Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ik ben mijn winterkleding zat!

Even eens lekker klagen over het weer... Ik ben de kou zo zat, ik loop al zo lang in dat lekkere warme vest dat ik aan het begin van de herfst zo mooi vond dat ik er een hekel aan begin te krijgen. Ik wil mijn lentevesten aan!

Ik weet dat dit geklaag het weer niet beter maakt, maar ik wil het even van mij afschrijven...!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Berber.

Berber.

21-05-2013 om 22:05

Ik herken het wel

Je krijgt waar voor je geld, de winterkleding is bijna versleten van het dragen, alleen... wat is een lentevest?

Evanlyn

Evanlyn

21-05-2013 om 22:52

Ja!

Lentevestjes zijn euke katoenen vestjes in frisse modekleurtjes, in plaats van de schapenvacht waar ik al maanden in woon. Ik was hem wel hoor, zo af en toe. Zucht...en ik me maar afvragen of ik wel voldoende T-shirts met korte mouwen had voor de zomer.

Jesse_1

Jesse_1

22-05-2013 om 00:22

Lol

Ik geloof dat ik de snowboots van de kinderen wel 3x vanuit de gang weer naar zolder had verplaatst, toen het plotseling toch weer ging sneeuwen/vriezen
Afgelopen weekend toch de doos met zomerkleding weer van zolder gehaald en de dikke truien zijn weg. Ben ook wel toe aan echt lekker weer! Maar ja, ieder weer heeft z'n charme.... (ik weet niet welke, maar het schijnt zo - vond het wel sneu voor oudste dat hij vandaag in de regen naar school moest en moest sporten)

Berber.

Berber.

22-05-2013 om 06:44

Nou ja

Ik draag blijkbaar geen lentevesten maar nu wil ik ze ook. Nu meteen! Want de winter/herfstgarderobe hangt me aardig de keel uit, inderdaad.

Mamvantwee

Mamvantwee

22-05-2013 om 09:02

Ik draag lentekleding....

Met een extra shirtje eronder. Maar ik doe gewoon net alsof het lente is. Vandaag is het wat te koud om te doen alsof, dus nu toch een dunne trui, maar wel met blote voeten in mijn vrolijke rode pumps. Zo! Zal 'ze' leren, daarboven!

groet, Mamvantwee

Rafelkap

Rafelkap

22-05-2013 om 09:16

Winterjassen opgeborgen

Ik had al onze winterjassen al gewassen en opgeborgen en kon ze weer uit de kast halen. Ik snak ook naar beter weer!

Stenna

Stenna

22-05-2013 om 09:17

Koud

Ik heb het al drie weken koud, want had mijn winterjas gewassen en netjes opgeborgen, en ga die er nu niet weer uit te halen. Omdat ik dat altijd doe in Mei, beetje Pipi Langkous (of autistisch?): de bloemen water geven in de regen omdat je dat nu eenmaal gepland had.
En ik ben al zo'n koukleum. Heb wel toch dit weekend twee coltruien uit de wolzakken terug gehaald. Met een dikke fleece erover en dan mijn zomerjas overleef ik het net.

Stenna

Stenna

22-05-2013 om 09:26

Brrrrr, mamvantwee

Ik moet er niet aan dEnken, blote voeten in je schoenen nu!

Primavera

Primavera

22-05-2013 om 10:54

Zo koud in nederland?

Gut, is het zo koud in Nederland dan? Ik heb hier in Italië net de dekbedden al zo'n 10 dagen opgeborgen. Het is wel de natste lente ooit, maar niet koud dus.

Mamvantwee

Mamvantwee

22-05-2013 om 10:58

Ja primavera

Lente dus (bij jou is het altijd lente met die naam?) maar slechts 11 graden, miezerig en het waait. Voelt aan als herfst. Morgennacht misschien vorst aan de grond en overdag zelfs 10 graden en regen....!

groet, Mamvantwee

Fiorucci

Fiorucci

22-05-2013 om 11:09

Ja primavera

Het is hier koud en het waait. Het is hooguit 12 graden. Bij mijn moeder in de flat vindt een renovatie plaats, ze heeft geen verwarming, en ligt met een kruik in bed 's nachts....

Primavera

Primavera

22-05-2013 om 11:23

Brrrr, blij dat ik geemigreerd ben

Oef, dat is echt koud. Hier is het op het ogenblik 22°C met een stralende blauwe hemel. Een zoon is op schoolreisje naar een archeologisch park, waar ze oude etruschische opgravingen gaan bekijken en ik wilde eigenlijk sandalen gaan kopen.
Helaas zie ik dat het slechte weer deze kant op komt en dat we dit weekend ook naar 14°C toegaan. Zucht, ik zal de jassen maar weer uit de kast halen. Voor één weekendje, en daarna mogen ze weer opgeborgen worden volgen de weerberichten.

Evanlyn

Evanlyn

22-05-2013 om 11:39

Berber

Bij de Hema hebben ze lekker felle kleurtjes, en ook nog betaalbaar.

-Flupke-

-Flupke-

22-05-2013 om 11:43

Ja, ja primavera....

nog een beetje zout erbij???

sinas

sinas

22-05-2013 om 11:57

Ruilen primavera?

ik ben het spuugzat hier namelijk!!

Finland

In het Noorden moet je voor zon en 20 graden in Finland zijn

Verwarming

Aan lentekleding heb ik niet zoveel behoefte, ik houd niet zo van fleurig. Maar het voelt toch wel raar om op 22 mei nog in je winterjas te lopen.

Ik heb ook nog vaak de verwarming aan. Als ik dat niet doe is het hier binnen 16 graden, dat vind ik nog net wat te frisjes. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo laat in het jaar de verwarming nog aan heb staan!

skik

Auwereel

Auwereel

22-05-2013 om 16:25 Topicstarter

Zweden

Mijn man is verleden week in Zweden geweest, die zat toen lekker zonder jas op een terrasje...!

Auwereel

Auwereel

22-05-2013 om 16:27 Topicstarter

Extra shirtje

Ik had gisteren een dun, fleurig ding aan met een thermoshirt eronder, maar na een poosje heb ik er toch een vest erover aangetrokken, zo koud had ik het...

Lekker kacheltje

Ik steek gewoon de kachel aan en met wat kaarsjes is t net Kerstmis. Heb ook maar direct mn kerstjurk aangedaan. En mn winterlaarzen. Begon spontaan te zingen: ' the weather outside is frightfull, but the fire is so delightful'.

Toch hoop ik dat we n mediterane zomer krijgen want ik heb zo'n leuke bikini!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Estland!

Ik had gisteren mijn (ex)schoonmoeder aan de telefoon (ze woont in Zuid-Estland) en ze klaagde dat ze niet op haar balkon kon zitten, te warm met 27 graden....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Stenna

Stenna

22-05-2013 om 22:40

Douze points

Begint hier beetje op songfestival uitslag te lijken...

Tango

Tango

22-05-2013 om 22:49

Ha!

Een klaagdraadje over het weer. Die wilde ik eigenlijk ook maar eens gaan starten, maar hij is er al!
Hier baalt eigenlijk dochter het meest van dit weer. Ze heeft hele leuke korte broekjes en hemdjes gekocht voor de zomer, maar kan ze dus steeds maar niet aan. Afgelopen zondag was het enigszins warm (vond het nog erg tegenvallen) en liep ze dus meteen in haar korte broek. Brrrr. 's Avonds bij het barbecuen (want dat doe je natuurlijk als het eindelijk rond de 20 graden is) moest ze van mij toch echt een lange broek aan. Deed ze niet, wel een paar beenwarmers(!)
Ik baal zelf wel een beetje mee. Heb gelukkig een leuke nieuw lange broek gekocht die ik wel aan kan. Voor de rest nog weinig shopbehoefte. De echte wintertruien trek ik ook niet meer aan, maar wel veel vestjes en iets fleurigere t-shirt.
Winterjassen had ik ook al opgeborgen. Ik heb mijn fleecevest maar wel weer tevoorschijn gehaald die nu als jas fungeert. Dochter blijft stug haar zomerjas dragen, met vest eronder omdat dat van mij moet. Zoon klaagt overigens niet. Hij trekt gewoon zijn lievelings t-shirt van zijn favoriete voetbalclub aan met een shirt met lange mouwen eronder. En net gooide ik voor de tigste keer zijn winterjas in de was die alweer onder de modder zat. Kan hij hem morgen weer aan.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2013 om 23:07

Winterjas

Ik heb mijn tegenzin maar overwonnen en ben gister in mijn winterjas naar mijn werk gegaan en vandaag en de rest van de week zal dat ook zo gaan. Belachelijk! Maar goed, liever in mijn warme jasje balen dan in mijn zomerjas balen en bibberen. Het kan toch niet anders dan dat we hier zwáár voor beloond gaan worden in de zomer? Toch?

Auwereel

Auwereel

22-05-2013 om 23:48 Topicstarter

Warme zomer? ik zou er maar niet op rekenen...

Als de zomer doet wat de rest van de maanden van dit jaar doet:

https://twitter.com/helgavanleur/status/336438251629985792/photo/1

Grappig precies een positief piekje in mijn meivakantie. Hoewel het op Texel toch ook wel koud was ondanks de zon...

Bah

Pas op vakantie geweest in een mediterraan land. Vantevoren flink ingeslagen qua jurkjes. Heerlijk, 25+ graden en ik in mijn zomerjurkjes. Nu hangen ze weer in de kast en kan ik ze niet meer aan

Sjansje

Sjansje

23-05-2013 om 12:28

Kreet

Ik kan de kreet: "Maar ja, het is wel groeizaam weer" niet meer horen! Als ik wil dat iets groeit pak ik wel een gieter.

Mamvantwee

Mamvantwee

23-05-2013 om 14:11

7 graden!

Jawel, zojuist gecheckt: het is hier buiten 7 graden! Vanmorgen op de fiets kreeg ik een hagelbui over me heen, die vervolgens met regen overvloedig werd weggespoeld. Nu 'dreigt' een zonnetje, tegen een grijze lucht, maar alsnog slechts 7 graden.

(En ik zat nog steeds met zomerjas en blote voeten in mijn -inmiddels natte- pumps op die fiets, dat dan weer wel!)

groet, Mamvantwee

Evanlyn

Evanlyn

23-05-2013 om 15:19

Nou sjansje

Mijn tuin is wel een plaatje, zao van achter het vensterglas te zien. Af en toe ren ik even naar buiten om te wieden, in mijn stoere outdoor kleding. En dan gauw weer achter de warme chocolademelk kruipen.

Ja het is koud

En ik zou het graag wat warmer en zonniger zien. Maar toch ben ik alles bij elkaar blij dat ik een gematigd zeeklimaat woon, zonder extreme droogte, hitte of overstromingen of ander natuurgeweld.

En inderdaad, alles is echt supergroen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.