond ik dan weer indrukwekkend . Boek staat dus nog op mijn lijstje. Maar ik heb ook nog een stapeltje zelfhulpboeken weg te werken, en ivm recente diagnose ASS bij diezelfde zoon ligt op mijn nachtkastje ook nog The curious incident of the dog in the nighttime...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.