Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

03-07-2011 om 17:58

Huwelijk albert en charlene


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

04-07-2011 om 23:37

Stef...

Ik heb niets gezien en zou Stephanie tegenwoordig niet eens meer herkennen, al zou ik tegen haar op botsen (hoewel, ik kijk gráág naar het Monte Carlo Circus op tv en dan zie ik nog wel eens wat vaag bekends langsflitsen in het publiek). Maar die Stephanie, was dat niet de prinses met de nogal ehm, "live fast, die young, leave a pretty corpse"-leefstijl toen ze jonger was? Nou is ze niet jong gestorven gelukkig, maar zou het niet kunnen dat die levensstijl nu op haar gezicht is af te lezen?

Yep

en ik denk dat Step gewoon een rot leven heeft gehad net als Caroline met al die dooie mensen.

Ach nee, ik wil niet ruilen. Kommer en nog meer kommer en kwijjjjjl.

De zon

Stephanie heeft teveel vrije tijd gehad vroeger en teveel in de zon gelegen. Toen ik het druk had met kleine kinderen en werk, stond de leesmap vol met jonge moeder Stephanie op het strand met soms haar kinderen en vaak haar man (die van de Belgische stripper) of flikflooien in de zee met haar man. Tot de foto's van haar man met de Belgische stripper heb ik er weleens afgunstig naar gekeken. Volgens mij was ze echt gek op die sukkel.

Foo

Foo

05-07-2011 om 00:00

Ouragan

Ja,dat was haar hitje, zie you tube. Ik heb haar nooit heel knap gevonden, Stephanie. Ze is uit dezelfde maand en hetzelfde jaar als ik. Ze was inderdaad erg oud geworden. Van Caroline was het gezicht nauwelijks te zien, met die hoed. Caroline had toch 2 knappe zonen?

Ja jammer he?

Twee royalty huwelijken met te dunne meisjes en saaie mannen. Niets aan.
Dat enge bruidsmeisje bij Kate en William is het enige lichtpuntje in het hele gebeuren. Hoewel mijn voorspelling dat haar hoofd zou gaan tollen en dat Kate haar beter uit de buurt kon houden vanwege mogelijk projectiel braken (speciaal voor Manda), niet uit kwam.
Mijn hoop is gevestigd op de middelste dochter van WA en Maxima. Dus voor in het bejaardenhuis. Hopelijk een bejaardenhuis met een groot scherm in de gezamenlijke ruimte.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 07:33

Tirza

Wimmie Sander en Maxicosi waren er bij hoor! Dat je die gruwelijk gele jurk gemist hebt zeg.

Vroeguh

Op foto's van rond z'n twintigste ziet Albert er nog heel redelijk uit hoor. En Caroline die was vroeger gewoon echt bloedje mooi. Maar ja veel tragedie, te veel zon, roken hebben d'r niet goed gedaan. ( Hoewel ik natuurlijk mocht willen om er zo uit te zien)
Stephanie is toch niet echt in dezelfde rangorde als Caroline, heeft bijna nog meer tragedies mee gemaakt en altijd in de schaduw van grote zus.

Oh en ik vond het ecru pak van Albert ook niet mooi bij haar witte jurk. En ik vind het ook raar dat die meiden opeens anders moeten heten, Charlene krijgt er allerlei streepjes bij en Kate moet opeens Catherine worden. Zo hebben hun ouders ze toch niet genoemd!

Zo en nu ben ik uitgemopperd, en dat inderdaad om iets wat eigenlijk niet eens zo mijn interesse heeft.

Rieke

Rieke

05-07-2011 om 09:39

Tjonge jonge

Wat dalen jullie af zeg, het niveau wordt lager. Al jullie verhalen kloppen wel maar de manier waarop je over die mensen praat.
De jurk van Maxima zag er prachtig uit, met die grote corsage op de schouder, ook mooie opvallende kleur. Maar ja dat is mijn mening.

Tirza G.

Tirza G.

05-07-2011 om 16:18

Nou

Ik heb Maxicosi toch echt gemist en ik heb nog wel met mijn neus tegen het scherm gelegen.
Die Stephanie, ach ja. Laat ik het zo zeggen. Toen Laurentien trouwde met weet-ik-veel-Prins-der-Nederlanden was mijn schoonmoeder nog niet dement en keken wij daar samen naar. Wat mij de uitspraak ontlokte (ik ben immer de nuance zelf): gut. Het is net een omgebouwde vent. Waarop schoonmama zei: en bedankt. Nu kan ik nooit meer aan iets anders denken. Dat heb ik bij Stephanie ook altijd gehad, ook toen ze jonger was al. Zo'n víerkante vrouw.
En verder eigenlijk alleen maar verbazing, dat mensen die volgens 'het lijstje' alles mee hebben toch zo verdomd ongelukkig kunnen zijn.

Tirza

Ayanna

Ayanna

05-07-2011 om 16:30

Goh, tirza

Zo heb ik dus ook altijd over Stephanie gedacht: een vierkante vrouw!

Rieke

Rieke

05-07-2011 om 17:12

Oh dank je

Ja fijn Cobi, dat doet me goed.
En ach, het is ook voer om over te roddelen en uitgebreid te bestuderen. Maar het blijven mensen die helemaal geen weerwoord hebben. En dan ben ik zo goed om het even voor ze op te nemen.
En voor wie nog meer plaatjes van het galadiner wil zien, ik heb een site gevonden: fanvanmaxima. En daar staan alle prachtige japonnen, allemaal weer andere natuurlijk dan wat wij op tv zagen, kijk daar smul ik dan weer van.
Wij hebben het er thuis ook uitgebreid over gehad: waarom kiest zo'n meisje nou voor zo'n 20 jaar oudere playboy? Tja, daar kom je toch nooit achter. in het interview in blauw bloed met haar komt ze over als een leuke sportieve meid die helemaal niets met dat koninklijke gedoe
had maar die toch een leuke man in die te dikke kale playboy zag.
En het feit dat Alexander en Maxima niet of nauwelijks in beeld waren zegt mij niets. Die tv zenders daar zijn toch meer gericht op hun eigen royals; vandaar dat die mooie dochter zo vaak te zien was.
M ja wat maak ik me druk om een wereld die zo ver van me af staat.

Zomerbries

Zomerbries

05-07-2011 om 21:16

Nou

Wij hebben het er thuis ook uitgebreid over gehad: waarom kiest zo'n meisje nou voor zo'n 20 jaar oudere playboy? Tja, daar kom je toch nooit achter. in het interview in blauw bloed met haar komt ze over als een leuke sportieve meid die helemaal niets met dat koninklijke gedoe

had maar die toch een leuke man in die te dikke kale playboy zag.

Geld, geld en nog eens geld. Of moet ik zeggen. Rijkdom, rijkdom en nog eens rijkdom.

Rieke

Rieke

05-07-2011 om 21:22

Echt?

Geloof ik niet, nee er moet meer zijn dan dat.

Rieke

Rieke

05-07-2011 om 22:55

Tja

of noem het naïef, dom drents meisje droomt nog van waar geluk en echte liefde oid.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2011 om 00:57

Nou... eigen keus

Die royals hebben natuurlijk niet zelf gekozen voor hun positie. Ze hebben het er maar mee te doen. Misschien heb ik er ook wel net zo veel versleten als Stephanie (kan toch?), maar ik kom daarmee niet in de krant. Zelfs het plaatselijke krantje staat niet met zijn neus in het graf van mijn vrienden te filmen omdat ik daar toevallig bij ben. Ik wil maar zeggen dat het niet allemáál geweldig is als je blauw bloed hebt en in een etalage woont.

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2011 om 07:21

Cobi

Volgens mij is Charlene een zelfstandige dame die zwemkampioen is. Financieel heeft ze dit niet nodig,lijkt mij, en sociaal ook niet. Ik durf het bijna niet te zeggen hoor, maar misschien zijn ze echt gek op elkaar. Er stonden aardig wat interviews in de krant deze week met nederlanders die aldaar resideren, het schijnt een buitengewoon aardige vent te zijn. En ik stond ook niet te snikken van geluk toen ik trouwde, niet iedereen heeft waterlanders op scherp staan op zo'n dag. Ik sta niet graag zo in de belangstelling en was blij toen het officiele gedeelte voorbij was.

Zomerbries

Zomerbries

06-07-2011 om 10:05

Fiorucci

Ach zelfstandig of niet. Met deze rijke prins hoeft ze alleen nog maar voor de lol baantje te zwemmen Nee sorry, ik zie hier geen echte liefde in en ik kan me niet voorstellen als hij loodgieter was geweest dat ze ook met hem was getrouwd.

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2011 om 12:46

Zomerbries

Dat kun je toch niet beoordelen op basis van een geregisseerd koninklijk huwelijk? Je mag dan niet teveel emotie tonen, dat is toch nagenoeg bekend? Daarbij, miljoenen zien jou trouwen, velen klappen bij minder al dicht....

Sancy

Sancy

06-07-2011 om 14:06

Late maria

Ik las dit diametraal door en kwam iets tegen over het kerkje waar het boeket werd neergelegd? Dat heeft prinses Gracia ook gedaan bij haar huwelijk. Bij de roomskatholieke kerk is Maria erg belangrijk. Het boeket wordt vaak bij het Maria-altaar of de Mariakapel gelegd om de Zegen van Moeder Gods te vragen, oftewel: of het maar een vruchtbaar huwelijk moge zijn
Overigens wordt Maria ook vaak Maria-van-Altijddurende-Bijstand genoemd. Dat heeft Charlene dan mooi meegepikt, moht ze niet geheel vrij van twijfels haar jawoord hebben gegeven

Kraak en smaak

Tja, het heeft niet voor niks zo lang geduurd voordat Albert er eentje definitief strikte, lijkt mij.
Ik vind het stel op elke foto die ik er ooit van gezien heb, dus ook vóór de bruiloft, kil overkomen.
Het huwelijk zelf heb ik niet gezien, maar ik vond net een filmpje op
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/2460692/2011/07/01/Prins-Albert-van-Monaco-geeft-jawoord-aan-Zuid-Afrikaanse.dhtml
van het burgerlijk huwelijk, en ook daar zit Albert al zo eng te knipogen (Tirza!), het lijkt wel een tic.
De jurk vond ik dan wel weer prachtig, mooier dan die van Kate.

Caroline mag er nog steeds wezen, die heeft toch wel een soort tijdloze schoonheid, net als haar moeder. Vierkante Stephanie (ja inderdaad!) heeft veel te veel in de zon gelegen denk ik. En gerookt.
En Maxima, ik weet niet hoor. De jurk was wel mooi, maar ik vind haar de laatste tijd zulke foute kleuren kiezen. Dat okergeel, het staat haar niet. En de kleur 'nude' (wie verzint het....) waar je haar nogal eens in ziet verschijnen, ook niet. Dat deed ze vroeger toch echt beter.
Tot zover mijn bijdrage aan het geroddel

Bloemen bij maria

In de RK kerk wordt meestal iets anders gedaan: de bruid steekt bij het Mariabeeld/altaar/kapelletje in de kerk waar getrouwd wordt, een speciale kaars aan. Bloemen heb ik ook wel eens gezien, maar dan een apart bosje, niet het bruidsboeket.
Ik begreep dat Charlene haar boeket helemaal naar een ándere kerk ging brengen? Dat heb ik nooit eerder gehoord. Dus of daar wellicht nog een andere traditie achter schuilgaat weet ik niet.

Maylise

Maylise

07-07-2011 om 00:57

Mickey

Charlène bracht haar boeket inderdaad naar een andere kerk nl. naar een kapel die gewijd is aan Sainte-Dévote. Deze heilige is de beschermheilige van Monaco en van de prinselijke familie. Devote was een Corsicaanse vrouw die ergens in de derde eeuw naar Christus leefde en als martelaar een gruwelijke dood is gestorven. Haar lichaam zou verbrand worden maar werd door een aantal Christenen gered en is daarna in een boot gelegd en die boot is in Monaco aangespoeld waar men een kapel heeft gebouwd om haar te eren. Er worden verschillende wonderen aan haar toegeschreven maar die ben ik vergeten. In elk geval schijnt ze Monaco meerdere keren gered te hebben van het een of ander.

Vandaar dus dat Charlène in deze kapel een bloemetje neerlegde

Valkyre

Valkyre

08-07-2011 om 11:33

Even gekeken

op internet. Had 't helemaal gemist. Elegante, eenvoudige jurk, beetje saai wel. Ik vond Kate's retrojurk veel leuker, maar ja, ik houd nou eenmaal van retro.

Ze keek inderdaad heel geconcentreerd. En ik heb ergens ook wel medelijden met haar - mocht het waar zijn, van dat willen vluchten, dan zal ze wel flink onder druk zijn gezet. En nu moet er nog een troonopvolger geproduceerd worden natuurlijk.

Blij dat ik gewoon met een berooide muzikant ben getrouwd

Maylise

Dank je! Mooi verhaal.

Valkyre

Valkyre

08-07-2011 om 13:52

Baljurk

Op zoek naar foto's van Maxima's gele jurk (die ik dus wel leuk vond, hij zat mooi) kwam ik deze pagina tegen:

http://oranjewereld.web-log.nl/oranjewereld/2011/07/willem-alexander-en-m%C3%A1xima-in-monaco.html

Die baljurk met die ruches (onderaan), vreselijk! Dat vind ik nou een hideous ding. Fletse kleur ook nog. Ik vind dat die knalkleuren haar veel leuker staan. Oh, heerlijk, jurken kijken. Kan er niet genoeg van krijgen..

Tirza G.

Tirza G.

08-07-2011 om 14:29

Die baljurk

Is in het echt denk ik heel mooi. Hij is wat massief onderaan, als ze haar ene voet naar voren had gezet zodat je een schoen had gezien was hij eleganter geweest.
Ik vind de gele kerkjurk erg leuk

Tirza

Mooie jurk

die met die etages dus, het zou mij totaal niet staan, die grijszilveren kleur staat ook bijna niemand. Ik vond overigens die oranje jurk zo lelijk aan de zoom.

Ja ik vind dat Maxima zich overduidelijk niet Europees kleedt en dat is wel leuk om te zien.

Youp, en jurken

Ah kijk, op die foto's zie je de kleur van die jurk beter, ik dacht dus dat ie okergeel was (op de foto die ik heb gezien, weet niet meer waar, kwam hij echt zo over). Nee, dit OO-oranje is stukken beter. De zoom is inderdaad niet mooi afgewerkt. Bovenkant vind ik erg mooi en de hoed ook.
Die baljurk vind ik dan weer niks, net allemaal lampekapjes. Dat witte jurkje staat dan weer wel prachtig.

Oh en voor wie ervan houdt: Youp schreef een bijzonder cynische column over het huwelijk van Albert en Charlène, te vinden op
http://www.nrc.nl/youp/2011/07/08/vangrail/?utm_campaign=rss&utm_source=syndication&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=columnisten

Foo

Foo

12-07-2011 om 13:40

Het roddelcircuit gaat los

Het verhaal wordt nog leuker: http://www.telegraaf.nl/prive/10182633/__Albert_en_Charlene_slapen_apart__.html?p=9,1
Ik weet het, het komt uit de Telegraaf, maar het is toch wel leuk te lezen. Ik krijg een steeds naarder gevoel ervan.
En Mickey, die column van Youp is een goeie.

Treurig, heel treurig

ze zal je dochter zijn, die bruid.

Heel triest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.