Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bezorgde moeder

Bezorgde moeder

04-12-2014 om 22:11

Hoe veilig is het rond Hollands Spoor

Zijn er hier mensen die regelmatig op station Hollands Spoor komen? Dochter wil misschien naar opleiding aan de Haagse Hogeschool. Nu vertelde 2 vriendinnen van mij onafhankelijk van elkaar dat zij hun dochter daar nooit naar toe zouden laten gaan, omdat het daar niet veilig is. Veel ongure types etc. Is dat zo? Hoe veilig is het daar voor een jonge meid? En dan met name vroeg in de ochtend en eind van de middag?

amk

amk

04-12-2014 om 22:18

merk er niks van

overdag al helemaal niet dan bulkt het van de studenten. 's avonds laat heb ik er ook nog nooit merr gewerkt dan op andere stations en ivm studie heb ik daar regelmatig mogen overstappen.
Het is een heel druk station, er zal best wel eens wat gebeuren maar dat is overal.

SamS

SamS

04-12-2014 om 23:16

Sja

Het is een station in een grote stad, er lopen dus wel eens wat vreemde mensen rond. Maar ik ben regelmatig tot 22:30 op de HHS en zelfs rond die tijd voel ik me gewoon veilig daar.

De school zelf is erg makkelijk te bereiken vanaf CS en dus zijn er veel studenten die met de trein reizen. Grote kans dat ze daar vaak in een groepje loopt. En zo niet, dan lopen er genoeg andere groepjes.

Nee hoor, overdag en tot ruim in de avond is het echt heel druk daar. Ik zou me er geen zorgen om maken, niet meer dan bij andere stations, in elk geval.

Katniss

Katniss

05-12-2014 om 08:00

Overdag

Overdag is er weinig aan de hand maar 's avonds vind ik het toch wel een griebesplek. Ik geloof niet dat er vaker iets gebeurt dan op andere stations maar ik vind er wel bovengemiddeld veel hangtuig. Niet op het station maar vooral in de buurt er omheen. Daar zou ik het overigens niet om laten om erheen te gaan.

bibi63

bibi63

05-12-2014 om 13:17

eens met vorige reacties

Overdag zie ik geen probleem. In elke grote stad lopen ongure types bij het station. 's Avonds laat zou ik anders vinden.
En verder: ik zou het eerder enger vinden als kind van of naar een station gaat een beetje in de middle of nowhere of een stuk moet lopen/fietsen in de middle of nowhere. Nee, de stad vind ik (overdag) niet persé gevaarlijk.
Bibi

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-12-2014 om 13:56

slechte naam

Toen ik 25 jaar geleden in Den Haag woonde, had Hollands Spoor een heel slechte naam. Ik kwam er wel eens, en het was echt geen fijne omgeving.
Toen ik er kort geleden moest zijn, had ik dus ook dat beeld: die ongure plek. Maar jeetje, wat is het (positief) veranderd! Ik zou mij er absoluut geen zorgen over maken.

Katniss

Katniss

05-12-2014 om 15:01

Wat IJsvogeltje zegt

Dat is inderdaad waar. Ik kan me herinneren dat ik jaren geleden eens 's avonds op HS moest zijn, en ik heb toen heel hard gerend voor de trein (tegen mijn gewoonte in) omdat ik niet een kwartier op dat station wilde wachten. Het was echt een naargeestige plek.
Pas geleden moest ik er weer zijn, en toen viel me wel op dat het helemaal niet zo eng was. Ik dacht dat het aan mijn perceptie lag, maar het is dus gewoon veiliger geworden.

SamS

SamS

05-12-2014 om 15:11

Jep

Het is inderdaad veiliger geworden de laatste jaren. In mijn jeugd (jaar of 20 geleden) kwam ik met de tram elke dag langs HS. Toen stonden er (ook overdag) prostituees buiten, druggebruikers en -verkopers, en ander tuig. Toen was het er echt niet leuk. Maar tegenwoordig wordt dat niet meer getolereerd!

Buiten dat: de HHS zit aan de achterzijde, met de voorzijde heb je dus alleen te maken als je met de tram of bus gaat (sommige stoppen ook achter de HHS... maar daar sta ik 's avonds minder graag dan op HS). En bezorgde moeders dochter is er bovendien overdag, dan gebeurt er echt niks anders dan een station in een willekeurige andere stad.

Echt geen zorgen dus. Moeders die hun dochters daarvoor van de HHS weghouden hebben misschien ook nog het oude beeld van HS in hun hoofd.

Vogel

Vogel

06-12-2014 om 21:26

Lekker druk

Ik sluit me aan bij de anderen: zeker overdag is het een prima plek. Ik sta er ook wel eens 's avonds op de tram te wachten en voel me dan niet onveiliger dan op CS of een willekeurig ander groot station.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.