Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-11-2014 om 13:18

Hulp gezocht bij Engelstalig Sint-gedicht

Vorig jaar heb ik hier op het forum geweldige hulp gehad bij het schrijven van een Engelstalig Sint-gedicht. Misschien is de dicht-piet nog steeds op het forum en heeft zin om weer wat te rijmen? Of is er een ander dicht-piet met inspiratie?

Situatie: vorig schooljaar zat oudste zoon op highschool in de VS en woonde daar toen in een gastgezin. Natuurlijk hebben we in december het gezin een zak cadeautjes gestuurd mét een prachtig gedicht (met dank aan de anonieme dicht-Piet hier). Vooral dat gedicht vonden ze fantastisch!
Inmiddels is zoon gewoon weer thuis. Maar we vinden het leuk om weer een Sint-pakket te versturen. Met gedicht natuurlijk. Maar jeetje... ik ben best handig met gedichten, maar in het Engels vind ik het erg moeilijk. Helaas is zoonlief zelf helemaal niet zo 'rijmerij', dus het wil nog niet zo lukken.

Iemand inspiratie of ideeën? Hoeft natuurlijk geen heel gedicht hoor, met een paar zinnen ben ik ook al blij!

In het pakket zitten trouwens chocoladeletters, een CD met Sinterklaas-liedjes en natuurlijk stroopwafels (die kennen ze inmiddels goed). In het gedicht zou ik o.a. wel iets willen zeggen over dat het daar alweer sneeuwt (en het ski-seizoen in volle gang is, heeft zoon vorige jaar daar ook veel gedaan en mist hij ontzettend).

Ben heel benieuwd, alvast reuze bedankt!

Barvaux

Barvaux

23-11-2014 om 13:50

tip

Probeer zelf even de tekst in het Nederlands hier neet te zetten, hoeft niet te rijmen die je er in wil hebben, dat maakt het makkelijker want jij kent ze beter. Dus een verhaaltje van wat je wil zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.