Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miranda

miranda

28-06-2017 om 21:36

Iets horen na een ongeluk

Mijn dochter en vriend hebben een paar weken te maken gehad met een ongeluk. Zij hadden geen schuld en hadden gelukkig ook nauwelijks letsel. Nu zouden ze wel heel graag willen weten hoe het gaat met de andere partij, vooral vanwege hun gemoedsrust. Weet iemand hoe ze dat kunnen aanpakken?

specht

specht

28-06-2017 om 22:20

langs gaan

Ik zou denk ik met een bloemetje langs gaan, en informeren hoe het met de mensen is;
tenminste als je weet dat de ander niet levensgevaarlijk gewond is geraakt.
In dat geval zou ik eerst bellen.
Jaren geleden is ons kind aangereden.
.De volgende dag stond de automobilist bij ons voor de deur; met een cadeautje voor ons kind.
Wij vonden dat erg attent, en hij was blij te horen dat het met ons kind relatief goed was afgelopen.
Officieel was het zijn schuld, maar ons kind had niet uitgekeken,

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2017 om 22:37

Slachtofferhulp

Als het goed is, krijgt iedere partij die betrokken is een eigen contactpersoon van slachtofferhulp toegewezen.

Die contactpersonen kunnen onderling dit soort verzoeken afstemmen.

miranda

miranda

28-06-2017 om 23:38

niets

Ze weten niets, ze weten niet wie het is, ze weten niet hoe de toestand was/is, of de persoon uberhaupt nog leeft. Een bloemetje brengen gaat dus niet. Ze hebben de politie gebeld met de vraag hoe het afgelopen is maar die mogen/willen/kunnen niks zeggen. Slachtofferhulp heeft gebeld, ze hebben expliciet gevraagd hoe het met de persoon gaat en dat dat eigenlijk hun enige vraag is maar ook die mogen/willen/kunnen niks zeggen. Vandaar mijn vraag.
Mijn man heeft een jaar of 20 geleden een persoon geholpen na een ongeluk. Hij heeft de man gereanimeerd. Hij kreeg een paar dagen later een telefoontje dat de man op weg naar het ziekenhuis was overleden. Heel erg maar voor mijn man is het verhaal afgerond.
Dat informeren zit er tegenwoordig niet meer in. Wel jammer want dochter en vriend zijn oprecht geinteresseerd hoe het is afgelopen want het zag er zeer serieus uit. Het verhaal heeft dan voor hen een einde en dat einde draagt in feite ook bij aan de verwerking.

Bosbes

Bosbes

28-06-2017 om 23:51

Wat erg, wat weinig menselijk

Het is ook wel wat doorgeslagen, dat men niks meer mag zeggen, en dat er overal protocollen van zijn.
Hoe er is het nu als de politie zou zeggen: 'helaas is het niet goed gegaan' of 'botbreuken, hersenschudding, maar als het goed is komt hij/zij er wel weer bovenop'.
En dan misschien nog: 'wij zullen uw gegevens achterlaten bij de persoon als en hij/zij wil, kan hij nog contact opnemen met u en hoort u misschien nog wel wat meer.

Ik begrijp het echt niet.

Veel sterkte voor jullie!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-06-2017 om 08:38

Klopt

Ik heb een paar jaar geleden een ongeluk gehad waarbij de tegenpartij is afgevoerd naar het ziekenhuis. Nooit meer iets van gehoord, wel nog naar gevraagd maar daarover mag geen informatie gedeeld worden. Ik kan me nog wel herinneren dat ik ergens zijn naam en geboortedatum heb gelezen (schadeformulier?), maar geen adres volgens mij.

miranda

miranda

29-06-2017 om 12:50

Ja, bosbes, als ze inderdaad even zeggen van hij heeft het overleefd of het zag er erger uit dan het leek etc. Dan is het voor hen ook afgesloten. Nu blijven ze maar gissen. Gegevens hoeven niet, alleen hoe is het nu?
Phryne, eigenlijk is het hier net zo. Alleen zij hebben helemaal geen gegevens.

miranda

Als een ongeluk fataal afloopt, wordt dat vaak wel ergens gemeld, dus dan kan je uit het ontbreken van nieuws afleiden dat betrokkene het kennelijk heeft overleefd.
Laatst zagen zoon en ik hier in de stad de nasleep van een ongeluk - tussen een scootmobiel en een tram, en ongelukken met trams kunnen voor de andere kant erg akelig aflopen. Maar omdat de plaatselijke krant (en hun site) niets over het ongeluk vermeldde, kon ik concluderen dat de schade kennelijk was meegevallen (ook een ernstig ongeval zonder dodelijke afloopt haalt die krant nog wel).

Maar goed, dat was binnen de bebouwde kom, daarbuiten lees je vermoedelijk inderdaad alleen wat als het ongeluk of een leven heeft geëist, of een enorme opstopping heeft veroorzaakt.

Ze zouden slachtofferhulp nog een keer kunnen bellen en vragen of er door Slachtofferhulp aan de andere kant kan worden gevraagd of informatie kan worden verstrekt, dan wel vragen of zij een briefje mogen schrijven met het verzoek dit door te zenden. Maar als ze dat niet willen/kunnen doen dan houdt het op. En ik kan me voorstellen dat dat inderdaad erg frustrerend is.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.