Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

guera

guera

05-11-2014 om 21:32

hoe lang wachten marktplaats?

Hoe lang wachten op antwoord is realistisch? Ik kreeg maandag mail met bod dat lager lag dan vraagprijs. Prima zei ik. Ik kon alleen niet op voorgestelde dag voor ophalen dus ik stel nieuwe dag voor. We zijn nu ruim twee dagen verder en ik heb niks meer gehoord. Ondertussen heb ik hoger bod van een ander gekregen. Het gaat mij niet om het hogere bod. Ik heb gezegd ik heb al een deal met een ander maar als dat niks wordt dan is het voor jou. Hoe lang ga ik nu wachten op mevrouw 1? Wat is nog redelijk? Ik ben zelf enorm gewend dat mensen tegenwoordig binnen 24 u reageren. Als is het maar een mail van :ik kom erop terug even nadenken. Maar helemaal niks antwoorden zo irritant...

Ad Hombre

Ad Hombre

05-11-2014 om 22:25

Vaker

Dit komt heel veel voor. Ik zet tegenwoordig maar in mijn reacties dat ik niets vasthoud. Hoogstens maak ik een afspraak om op korte termijn af te halen. Dit is echt een heel vervelend aspect van marktplaats (maar uiteindelijk heb je het natuurlijk zelf in de hand). In principe: als het weg is is het weg. Als je het nu komt halen is het voor jou.

amk

amk

06-11-2014 om 06:52

beide mailen

bij persoon 1: je hebt nog niet gerageerd, ik wil er graag vanaf, als ik op datum x nog niets gehoord heb verkoop ik het aan de volgende bieder.

En nr 2: ik heb nog niets gehoord van 1, als ik op datum x nog niets gehoord heb is het voor jou.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-11-2014 om 07:11

idd

Even een mailtje naar persoon 1 dat je eind van de dag iets gehoord wil hebben en dat het anders niet doorgaat. Maar ik denk dat je er vanuit kan gaan dat je een andere koper kan zoeken. Als mensen iets willen hebben reageren ze heus wel sneller.

guera

guera

06-11-2014 om 08:22

inderdaad

Ik heb inderdaad 1 gemaild dat er meer interesse is en dat ik nog 1 dag afwacht. En 2 dit ook laten weten. Zo irritant dat marktplaats haha

Barvaux

Barvaux

06-11-2014 om 08:25

geen dag

Je moet een tijd noemen, is een stuk duidelijker. Ik wil voor 22;00 vanavond antwoord anders verkoop ik het aan iemand anders. Ook als je al met iemand in contact bent en je krijgt een hoger bod moet je dat meteen doen.

guera

guera

07-11-2014 om 10:29

brengen jullie?

Nu heb ik een bieding op iets wat niet verzendbaar is met de vraag of ik het kan brengen. Dorp verderop, want geen auto. Ik ben al snel van: oh ok doe ik wel ff. Maar mijn man zei: ja doei. Kost 10 euro dan doen we het
Doen jullie dat weleens of zeg je : nee dan gaat de deal niet door.

Tine Winkel

Tine Winkel

07-11-2014 om 11:15

brengen? hangt er vanaf

Als ik zeker weet dat ik mijn spul makkelijk kwijt kan, dan hebben ze pech, dan ga ik geen extra moeite doen door gratis als pakketbezorgservice te gaan werken.
Maar als het een moeilijk verkoopbaar iets is, dan ben ik coulanter. Misschien kijken of ik het kan brengen als ik toch een keer in de buurt ben, zoiets.

vlinder72

vlinder72

07-11-2014 om 11:51

nee

Ik doe het niet. Net zoals ik niets verstuur met DHL. Heb ik slechte ervaringen mee en het versturen is zo'n gedoe. Ook verstuur ik niet iets als brievenbuspost terwijl het eigenlijk een pakketje is (ach, de postbode belt dan heus wel aan). En ik plak ook niet minder zegels op een envelop dan nodig.

Ik ben steeds zo verbaasd over de eisen van kopers rond het versturen van dingen.

Limi

Limi

07-11-2014 om 12:24

brengen

Niet als ze erom vragen

We hebben wel eens een bed weggebracht wat twee Chinezen kwamen halen met 1 fiets.

Het zou ook wel uitmaken hoe groot het ding is. Uit één dorp verderop kan ook wel gefietst worden. Of met de bus? Maar als het te groot is voor op de fiets, zou ik denken leen maar een auto. Tenzij ik wekelijks vlak bij hen in de buurt zou komen en het kostte me weinig moeite om het ding in de auto te krijgen. Maar dan nog zou het afhangen van hoe de andere partij ter sprake brengt dat die geen auto heeft...

guera

guera

07-11-2014 om 16:12

ik ken de wijk

Achterstandswijk. Half uur fietsen....het is een speelfornuis dus best groot. Maar ik ga het niet doen. Teveel gedoe...

Josien

Josien

07-11-2014 om 23:52

Skelter

Hoer bood de verkoper het toen heel vriendelijk aan toen man en ik aan het overleggen waren hoe we de skelter thuis konden krijgen (we waren langs gegaan om eerst even te kijken in wat voor staat de skelter was en we besloten hem te nemen) we hebben die man toen een tientje extra gegeven als bedankje. ( wij waren met een gewone personenauto en die man had een aanhanger )
Vond het heel lief maar weet niet of ik het zelf zou doen, ligt eraan wat het is dat ik verkoop en hoe de koper op me overkomt.

Puck

Puck

10-11-2014 om 08:37

idd ultimatum stellen

Ik hou me in principe ook aan een deal, maar als iemand een dag of 2 niet reageer dan stuur ik wel een mailtje dat ik nog andere gegadigden hebben en dat als voor die en die tijd niet is gereageerd ik naar een andere ga, precies zoals AMK en Barvaux doen. Ik stuur wel op maar zet altijd in de advertentie al (en ook later in de mail) dat de kosten en het risico voor de koper zijn. Ook stuur ik pas op als het geld ook daadwerkelijk op mijn rekening staat. Als ik t pakketje weggebracht heb dan mail ik altijd de track en trace code en vraag ook of ze even een berichtje willen sturen als t binnen is.
Werkt eigenlijk altijd goed. Van de week vroeg iemand of ik iets al wilde opsturen omdat t voor een verjaardag was. DAt doe ik dus niet, eerst geld op de rekening. Later mailde ze me dat het geld overgemaakt was en of ik het had. Zo niet dan wilde ze wel een screenshot sturen dat het bij haar afgeschreven was. Ook dat accepteer ik dus niet. Die truc wordt ook door oplichters gebruikt. Achteraf bleek deze koper te goeder trouw, maar ze volgde exact de werkwijze van oplichters.

Barvaux

Barvaux

10-11-2014 om 08:43

puck (en algemeen)

Goed hoor dat je dat niet gedaan hebt, misschien heb je het ook uitgelegd zodat ze weet dat het een truc is?

Oja, sinds kort heb ik mij aangesloten via facebook bij een site van verkoop, ruil en geefweg in de buurt en tot mijn verbazing heb ik nu iets waar ik maar 11 euro kreeg als max bod op mp zo verkocht voor 18. Mensen komen uit de buurt en bieden waarschijnlijk toch wat hoger omdat ze meteen zeker zijn dat ze het kunnen ophalen en geen verzendkosten hebben. Ik weet niet of het toeval is maar ik ga het vaker proberen. Ik zie op die pagina ook allemaal rommel (in mijn ogen) nog voor 5 euro en hoger weggaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2014 om 14:04

Josien

"Hoer bood de verkoper het toen heel vriendelijk aan toen man en ik aan het overleggen waren"

Ik heb hier toch even over na moeten denken voor ik tot de conclusie kwam dat het een typo was

+ Brunette +

+ Brunette +

27-11-2014 om 22:48

Wegbrengkosten

Het lijkt me redelijk een bedragje aan te bieden als je van de verkoper vraagt of die het kan langsbrengen. Zo zou ik het zelf doen (ik heb geen auto). Of anders inderdaad iemand regelen die me kan helpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.