Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nikki

Nikki

10-08-2014 om 22:41

Identiteitsfraude

Ik heb onlangs een kopie van mijn rijbewijs gemaakt en deze per computer verstuurd om een vakantie te kunnen boeken. Het gaat om een bekend bedrijf voor vakantiesboekingen, maar maak me nu toch wel zorgen door alle berichten over identiteitsfraude.

Ik vind het achteraf ook wel stom van mezelf, maar dacht er niet al te lang over na en heb de kopie verstuurd.
Wat denken jullie, moet ik me zorgen maken? En kan ik hier nog iets aan doen?

Groetjes,
Nikki

Puck

Puck

11-08-2014 om 11:42

Geen idee

Ik heb geen idee wat je er nog aan zou kunnen doen. Misschien in ieder geval het bedrijf bellen?
Overigens heb ik nog nooit voor het boeken van vakanties een kopie van een rijbewijs of paspoort hoeven maken. Waar hadden ze dat voor nodig dan? Vraag me af of het trouwens toegestaan is dat ze daar om vragen, meende laatst iets gelezen te hebben dat dit soort gegegevens vaak onterecht gevraagd worden.

Monique D*

Monique D*

11-08-2014 om 17:25

Soms moet het wel, toch?

Heb je het herhalingsprogramma van Alberto Stegeman gezien?
Ik vermoed dat je naar aanleiding van dat programma die vraag hebt gesteld.

Er wordt een kopie van jouw paspoort gevraagd bij uitzendbureaus en een werkgevers als je bij hem gaat werken. Ik dacht dat dit altijd normaal is. En als je weigert? Er moet toch een kopie van het paspoort in het dossier komen?

Ik weet niet meer of bij het boeken van vakanties ook om kopieën worden gevraagd.

Ilva

Ilva

11-08-2014 om 20:17

Bij de ANWB

Bij de ANWB kan je een soort sjabloon kopen die je over je paspoort of ID kaart kan doen. Dan zijn alleen de gegevens zichtbaar die andere nodig hebben en de allerbelangrijkste gegevens zien ze niet.

Nikki

Nikki

14-08-2014 om 23:03

Bedankt

Bedankt voor de reacties.
Het was inderdaad mede naar aanleiding van het programma van Alberto Stegeman dat ik deze vraag stelde en ook vlak daarvoor zag ik waarschuwingen voorbij komen.

Voor nu is er denk ik niet veel meer aan te doen. Het bedrijf waar ik heb geboekt staat wel bekend als een betrouwbaar bedrijf en wanneer iemand er kwaad mee wil, is dat nu niet meer terug te draaien.

Ik hoop/vertrouw er maar op dat er niets geks gebeurt en voor een evt. volgende keer zal ik de tip ter harte nemen.

Barvaux

Barvaux

15-08-2014 om 12:01

Welk bedrijf

Ik begrijp niet zo goed waarom je de naam van het bedrijf niet noemt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.