Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

21-01-2014 om 08:20

hoe laat gaan jullie naar bed?

Mijn zoon (16) vindt het raar dat ik altijd zo 'vroeg' naar bed ga. Ik ga meestal om half elf naar bed, en hij beweert dat de meeste volwassenen pas om rond twaalf uur naar bed gaan. Ik beweer van niet. Hij vond het een idioot plan om zijn klasgenoten te vragen naar de slaapgewoonten van hun ouders, en daarom maar op ouders.nl Ik sta op om half zeven.


Nils

Nils

21-01-2014 om 21:55

Het is bedtijd

Uiterlijk 22.00 slapen, vaak al om 21.00 in bed. Ik hou zo ontzettend veel van slapen en ook van de vroege ochtend.

Tesah

Tesah

21-01-2014 om 22:11

De ochtend

Ik ben een echt ochtendmens. Ik kan zo genieten van de vroege ochtend, Ik trek mijn hardloopschoenen aan en doe een rondje en zie de wereld ontwaken. Vooral op vakantie is dat mijn favoriete moment van de dag, wakker worden met de locals. De bakkertjes die open gaan, de strandtent houders die hun spullen klaarzetten, mensen die hun stoepje schoonvegen. De belofte van een nieuwe dag, heerlijk. En dan terug komen ( met vers brood natuurlijk) en het gezin nog half slaperig aantreffen en plannen maken voor de dag. Dat heb ik natuurlijk niet op een gewone door de weekse saaie dag thuis, maar ook het weekend vind ik heerlijk, zo in de ochtend. En ja, dan moet je op tijd naar bed

ik kan me voorstellen dat een avondmens ditzelfde gevoel heeft in de late uurtjes.

Ja, het is tijd om naar boven te gaan, eigenlijk al te laat!

Tesah

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2014 om 22:29

Het liefst 's nachts

Ik ben een nachtmens en zit er normaal niet mee om rond twee uur naar bed te gaan. Maar mijn huidige werkrooster laat dat echt niet toe. Ik ben echt kapot als ik niet voor 12 uur naar bed ga. 11 uur zou zelfs beter zijn. Dat probeer ik ook, maar die pogingen mislukken nogal eens. Ik moet echt wel 6 uur slapen om een beetje fris te kunnen blijven.

marinade

marinade

22-01-2014 om 01:34

1 u 33. Ietsje aan de late kant, meestal tegen 1 uur. En om 7 uur er weer uit.

Meestal

is het 22.30 dat we naar boven gaan, rond 23.00 slapen. Maar als het aan mij lag, mag dat best 21.30 zijn. Ik ben een slaapkop. Een hele grote.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

22-01-2014 om 15:02

hier

Doordeweeks tussen 22 en 23 uur. Streven is half 11, maar wordt vaker iets van kwart voor 11, soms 11 uur, nu ik iets later op hoef (was: 6.10 of 6.20 en is nu 6.35 of 6.50). In het weekend is het meestal tussen kwart voor 11 en half 12. Ik slaap meestal binnen een half uur en wordt wel regelmatig wakker 's nachts, maar slaap dan wel snel verder. Heb wel minimaal 7 uur en liefst meer slaap nodig.

Sneeuwitje

MerelS

MerelS

22-01-2014 om 18:14

Hier

Vroeger lag ik nooit voor 0.00 uur op bed, vond eerder veel te vroeg en kon dan toch niet slapen. Tegenwoordig lig ik om 23.00 uur op bed en ben dan altijd voor de wekker wakker en voel me uitgeslapen. Zou niet meer anders willen.

Joly

Joly

22-01-2014 om 21:23

leuke vraag

Wij gaan om half 11 naar bed. Ik sta om 7 uur op,mijn man wisselend,tussen 5 uur en half 8. Als hij nog vroeger opstaat dan gaat hij rond half 10 naar bed en dan ga ik mee. In het week end ga ik ook rond half 11 naar bed. Wij kunnen in het week end een uurtje langer blijven liggen,maar echt uitslapen kunnen we niet. Onze beestenbende kent geen week end!

Marjoleine64

Marjoleine64

22-01-2014 om 21:46

Streeftijd 11 uur

maar dat lukt niet altijd. Vaak probeer ik ook te zorgen dat oudste puber (16) ook rond 11 uur het licht uitdoet, we moeten er allemaal (behalve man) om half 7 weer uit voor werk en school. Maar eigenlijk heb ik daar niet genoeg aan, dus probeer ik die bedtijd ook in het weekend vast te houden dan kan ik net met een uurtje langer blijven liggen op zaterdag en misschien nog iets meer op zondag weer bijslapen. Ik ben echt een ochtendmens, uitslapen lukt pas na meerdere dagen (en dan ook wat later naar bed). Man is een avondmens (of nachtmens) en hoeft met zijn kantoor-aan-huis ook niet zo nodig vroeg op et staan. Hij werkt vaak 's nachts door tot 2 uur, en slaapt dan na het ontbijt weer 2 uur verder.
Marjoleine

nou

Ze liggen er allemaal weer in. Dan ben ik toch echt om 22.00 uur begonnen. Soms als ik moe ben begin ik te laat, maar het kost hier echt wel een half uur om iedereen rustig weg te krijgen, dus het is weer gelukt. Kleine investering maar dan heb je ook wat. Rust.

Suze

Suze

22-01-2014 om 22:56

Te laat

Meestal 23 uur of iets later (tot half 12). Is te laat voor mij, moet kwart voor 7 op.

Streven is om om half 11 in bed te liggen, maar lukt me zelden.

Ben nu ook weer te laat. Ga maar stoppen met OO .

Ely

Ely

23-01-2014 om 00:28

Ook beetje nachtuil

Doordeweeks moet ik om zes uur op en slaap ik meestal rond twaalven, soms later. In het weekend wil ik nog weleens schade inhalen maar wel in de ochtenduren want ik zit vaak zo lekker savonds . De wereld die slaapt en dan gewoon wat rommelen of in alle rust een goed gesprek, heerlijk.
De ochtenden met rondje hardlopen en de wereld zien ontwaken kijken me heerlijk maar zit gewoon niet ingebakken. Als ik doordeweeks zo vroeg opsta vind ik het wel lekker rustig .

Arawen

Arawen

23-01-2014 om 14:14

Eerder dan de kinderen

Man's wekker gaat om 6.00, de mijne tegen 7.00 uur. We liggen altijd zo rond 23.00 in bed. Hij heeft gelukkig genoeg aan 6 uur slaap, dan gaat meestal de TV boven nog even aan..

De opmerking 'gaan jullie nu al' ken ik al jaren. Oudste loopt stage (waarvoor hij heeeel vroeg op moet) en begint ons nou eindelijk te begrijpen, nu hij 's avonds ook gapend op de bank hangt... Jongste (14) wil in het weekend liefst ver na middernacht naar bed. Dus zijn we een tijdje terug maar begonnen met hem (alleen) achter te laten als wij naar boven gaan (in het weekend). Vond ie heel stoer, maar hij was wel binnen een kwartier ook boven..

Conclusie; pubers draaien hun slaap-tijd om van 's avonds naar 's ochtends (= weekenden en vrije dagen tot 1200 in bed), maar dat komt goed zodra ze zelf ook gaan werken!

Bianca

Bianca

23-01-2014 om 15:06

Soms al om 20.00 uur

Maar ja ik ben ook niet helemaal gezond. In ieder geval wel rond 21.00. En ga dan ook slapen. Ik sta om 7.00 uur op.
In het weekend wel eens 22.00 uur maar dan heb ik meestal de volgende dag spijt.

Overdag slaap ik meestal ook nog een uur.

Vind het wel zonde van de tijd, want een avond heb ik niet echt zo. Maar anders heb ik ook weer niks aan mijn dag.

even zo

even zo

23-01-2014 om 18:54

veel slaap/rust nodig

22.00-7.00 of 21.00-6.00 uur, hier ook lichamelijke klachten. Meestal slaap ik ook echt, soms heb ik nachten dat ik door pijn slecht slaap, dan houd ik wel die tijden aan, maar dan val ik 's middags nog wel even op de bank in slaap.

Minimaal 7 uur slapen

Als ik 7 uur in een nacht slaap voel ik me overdag prima.Rond 23.30 uur naar bed en rond 6.30 uur sta ik fris en fruitig naast mijn bed. Morgen kan ik uitslapen als ik wil, waarschijnlijk blijf ik een uurtje langer liggen. Vanavond dan ook wat later naar bed.

ilonka

ilonka

09-02-2014 om 19:39

21.30

Door de weeks lig ik om half 10 in bed. Soms lees ik nog wat of kijk een serie, maar vaak genoeg ga ik meteen slapen en dat lukt ook eigenlijk meteen.
Moet om 6.30 op voor mn werk.

In het weekend ga ik tussen half 10 en half 11 naar bed en slaap meestal tot een uur of 9.

Zou eigenlijk nog wel vroeger naar bed willen ( vanaf 8uur/half 9 kijk ik heel vaak op de klok of ik al naar bed "mag") maar dan wordt het wel heel erg kort dat je gezamenlijk even kunt zitten.

mama2

mama2

10-02-2014 om 10:24

het liefst vroeg

en dan bedoel ik rond 21.00. Ik heb CVS en fybromyalgie en moet dus echt op tijd mijn bed in om een beetje helder de dag door te komen. Soms voel ik mij schuldig t.o mijn partner en ga ik later naar bed wat ik dan direct de volgende dag mag bezuren (wel waard overigens).Maar 10 uur slaap heb ik echt wel nodig per nacht...

Yaron

Yaron

11-02-2014 om 20:18

na elf uur

Ik ga meestal tussen elf en twaalf uur naar bed en rond 7 uur uit bed, in het weekend vaak later in en uit bed. Overdag is er altijd veel te doen en 's avonds vind ik het heerlijk om wat voor mezelf te doen, lezen, haken en naaien bijvoorbeeld, daar kom ik overdag bijna niet aan toe. Ik moet mijzelf meestal wel naar bed schoppen, want anders ben ik de volgende dag wat duf.

Fiorucci

Fiorucci

13-02-2014 om 07:56

Liefst vroeg

Ik ben zelf een ochtendmens en moet doordeweek vroeg op, rond half zeven. Dus eigenlijk zo ik het liefst om tien uur slapen. Maarmeestal wordt het toch wel een uur later, en elke ochtend heb ik daar weer spijt van..
Mijn man is een nachtdier en gaat dus met moeite om twaalf uur slapen.

Evanlyn

Evanlyn

13-02-2014 om 15:28

grappig

dat het zo enorm verschillend is!

Zelf ga ik steeds vroeger slapen, het zal de leeftijd zijn! Maar het komt ook doordat ik overdag echt alerter en vrolijker ben als ik voldoende slaap. Ik ga nu dus meteen na de kinderen naar bed (10 uur), en dan lees ik tot ik in slaap val - dat kan dus best 10 over 10 zijn, maar ook 11 uur.

ik ga ook vroeg

voor de tieners uit rond 22-22.30 lig ik erin. Lig graag in bed, heerlijk!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2014 om 19:41

Nachtmens

Ik ben een nachtmens, dus ik ga het liefst pas rond 1 of 2 uur naar bed. Zolang ik de volgende dag vrij ben, is er niets aan de hand. Het zal misschien 'des pubers' zijn, maar ik draai ook het liefst de nacht en de ochtend om. Laat erin en laat eruit.

Ik heb een tijd gehad, dat ik maar zo'n 5 uur per nacht sliep. Ik kon daar goed op functioneren, zolang die dagen afgewisseld werden met dagen waarop ik kon uitslapen. Ik werkte dinsdag en woensdag, donderdag vrij en vrijdag/zaterdag weer werken. Een ideaal rooster voor iemand als ik. Maar de afgelopen maanden moest ik vaak elke werkdag werken en dan vaak om 6 uur, half 7 of 7 uur uit bed. Met zo'n schema hou ik het echt niet vol met 5 uur slaap. 6 Uur is net aan genoeg. Als ik weer werk vind, ga ik echt mijn best doen om het nog iets op te rekken. Maar het voelt voor mij bijna tegennatuurlijk om al om 11 uur naar bed te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2014 om 19:44

Voor de vroegeriken

Als je om 9 uur, of half 10 naar bed gaat, heb je dan ook echt een nachtgevoel? Gekke vraag misschien, maar ik zou het ervaren als halverwege de avond.

Aiselle

Aiselle

15-02-2014 om 20:15

Ja

Tuurlijk. Mijn nacht begint gewoon vroeg. Het is ook donker nu.
Ik zou nu al wel willen, maar dat vindt mijn man niet gezellig.

Dalarna

Dalarna

15-02-2014 om 23:01

Kaaskopje

Ja tuurlijk, het is namelijk voor mij ook om kwart voor 6 ochtend en niet pas om 7 uur en het is natuurlijk ook vaak gewoon een gevalletje ochtendmens/avondmens. Ochtendmensen kunnen zich moeilijk voorstellen hoeveel moeite avondmensen hebben met het opstaan en de dag beginnen....

Gelukkig kan ik wel aardig omschakelen als ik eens niet vroeg op moet maar nu is het 11 uur en ik val om.... Het is dat mijn jongste nog naar 'de grote improvisatieshow' zit te kijken anders was ik mijn man en oudste allang achterna gegaan naar bed.

Katniss

Katniss

15-02-2014 om 23:31

Dalarna (o.t.)

Ik had dat ook op staan, maar wat een baggerprogramma zeg. Blij dat jongste al naar bed is want dat soort 'humor' vind ik niet echt geschikt voor haar.

Stenna

Stenna

16-02-2014 om 13:06

minder slaap

Het is net of ik steeds minder slaap nodig heb. Opstaan was altijd lastig voor mij als extreem avondmens. Maar dat is hetzelfde of ik nou om tien uur of om twee uur naar bed ga. In het eerste geval zelfs erger, want dan kan ik niet slapen en lig uren wakker. Jarenlang kreeg ik rond 1.00 uur slaap, de laatste twee jaar is dat langzaam verschoven naar 2.00 uur. Dat is objectief gezien te weinig slaap maar ik werk er gewoon fulltime mee in inspannende baan, en sport en beweeg ook behoorlijk. Wordt daardoor niet eerder moe s avonds.
Herken het van mijn vader, die ging ook steeds korter slapen. Ook wel angstig idee want daar liep het niet goed mee af (dementie). Wat is oorzaak en wat is gevolg, ik weet het niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-02-2014 om 14:19

Wat ik wel heb

is dat ik onder alle omstandigheden gewoon een constant humeur heb. Je zult niet snel aan mij merken dat ik te kort geslapen heb. Dus ook na een nacht van vierenhalf uur slaap, kom ik lachend op mijn werk of ben ik net zo gezellig tegen mijn man of anderen als met een langere nachtrust. Pas als ik 's avonds met een volle buik en in de avondstand op de bank ga zitten, gaat het mis.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-02-2014 om 14:25

Vroeg naar bed

Het zit ongetwijfeld tussen mijn oren, dat ik half 10 niet als 'nacht' zie. Ik kom uit een gezin waar iedereen laat naar bed ging en gaat en ik heb dat ook min of meer aan mijn kinderen overgedragen. Als ze de kans krijgen, slapen ze ook laat. Wat voor hen wel anders is dan voor mijzelf vroeger, is dat zij een tv op hun kamer hebben en al liggend in bed soms moe worden en de boel uitzetten en gaan slapen. Ik heb dan geen idee hoe laat het licht uit gegaan is. Mijn jongste dochter heeft wel meer last van een te korte nachtrust dan de oudste en ikzelf. Het is dan soms bijna gevaarlijk om haar aan te spreken)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.