Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoeveel tiener betalen voor

hondenoppas.
Omdat ik volgend jaar meer ga werken en mijn vriend ook meer klussen verwacht, zijn we op zoek gegaan naar een oppas voor de hond, die hem tussen de middag uitlaat en met hem knuffelt op de dagen dat mijn zoon bij zijn vader is.
We hebben een scholiere van 14 jaar gevonden die om de hoek op school zit, en het leuk vind om tijdens haar lunchpauze (is echt 1 mn op de fiets) bij de hond te zijn, hem uit te laten en aandacht geven.
Het gaat om per keer 35 mn. Wat zou een juiste prijs zijn? Uiteraard zorg ik voor een lunchpakker voor haar mocht het noodzakelijk zijn, maar ik vraag me af hoeveel ik haar zou moeten betalen? Uitlaatservices zijn schreueuwenduur, daarom zoeken we een andere oplossing, maar wat is eerlijk. Hoeveel betaal je bij voorbeeld een oppas. Ik ben al heel lang uit de oppas markt. Mijn zoon past weleens op bij de buren van zijn vader en krijgt 4 euro's per uur, maar de (3) kinderen liggen al op bed als hij komt en hij hoeft alleen een verhaaltje voor te lezen en beneden tv te kijken totdat de ouders terugzijn.
Sini

Baasje

Baasje

03-05-2017 om 10:23

maar

Ik betaal 17 euro voor een hele dag opvang van de hond in de randstad. Of 13 euro voor een halve dag. Ik vind het niet fijn dat een hond een hele dag alleen thuis is en dan is 35 min aandacht niet genoeg. Je verdient toch geld als je werkt?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-05-2017 om 11:34

Lekker makkelijk baasje

Snin, wat vind je zelf van 4 euro per keer??

Walnoot

Walnoot

03-05-2017 om 12:49

Waarom

neem je eigenlijk een hond als je weet dat je volgend jaar veel meer gaat werken? Dan moet ik goede opvang gewoon incalculeren. Net als met kinderen.

Vwb. je vraag. Ik zou 7.50 per keer geven. Een lunch klaar zetten zou ik van te voren wel overleggen. Misschien heeft ze daar geen behoefte aan. Ook goede afspraken maken als ze er na een paar weken flauw van is. Of wat te doen als zij vakantie/vrije dagen van school heeft of ziek is.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-05-2017 om 13:40

10 euro

Onze (18-jarige) kattenoppas krijgt 10 euro per dag. Dan is ze met fietsen erbij wel iets langer bezig dan 35 min, schat ik.

Pennestreek

Pennestreek

03-05-2017 om 13:58

Vraag haar wat zij ervoor wil hebben

Ik vind €7,50 voor een klusje van alles bij elkaar nog geen uur voor een 14-jarige echt veel te dik betaald. Onze zeer goede vertrouwde oppas die de hond komt ophalen krijgt voor een hele dag €11.
Ik zou zeggen €3 per dag/keer. Lijkt me echt al goed betaald.
Fijn trouwens dat ze dit wil doen, maar hoe betrouwbaar is ze? Weet je zeker dat ze netjes de hond uit gaat laten, en niet ervoor kiest om toch nog even die toets door te nemen of lekker met vriendinnen te kletsen of te shoppen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-05-2017 om 14:19

Anders regelen

Ik zou dit toch anders gaan regelen. Die hond gaat een hele tijd mee, die 14 jarige blijft dat heus niet doen. Daarbij, wat doe je als de puber geen tijd heeft/ziek is/zich niet aan de afspraak houdt? Of als het een hond blijkt te zijn die alleen zijn niet trekt ?

Er is tegenwoordig zat opvang voor honden te bedenken. Ik begrijp echt heel goed dat jullie een hond willen, ben zelf ook een groot liefhebber. Maar dit is niet de juiste manier in mijn ogen.

4 euro

4 euro per keer lijkt me prima. Mijn zoon wandelt ook elke dag met de buurhonden en hij krijgt per week 20 euro. Hij vindt het ook leuk om te doen. Hij is ongeveer 1 uur bezig per keer. Ik vind ergens dat hij best wat meer mag krijgen maar aan de andere kant hij heeft zo wel 80 euro per maand. Dat is best ok voor een scholier. Bovendien vind hij het ook super leuk om te doen. Hij gaat ook regelmatig veel langer wandelen/spelen dan hoeft. Gewoon voor de lol. En als hij een keer geen zin/tijd heeft dan neemt mijn dochter het over.

Ely

Ely

03-05-2017 om 14:43

Maar misschien

Werkt Sini geen hele dagen en is ze bijvoorbeeld om twee uur thuis. Als puber dan van zeg twaalf tot half één bij het beestje is en dan is hij weer even alleen tot Sini er is om lang met hem uit te gaan dan is het toch prima? We weten toch helemaal niet hoe laat Sini normaal thuis is?

Ik zou tussen de 2,5 en 4 euro per keer denken trouwens

Sinilind

Sinilind

03-05-2017 om 15:00 Topicstarter

Inderdaad veel aannames

Ik ga volgend jaar 16,5 lesuren werken, en wil proberen om het over 5 korte halve dagen uit te smeren. Is me ook toegezegd, nu nog afwachten wat het werkelijke rooster wordt. Ik verwacht dat ik dan ingezet wordt, maar nooit langer dan 5 uur op een dag. Als er geen eigen puber of vriend is om die 5 uren te "breken" vind ik het voldoende om iemand voor 30 mn te hebben, ergens halverwege die 5 uren. Het idee is dat de hond nooit langer dan 5 uur alleen hoef te zijn, hoe dan ook. Als de bedachte oplossing niet werkt dan zullen we naar iets anders toewerken. We krijgen de hond op 20 mei, tot eind augustus gaan we beetje bij beetje de hond leren zelfstandig te zijn. Ik ben gek op honden en zou nooit een hond nemen om hem de hele dag alleen te laten. Maar dit was ook niet mijn vraag.
Sini

Lise

Lise

03-05-2017 om 17:18

3 a 4 euro

Zou ik per keer vragen.

Voor iedereen die (veel) meer wil betalen voor slechts 35 min werk van een 14-jarige denk ik echt: waarom zou je kinderen zo verpesten met veel te veel betalen?

4 euro per uur is voor een 14-jarige al een heel net tarief en het gaat maar om 35 min.

Priem

Priem

03-05-2017 om 17:44

5 euro

Ik begrijp het verpesten van kinderen met geld niet zo en dat volwassenen beslissen dat ze iets teveel of zelfs lekker of leuk en mooi (genoeg) vinden voor kinderen.

Ik zou persoonlijk onderhandelen. Jij met bodem en max. prijs en kind ook.
Beiden durven jullie vast niet te over/ondervragen dus daar kom je vast wel uit. Of je neemt de prijs in het midden van jullie beider bod en maakt er een week/maandprijs van afgerond naar boven?

Op goede oppassers moet je zuinig zijn vind ik, niet zuinig mee omgaan.

2,50 euro

Hier krijgt 14-jarige dochter 2,50 per keer voor het uitlaten van de hond (ongeveer een uur per keer). Er zijn makkelijke manieren om (meer) geld te verdienen, maar beide partijen vinden het prima. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ze uitgebuit wordt of zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.