Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Paasei

Paasei

22-07-2018 om 20:07

Hoe overleef je de hitte


Astrid

Astrid

29-07-2018 om 11:38

Nou Jo

"Misschien heb je weinig ervaring met sporten, maar van sporten krijg je energie. Ik raad het je aan."

Nou Jo dat is wel heel erg kort door de bocht.

zebra

zebra

29-07-2018 om 12:34

sporten

je krijgt er inderdaad wel energie van, daardoor sportte ik het liefst niet 's avonds maar juist in de ochtend. Nu doe ik niet meer aan sport, pak het later misschien weer op.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-07-2018 om 22:48

Nou...

Ik heb nog nooit energie gekregen van sporten, of van werken wat ook zo’n geidealiseerd fenomeen is. Maar misschien neem ik de uitdrukking te letterlijk?
On topic heb ik de hele hittegolf in Nederland gemist. Aan de kust in Istrië was het goed te doen. Vandaag 700 km gereden in 12 uur, terwijl het iedere kilometer heter werd en de zon feller. Dat verwacht je niet, dat Duitsland warmer is dan zuidelijker.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2018 om 23:11

Saar

Ik vind het in alle opzichten prettig om op deze hete dag gesport te hebben. Ten eerste heb ik overwonnen dat ik niet alleen durfde te gaan. Ten tweede dat ik iets nuttigs had gedaan. Ik voelde me er na prima. Dat heeft me meer goed gedaan dan bij de ventilator zitten, weet ik nu. Ik ben snipverkouden, belachelijk gewoon 😅.

Ik hoef verder niet zoveel. De was doen, de hond uitlaten, mijn nieuwbakken moestuintje bewateren. Gelukkig heeft man een groot deel van de week gekookt. Ik weet niet hoe anderen met longklachten dat ervaren, maar van koken in een warme keuken voel ik me op het laatst vreselijk.

Saar

Saar

29-07-2018 om 23:21

Mmhh

Heerlijk lijkt me dat hoor, hele dag niks doen met dat warme weer.
Maar ik heb juist heel veel gedaan, maar kan er op zich ook best goed tegen.
Maar ik denk dat mensen die echt last vd hitte hebben beter rustiger aan kunnen doen. Ik denk echt dat onderschat wordt wat, voor ons, vrij extreme hitte aan aanpassing vraagt aan ons lichaam.

Maar goed, ik zit dan wel weer op 1 vd warmste plekken van Nederland, dat scheelt misschien.

Vanmorgen weer lekker koel, eindelijk weer met een hond kunnen wandelen. Hij kreeg er geen genoeg van. Bij de warmte kreeg ik 'm nauwelijks mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2018 om 23:40

Je hebt gelijk hoor, mijn activiteiten zijn beperkt en meestal niet erg vermoeiend, maar je wordt niet alleen moe van werken. Mijn ogen zijn in toenemende mate vermoeiend bijvoorbeeld. Fitness is in dat opzicht ook erg prettig, heb ik gemerkt. Alles waar ik op straat moeite mee heb, kan ik bij fitness veilig doen. Ik kan fietsen en hardlopen zonder anderen omver te rijden of over een tegel te struikelen.

Marjoleine64

Marjoleine64

30-07-2018 om 11:15

Waarom koken als het zo warm is?

Ik heb de afgelopen weken vrijwel niet gekookt. Wij eten salade, salade en salade. IN heel veel varianten. In sommige salades gaat wel gekookte rijst, pasta of aardappels, maar daarvoor hoef ik niet in een hete keuken te staan. Ruim vooraf koken en laten afkoelen. Groente snijden, kaas/vlees/noten erdoor en klaar.
En verder, ik doe ook niet veel. Gisteren was het lekker afgekoeld hier, en ben ik 's ochtends weer een stuk gaan hardlopen buiten. Heerlijk! Meestal krijg ik daar wel energie van om de rest van de dag wat actiever te zijn, maar nu dus ook niet...

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2018 om 11:34

Marjoleine

Ja bij ons vliegen de salades ons ook om de oren . Maar de werkhouding bij het aanrecht is al genoeg om het benauwder te maken voor me. Veel snijwerk is dus ook nadelig.

zebra

zebra

30-07-2018 om 11:51

hier wel koken

want op den duur zijn we de salades wel beu. Maar het koken op zich valt nog te doen qua tijd, ik ben langer bezig met de voorbereidingen zoals klaarzetten, groenten snijden dan dat ik daadwerkelijk achter het fornuis sta.
Verder gaat een pan vers gekookte soep er hier altijd prima in, of het nu warm of koud is buiten.

Saar

Saar

30-07-2018 om 13:34

Hier ook niet

Echt niet dat ik flink ga koken als het 35+ graden is.
Zo veel dagen zijn dat nu ook weer niet! Dus een overdaad aan salades hoeven het niet te zijn.
En met een salade kun je alle kanten op, het zegt alleen maar vooral iets over manier van bereiden/opdienen.
Veel snijwerk is tegenwoordig ook echt niet nodig met alle enorme voorgesneden opties.
Verder hebben we pizza besteld, heerlijk, zelf niks doen! Vaker op een terrasje gegeten of thuis simpel een boterham. En bbq wat later op de avond, ook ideaal.

zebra

zebra

30-07-2018 om 15:09

pizza

hebben we onlangs ook besteld, naast een aantal keer bbq en grillplaat aan.
Ik weet dat je tegenwoordig niet veel groenten meer hoeft te snijden, dat er al veel voorgesneden groentes zijn te vinden in de supermarkt maar ik vind dat soms toch minder lekker, als die groentes bij elkaar in een zakje zitten dan. Dus ik snij liever zelf.

Gewoon eten

Wij eten eigenlijk gewoon hetzelfde wat we altijd eten. Koken is nooit mijn hobby dus ik sta nooit lang in de keuken ongeacht het weer. Mijn man maakt nu vaker wat meer vlugge gerechten heb ik het idee maar gisteren stond hij zeker een uur in de keuken om iets nieuws uit te proberen. Salades eten we vooral als bijgerecht. Nooit als hoofdgerecht eigenlijk.
Vanavond kook ik. Ik ga soep maken op verzoek van de kinderen en daarna gegrilde vis met geroosterde groentes. Voor toe is er ijs. Dat hebben we nu wel vaker dan in de winter. Dan hebben we vaker geen toetje of bijvoorbeeld pudding of vla.

Kaori

Kaori

30-07-2018 om 15:35

lasagna

vanavond warm ik lasagna op. En als het morgen weer lekker warm is dan haal haal ik denk ik boerenkool met worst.
Eigenlijk heb ik enorme trek in zuurkool maar helaas hebben ze daar voor de zomer allemaal ananas in gedaan en dat vind ik echt niet lekker.

En dan moet ik nog iets met courgettes. Zal wel een keer soep worden, en gebakken met wat kruiden, ketjap en rijst.

Ons succesnummer groentespiezen

Lang koken doe ik nu ook niet. Deze week hebben we groentespies gegeten; champignon rode ui en stukken courgette aan een stokje. Dan basilicum met olijfolie en peper en zout pureren en de spies mee insmeren. Even grillen op de bbq. Heerlijk! Met taboule en n kipstukje of worstje vd bbq.
Stokbrood insnijden en in de gleufjes knoflookboter doen en dan afbakken. Ook n groot succes. Aardappels wassen en met schil eraan doorsnijden. Insmeren met olijfolie en zout en dan zo op de bbq.
Verder maken we veel salades met van alles erin en eten we heel laat, pas na acht uur, half negen. Olijfjes en chips tegen zes uur of stukken meloen. Gewoon vakantie thuis!

Pooh Bear

Pooh Bear

30-07-2018 om 22:58

skottelbraai

Wat wij graag doen met dit weer is koken op de skottelbraai. Lekker buiten in de tuin en je kan er van alles op maken.

Krijgen jullie ook zo moeilijk de warmte uit je huis. Nu is het hier 2 dagen een stuk koeler geweest en hebben we alles open gehad dan zie je de temperatuur wel zakken op de thermometer maar zodra ik dan alles weer dicht doe om bv naar bed te gaan stijgt hij weer gelijk.
En vandaag was het weer warmer en steeg hij weer nog meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2018 om 00:17

Warmte in huis

Ik zit hier met zweet op mijn neus in de huiskamer, terwijl ik zit te snotteren door de verkoudheid. De hele dag was een groot zweetfestijn omdat er toch wat aan het huishouden gedaan moest worden, fitness en een paar winkels in. Dat vind ik wel erg onaangenaam. Ik ga nu naar buiten. Rondje met het hondje en even heerlijk afkoelen.

Ik ontdekte dat Leenbakker héérlijk koel is! I.t.t. Kwantum waar ik daarna was. Vreselijk voor het personeel.

Ik ben er zo klaar mee.

Ik gloei, het huis gloeit en voorlopig geen zicht op koelere dagen. Nu ook nog opvliegers. En het ergste is dat een groot deel mijn eigen schuld is, ik ben veel en veel te zwaar. Zwemmen doe ik wel maar ik kan niemand mee krijgen en alleen baantjes trekken is saai.
Misschien toch een koude winkel opzoeken?

Jo

Jo

31-07-2018 om 12:47

Luchten woning

Een woning op 5e verdieping aan de kust en een flink windje heeft zo z'n voordelen.
Deuren en ramen open gezet en de warmte is verdwenen.
Zon schijn zo wie zo niet naar binnen in de zomermaanden.

Gisteren een dagje strand verruilt voor een dagje sauna.

@ Narcis
Klopt zwemmen is saai. Maar je bent niet de enige en wie weet tref je in het zwembad wel een maatje. Ik doe zelf 5-7x per week een aquales. Veel leuker dan zwemmen. Misschien worden zulke lessen ook in jouw zwembad gegeven.

Misschien zijn je opvliegers met medicatie te onderdrukken. Ik slik zelf de pil.

Hittevluchteling

Wij hadden nog geen concrete vakantieplannen. Zaten er zelfs aan te denken om het maar eens een jaartje over te slaan ten faveure van wat meer weekenden weg. Toen de weersvooruitzichten rond de 30 graden bleef aangeven toch maar fluks de tent ingepakt en naar de Noordfranse kust gevlucht waar het prima uit te houden is.

Phryne

Hier ook de hittegolf gemist. Portugese westkust was heerlijk, 25 graden met een briesje. Toen ik vrijdag na landing op een gekoeld Schiphol en reis in trein met airco uitstapte hier in DH moest ik ook even bijkomen van de hitte.

Kaori

Kaori

31-07-2018 om 15:07

Alkes

DH als in NH of DH als in ZH?

Tango

Tango

31-07-2018 om 21:06

Zeeland

Wij zaten afgelopen week in Zeeland, weekje vakantie. Dat kwam dus goed uit met die hitte. Omdat we een heel goedkope vakantie hadden geboekt (we wilden eigenlijk gaan vliegen maar vonden dat niet nodig met dit weer in Nederland) zijn we extra veel uit eten geweest. Om de dag, dus koken deden we weinig. 1 keer omelet gebakken met groente erdoor, 1 keer een verse pizza uit de winkel en een keer macaroni met groenten en tonijn.
De pizza was op donderdag en aten we volgens mij om 21.30 u. 's avonds pas.
Met de heetste dagen zaten we bij het vakantiepark aan het water. Daar kon je lekker onder de bomen zitten. Zelfs het strand zagen we niet zitten met dat weer.
Een voordeel was ook dat een stacaravan echt slecht geïsoleerd is. Overdag dus erg heet, maar 's nachts koelde het wel af. Dus slapen deden we prima.
Inmiddels zijn we weer thuis. Dochter was thuisgebleven en had weinig tot niets in het huishouden gedaan. Ik ben dus langzaamaan begonnen met poetsen. Eerst maar de wc's gedaan. Opletten met hygiëne met de warmte? Zal best wel, maar van een beetje stof of vuil wordt je niet meteen ziek.

Kaori

DH als in Den Haag 😊

Kaori

Kaori

01-08-2018 om 06:56

zwaaien

dan ga ik straks maar naar iedereen zwaaien, misschien ben jij het wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 09:23

Observatie dochter

Dochter is van maandag op dinsdag thuisgekomen van vakantie. Ze vertelde dat het rustig was bij haar verblijf. Grappig genoeg hadden man en ik het er eerder over dat ons warme weer vast merkbaar zal zijn in de gebruikelijke vakantielanden. Waarom zou je nog een last-minute vakantie boeken als het thuis warmer is? En dat blijkt dus inderdaad zo te werken. Vervelend voor het toerisme in die landen, maar best lekker als je niet kuitje aan kuitje langs het zwembad hoeft te liggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 09:41

Narcis

Dat gloeien heb ik dus ook. En daar zweet ik me het apezuur door. Ik vind het helemaal niet erg als het een beetje warm is, maar als ik ervan ga zweten en dat stopt maar niet, begin ik het behoorlijk irritant te vinden. Ik werd vanmorgen wakker en ik had het koud! Eenmaal beneden tegen man: onthou het goed... 1 augustus en ik had het koud toen ik wakker werd! ). We slapen al weken alleen onder een dekbedovertrek. Wel eentje van flanel, want dat is net even wat aangenamer vind ik.

Op zich klaag ik niet hoor, ja dus wel over dat ik het te warm vind als het rond of meer dan 30 graden is, ik voel me daar zelf ook beduidend minder prettig bij dan toen ik wat jonger was (zeg tot 5 jaar geleden, haha) maar ik vind het afgelopen voorjaar en deze zomer ook wel uniek. Ik zou willen dat het elk jaar zó lang zomer is als dit jaar. En er komt nog geen eind aan. Voor boeren en de natuur is het een ramp, dat het zo droog is. Dus een vreugdedansje vanwege al die droge dagen, laat ik maar achterwege. Zelfs ik vond het vorige week héérlijk om in een buitje te lopen met de hond. Hond, een Spaanse van origine, vond er niks aan. Liever puffen en voor dood op de vloer liggen dan regen kennelijk. Gister heeft het ook even flink geregend, dan ben ik blij voor alles wat moet groeien en bloeien. Ik stel me dan voor dat vogels ook lekker even een badje kunnen nemen en zo.

Tango

Tango

01-08-2018 om 11:07

Kaaskopje

Daar waren wij dus het voorbeeld van. Wij wilden ook eerst een lastminute boeken maar zijn in Nederland gebleven omdat het hier net zo warm is. Scheelt toch een hoop in de portemonnee, gedoe op het vliegveld en nog beter voor het milieu ook (zei mijn moeder ) Inderdaad niet goed voor het toerisme in het buitenland. En zo is er altijd wat.
Heeft je dochter het fijn gehad?

BO

BO

01-08-2018 om 11:12

Heerlijk

Ik zat vorige week in Devon aan de kust. Het beste weer ever! Nu in Kent, daar was het vorige week snikheet en nu prima te doen. Afgelopen zondag hele dag regen, toen konden we naar een aquarium. Ik heb nog nooit zulk goed weer gehad in een vakantie ( ik wil niet meer dan 25 graden) en ik ben veel hete dagen in nl misgelopen. Perfect.

Koud, koud?

@ Kaaskopje: "Ik werd vanmorgen wakker en ik had het koud!"
Echt waar? Hier (Z.O. des lands, heel dicht bij warmste plaars) nog altijd warm, en al die weken nog geen druppel regen gevallen. Gelukkig slaap ik redelijk maar ben super moe en suf van die warmte. Even doorbijten nog. En rustig blijven

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2018 om 00:11

Narcis

Ja echt, ik had koude armen 😊. Ik heb met de warmste regio's te doen. Jullie zijn daar meer gewend dan wij hier, maar dit is over de top.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.