Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

eigenaar

eigenaar

07-03-2014 om 13:49

Hond aangevallen…met de gebakken peren nu….

Bij ons in de gemeente geldt een aanlijnverbod. Alleen op de daarvoor aangewezen plekken mogen honden los (dit staat duidelijk met een bord aangegeven). Doe je dat niet, dan riskeer je een boete van €120 /hond.
Terecht vind ik ook.

Ik loop altijd met mijn hond aangelijnd totdat ik in het gebied kom waar ze los mag lopen.

Nu woont er een gezin een paar straten verderop met een bordercollie en een klein wit vuilnisbakjes ras. Deze honden lopen altijd los (dus ook op de plekken waar een aanlijnverbod geldt). De eigenaar trekt zich er niets van aan. Hun probleem inderdaad, maar het vervelende is dat juist dat die honden niet te vertrouwen zijn.
Vooral het kleine hondje is ontzettend vals is valt juist honden aan die aangelijnd zijn; altijd van achteren en dan venijnig in de achterpoten bijten. De bordercollie klapt er daarna bovenop…'om het werkje af te maken' zegmaar.

Mijn hond is al twee keer op die manier te grazen genomen terwijl ze aangelijnd was. Het was dat ik de honden van mijn hond afduwde want anders was mijn hond of de andere honden lelijk verwond. Ook andere honden die aangelijnd zijn, moeten het ontgelden.

Ik heb al meerdere keren gevraagd aan de man of hij aub zijn honden aan wil lijnen. Hij doet net of hij het niet hoort en loopt gewoon weg of kijkt me aan, lacht en loopt door.

Het is voor mij een spitsroede lopen. Zodra ik de man zie met honden, loop ik weg. Ik wil die confrontatie niet aan.

Helaas gebeurde het gisteravond dan toch ineens. Ik liep met mijn aangelijnde hond naar huis en liep om een heg van een tuin (een plek juist waarvan ik dacht dat de man daar nooit loopt, want daar kijk ik wel voor uit; het was trouwens ook helemaal uit zijn route….dacht ik).

Helaas, Juist op dat moment kwam de man de hoek om met die honden (los) en je raad het al…mijn hond werd aan alle kanten door die twee gebeten (in haar poten, tot bloedens aan toe, en ze werd in haar hals aangevallen door de collie). Het ergste vond ik dat de man er gewoon bij stond te glimlachen…ook toen ik ingreep en zelf gebeten werd.

Nu is mijn hond een flinke herder (met en iets grotere bek), en die schrok zich het apenzuur. ze verdedigde zich natuurlijk. Nu heeft ze dat kleine hondje hard terug gebeten en die collie ook. Ik ben ook nog in mij hand gebeten door die border collie toen ik ze weg wilde trekken (had ik natuurlijk nooit moeten doen maar wat doe je in zo'n situatie…het was mijn eerste reflex….die honden uit elkaar halen..was niet slim van me, ok).

Helaas heeft mijn hond het kleine hondje een flinke knauw teruggegeven en die liep mank daarna. liggen.
Zegt die man: "Dat wordt dokken voor je, vrouwtje en die hond mag je ook een spuitje laten geven nu".

Daar stond ik dan met mijn aangelijnde hond met bebloede achterpoten en een bebloede hals (de border had zijn tanden in de hals gezet…tot bloedens aan toe).

Toen ik nog zei dat hij degene was die zijn honden los liet lopen in een gebied waar dat niet mag (en ze ook nog niet onder controle heeft) en een rekening tegemoet kon zien van de dierenarts (vanwege de kapote achterpoten van mijn hond…en open wond in de hals door toedoen van zijn 'lieverdjes'), zei hij doodleuk dat dat wel genas en dat hij dat toch nooit ging betalen…..maar "die hond gaat eraan", beet hij me toe.

Ik ben zo ontzettend boos. Ik heb al contact opgenomen met de politie omdat ik zoiets als bedreiging opvat.

amk

amk

07-03-2014 om 14:33

ja maar (ot)

als er een aanlijnverbod is zou ik mijn hond ook zeker niet aanlijnen, je bedoeld een aanlijngebod.

Heb je aangifte gedaan bij de politie, en een claim indienen bij je verzekering, zij gaan dan zeker als jij naam en adres van de eigenaar kunt geven bij deze eigenaar de kosten verhalen.

Ben je toevallig verzekerd voor rechtsbijstand: daar even contact mee opnemen.

inderdaad

Aangifte doen. En waren er getuigen?
Ik neem aan dat je meteen naar de dierenarts bent geweest en alle 'letsel' goed vast hebt laten leggen? Zo niet dan zou ik dit vandaag alsnog doen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-03-2014 om 14:55

Aangifte of melding

Hoe dan ook contact opnemen met de politie. Of je dan aangifte doet of melding kan je met hun overleggen.

Ik heb een bloedhekel aan dit soort mensen. Bij ons in de wijk loopt een rodesian ridgeback los. Die ook al een aantal keer een hond heeft gebeten. Als hij mijn kleine hondjes pakt bijt hij ze doormidden. Daar is de wijkagent al een paar keer aan de deur geweest, maar hij loopt nog steeds los. En schijt ook gewoon in andermans tuinen trouwens. Tegen dat soort volk kan je gewoon niet op, die hebben een plaat voor de kop.
Omdat ik mijn hondjes niet in gevaar wil brengen loop ik tegenwoordig ook een ander rondje en dan ook steeds te loeren of dat beest er niet toevallig ook is. Het wordt er niet leuker op.

Eigenaar

Eigenaar

07-03-2014 om 19:54

Amk

Hahaha, ja een aanlijngebod bedoel ik. Inmiddels melding gedaan bij de politie. Dierenarts geweest. Kosten €260.00 met antibiotica. Contact gehad al met verzekering. Ik heb een goede kans, want tegen dit heerschap is al eerder aangifte/melding gedaan. Vandaag zag ik hem trouwens weer lopen met de honden los.

Jasmijn

Jasmijn

07-03-2014 om 19:59

vast geen getuigen ;-(

Ik hoop voor je dat er getuigen waren anders wordt het zijn woord tegen het jouwe, of erger nog, hij gaat zeggen dat jij je hond los liet lopen en het jouw schuld is. Bah, wat een nare types heb je toch!

Dalarna

Dalarna

08-03-2014 om 10:49

mwoah

Als hij vandaag al weer rondliep met beide honden hoef je echt niet bang te zijn dat er nog wat gebeurt. Ik zou wel actie ondernemen: spreek iedereen aan die je kent, geef ze een papiertje met wat ze moeten doen: allemaal melding maken van wat er de afgelopen tijd is gebeurd bij de politie over die hond. Als je het adres weet: op dat papiertje zetten en moedig iedereen aan om te bellen en het papier door te geven. Zet jouw naam er niet op en zeg dat jij het papier ook van iemand anders hebt gekregen zodat de eigenaar niet weet dat jij het hebt opgezet.

Paal

Paal

08-03-2014 om 14:27

Grrrr

Een paar jaar geleden kwam de hond van een paar huizen verderop bij ons in de garage. Poes lag in het zonnetje, zoon stond te knutselen.
1 hap, weg poes. We konden hem laten inslapen.
Buren er op aan gesproken. Deed tie anders nooit. En eh.... Poes zat ook wel eens bij hun vijver.
We hebben melding gedaan. Het jaar daarvoor beet hond konijn van andere buren dood. ( die had ik ook wel eens met zijn rugzak op bij de vijver zien staan. )
Mensen hebben waarschuwing gekregen , maar oh wat was ik boos.

Onze hond liep ook vaak los,, maar absoluut onder controle. Toen hij op het laatst doof en blind was zij we nog 1 keer naar het bos geweest. Aangelijnd, we wilden hem ook graag weer mee terug.
Kwamen er 2 vrouwen met zo'n over enthousiaste hond aan. We konden roepen wat we wilden, maar vast werd die niet gedaan. Ach ze wilde alleen maar spelen. Woest was ik. Niet iedere hond wil spelen.

Er wordt vast nog wel eens over mij gepraat op verjaardagen. -

eigenaar

eigenaar

08-03-2014 om 14:32

briefje in de bus

Kreeg vandaag een met koffievlekken besmeurd briefje vol met spellingsfouten in de bus. Of ik even het bedrag van €500,00 direct wilde overmaken naar meneer en of ik mijn hond al had laten inslapen!!????
(dat kleine valse kreng liep gisteren los rond te huppelen).

Ik heb wederom contact opgenomen met de verzekering en die vroeg het aan hun te geven. Ook briefje aan politie laten zien. Dit riekt naar oplichting. Ik heb het inderdaad al met meerdere mensen over gehad, maar die kenden het heerschap al en zijn streken.

Ely

Ely

08-03-2014 om 22:04

Wacht ff -vraag aan Paal

Stond die hond of dat konijn nou met een rugzak op bij de vijver? Ik snap het geloof ik niet?

Hoe dan ook, dit zijn rotdingen, los van de spraakverwarring. Sterkte ermee.
Ik zou dat plan van die namen/ handtekeningen verzamelen maar gaan uitvoeren denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.