Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-01-2025 om 12:02
een kleine 3 weken geleden voor de feestdagen ontmoete ik per toeval een man op TikTok. Hij is een alleenstaande papa wat ouder dan mij maar onze kinderen zitten rond de zelfde leeftijdscategorie. Ik praat al een paar weken met hem en krijg steeds meer gevoelens. Gisteren is hij 1.5 uur komen rijden om naar een speeltuin te gaan. En het voelde metteen oké alsof wij de ouders waren van 2 kinderen ik was heel leuk met zijn dochter en hij met de
Mijne. De vader die ik wenste te hebben voor haar. Die daar geen moeite voor doet.
Deze Man deed alles waarvan ik gedroomd had met me dochter hij tilt haar op is super lief met haar enzo. En zijn dochter was bang hij me nummer niet had om nog een keer te spelen. Dat liet me hart nog sneller kloppen en hij kuste me toen we verstoppertje deden en wij moesten verstoppen. . (Ja ik weet het is niet oké als je een relatie hebt)
Begrijp me niet verkeerd ik zou hier niet aan denken als ik een goed relatie had.
ik word constant bedreigd omdat ik momenteel werkloos ben als jij weggaat hou ik onze dochter en je komt nooit meer terug naar je oude woonplaats (200km verderop )(dan ineens kan je wel zorgen wat ik dag in dag uit doe omdat het dan moet)
om een beeld te schetsen iets meer dan 4 jaar geleden kwam ik er achter dat ik blijkbaar wel kinderen kon krijgen en al 7 maanden zwanger was. Moment van de test wist ik dat nog niet. Ik vertel het me vriend we waren net 11 maanden samen. Hij kijkt me aan. Pakt ze telefoon en belt de spoedeisende hulp om te vragen of ik een abortus kan laten plegen. Toen het postief was wist ik al dat ik het hield. Nadat hij haar zag was hij blij. Dus ik dacht oké we worden een gezin gelukkig etc. Sinds haar geboorte het enigste wat hij doet is gamen gamen werken gamen soms 5 minuutjes met onze dochter spelen en dan gaat hij weer gamen en met zijn discord vrienden praten. Ik kan letterlijk elke week op één hand tellen hoeveel wij gesproken hebben. Dit gaat al 4 jaar zo naar meedere keren aangeven gaat het heeeel even goed en dan gaat hij hetzelfde patroon weer in. Geïrriteerd als zijn dochter wil knuffelen etc.
hoe vaak ik ook vraag doe meer met mij ons. Hij reageert er niet op en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ga kapot van de eierschalen die ik elke dag hier loop om me dochter bij me huidige partner uit de buurt te houden om haar niet te teleurstellen dat papa weer nee zegt tegen voetballen zodat ik weer met een huilend kind zit.
sorry ik schrijf het van me af omdat ik ergens moet zeiken 🤣
06-01-2025 om 12:33
Zie je relatie met je huidige vriend voor wat hij is, en zie dat los van de crush van het moment. De crush opent nu je ogen, dat is goed, maar daarom is hij nog niet jouw toekomst.
Als je relatie niet goed is (lijkt me overduidelijk) en er geen redden meer aan is, rond deze relatie dan netjes af VOORDAT je naar iemand anders omkijkt.
Dus bekijk de financiën (heb je voldoende eigen inkomen? Zo niet, ga solliciteren), jullie woonsituatie (van wie is de woning?) zorg voor een eigen bankrekening, ga na wat je rondom jullie dochter moet regelen als jullie uit elkaar gaan, etc.
Ga eerst eens stevig op je eigen twee benen staan en neem de tijd om te ontdekken wie jij bent zonder partner en waarom je aan zo'n lapzwans bent blijven plakken. Dan pas zul je niet nogmaals in dezelfde val trappen en een relatie met de verkeerde man aangaan.
Vraag je crush om afstand te houden tot jij helemaal op eigen benen staat en jezelf teruggevonden hebt. Als dit echt meant to be is, zal hij dat respecteren en maakt 1 of 2 jaar wachten niet uit. Ga daarna heel rustigaan daten om te zien of hij werkelijk is wie hij je nu voorhoudt, of dat hij ook schaduwkanten heeft (spoiler: die heeft hij), en of dat schaduwkanten zijn waar jij op lange termijn niet blij mee bent.
Een man is geen goede vader omdat hij naar de speeltuin gaat en een kind optilt. Even heel bot gezegd: dat zal elke man doen die een moeder in bed wil krijgen en elke pedofiel die in de buurt van kinderen wil zijn. Nee, ik zeg niet dat hij een player of een pedofiel is, ik zeg wel dat je hem nog helemaal niet kent. Je ziet alleen wat hij wil dat jij ziet.