Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anke

Anke

01-09-2015 om 15:50

Hoe jong ogend zonder dat het zielig is ??????

Hoi,

Waarom ik er ineens bij stil sta ? Geen idee, ik ben 48 jaar, behoorlijk grijzend en mijn maatje 36 is jaren geleden al verdwenen...

Ik verf m'n haar al jaren blond bij een goeie kapper, die knipt ook best een leuk jeugdig model en mijn kleding komt steevast van de Miss Etam.
Desondanks vind ik mezelf er uitzien als een oma, kreun...

Ik lig in scheiding, speelt misschien ook een rol... Van mijn bijna ex-man mocht ik nooit een neuspiercing, want dan "zou ie me van me scheiden".. (gaat dus evengoed gebeuren, zelfs zonder die piercing). Ik wil er wel eentje na de scheiding, of is dat too much op mijn leeftijd ?

Ik zou er gewoon weer wat frisser en leuker uit willen zien. Geen Miss Etam kleding meer, een vlotter kapsel, een neuspiercing etc... Tegelijkertijd zeg ik tegen mezelf "niet doen, is over the top"....

Van die oudere vrouwen die er met hun leren minirokje o.i.d. toch nog proberen er zo jong mogelijk uit te zien gruwel ik, het heeft iets wanhopigs over zich... Dus ZO wil ik beslist niet worden.

Toch heb ik wel zin in een soort van make-over na mijn scheiding. Maar hoe pak ik zoiets op ? Wie weet er leuke adresjes of wie zegt juist; NIET doen ?!!!!!

Let me know..

groetjes Anke


bieb63

bieb63

01-09-2015 om 15:56

Anke

Die neuspiercing weet ik niet...... Maar voor de rest hoef je er natuurlijk! niet oubollig bij te lopen als je wat ouder wordt. Niet over de top, dat is inderdaad sneu.
Ik weet uiteraard niet wat je smaak is qua kleding, dus weet niet precies wat je voor ogen hebt...?

Anke

Anke

01-09-2015 om 15:59

Voorbeeld..

Wat ik bijv. heel mooi vindt:

legerbroeken (met die camouflageprint)
kistjes
opgeschoren haar aan een kant
neuspiercing
grote oorbellen
flink in de make-up
en op die legerbroek dan een strak topje.

Ik weet het; het klinkt extreem en ik denk dat het met mijn maat 42 ook niet meer zo heel leuk lijkt, maar wellicht een variant op bovenstaande en dan ietsjes softer ????

Noet

Noet

01-09-2015 om 16:06

een neuspiercing

is leuk als je nog op school zit, maar niet meer in een werkomgeving.
Die zou ik dus niet meer doen, maar een nieuwe look kan zeker.
Ga eerst eens een dag door de stad lopen en naar binnen bij de winkels waar je anders nooit komt. Kijk wat je daar leuk vind en pas dan eens wat. Een kleurenanalyse heeft bij mij geholpen doordat ik daardoor meer kleuren ben gasn gebruiken, ik heb nu op 1 broek na geen zwarte of donkerblauwe kleding meer. Ben toen ook jurken gaan dragen ipv broeken. En mijn oude garderobe weggegeven zodat ik ook niet in het vertrouwde terug kon vallen.

Ik draag nu voornamelijk kleding van ART fashion, en omdat ik daar heel consequent in ben en het dus echt mijn stijl is geworden kom ik er mee weg in de mantelpakken omgeving die mijn werk regelmatig is. (Mantelpak prima, maar dan niet zonder mijn kniehoge DocMartens met rozen )

Noet

Noet

01-09-2015 om 16:10

hotter than my daughter

dat is wat ik denk bij je tweede berichtje.
Flink in de make-up is bij niemand mooi.
Een stoere look kan wel, maar dan anders.

50-plusser

50-plusser

01-09-2015 om 16:12

Neuspiercing

Met een neuspiercing neem ik aan dat je zo'n klein knopje op je neusvleugel bedoeld? Leuk, maar niet meer als je tegen de 50 loopt als je het mij vraagt. Qua kleding heb je veel mogelijkheden, maar ik zou minirokjes en naveltruitjes in je kast laten hangen. Die tijd is geweest. Terwijl ik dit schrijf moet ik ineens aan de moeders in 'Hotter than my daughter' denken.

50-plusser

50-plusser

01-09-2015 om 16:15

Noet!

Twee zielen, één gedachte

Uitproberen.

Dragen waar jij je prettig in voelt. Google op haarmodellen 2015, die camouflagebroek kan prima als die perfect zit. Dat topje ook, niet met een enorm decolleté en aangezien het najaar wordt mét een stoer jasje. Leuk hoor, wanneer gaan we winkelen?

Die piercing kan ook, maar ik zou eerst beginnen met die grote oorbellen als er toch al gaatjes in je lellen zitten. Persoonlijk zou ik stiekem wel een tattoo willen, maar ik durf het niet...

Susanna

Susanna

01-09-2015 om 16:18

Niet mooi

Wat je beschrijft in #3 vind ik afschuwelijk, maar dat is heel persoonlijk, dus als jij dat mooi vindt moet je het gewoon doen. Beter is om iemand te vinden die je helpt je nieuwe stijl te ontwikkelen. Een soort Trinny and Susannah, maar dan betaalbaar. Zulke mensen kun je in grote kledingwinkels vinden, maar zij smeren je dan de kleding uit die winkel aan.
Misschien doet iemand van OO wel dit werk?

Flink in de make-up.

Misschien vindt ts een "normale make-up" al flink omdat ze nu weinig tot niets gebruikt? Een flinke make-up die perfect is aangebracht is vaak nog al een vak apart.

Jessica O

Jessica O

01-09-2015 om 16:21

tja

Mijn nicht (50+) heeft ook een neuspiercing en loopt er vaak bij als de dames uit hotter than my daughter. Maar ze is een schat van een meid, dus wat mij betreft komt ze er mee weg

Als je echt graag een neuspiercing wilt zou ik het gewoon doen, maar dan niet alles uit je hele rijtje erbij, want dan word het echt to much.

Ga eerst eens bij de kapper langs zou ik zeggen, 1 die je vertrouwd en zeg dat je wat anders wilt. Ga vanaf dat punt verder met je metamorfose, in kleine stapjes, dan kun je zien tot waar jij je er fijn bij voelt!

Jaina

Jaina

01-09-2015 om 16:32

Stijladvies

Wat je beschrijft vind ik echt heel erg lelijk klinken. Ook heel oncharmant. Helemaal bij een bijna 50 jarige met wat meer vormen. En zeker de combinatie. Vooral met dat opgeschoren haar. Dat is zo lelijk. Niet dat ik het bij een 20 jarige wel mooi zou vinden maar bij een jong lichaam staat iets veel vlugger leuk.

Maar goed wat ik zou doen is kijken of je ergens wat stijladvies kan krijgen. Je kan natuurlijk ook met de kapper overleggen welk kapsel jou goed staat. En als je naar kleinere kledingwinkels gaat dan kan je vaak ook wel veel advies krijgen. Sommige grotere winkels geven de mogelijkheid tot personalised shopping. Kan ook heel handig zijn.

Of ga gewoon winkelen met hele eerlijke vriendinnen die je vertellen als iets je absoluut niet staat Sowieso zijn eerlijke vriendinen met gevoel voor stijl een aanrader. Ik heb al regelmatig misstappen kunnen voorkomen door eerlijke vriendinnen die me precies lieten weten wat ik echt niet moest kopen of aantrekken

Emma

Emma

01-09-2015 om 16:34

Didi

Ik ben 53. Ik koop vaak kleren bij Didi, Desigual, King Louie (vooral de laatste is niet helemaal je smaak geloof ik). Beetje duurder dan Miss Etam, maar dat gaat dan weer samen met broeken en t-shirts van C&A of Hema, lekker neutraal en goedkoop. Niet alles staat me even goed natuurlijk, maar ga eens passen en neem iemand mee die een goede smaak heeft. Piercings in je neus moet je echt niet meer doen. Staat wel leuk bij jonge meiden, maar ook niet altijd en in ieder geval in een niet te overtrokken look.
Leger-achtige broek met kistjes is ook leuk. Dat soort schoenen staan nu bij van Haren trouwens. Haar aan één kant weggeschoren is mooi bij een jong strak gezicht. Strak topje als je figuur het toelaat (mijne niet, haha).
Ik neus wel eens rond op Zalando, kan je ideeën opdoen.

Jaina

Jaina

01-09-2015 om 16:35

En natuurlijk

heb ik ondanks die vriendinnen wel eens uitglijers. Laatst droeg ik een blouse die ik wel leuk vond maar toen een mannelijke vriend mij informeerde dat ik er als Heidi uitzag moest ik hem wel wat gelijk geven. Die blouse is nu weg. En soms als ik zelf iets echt heel leuk vind blijf ik het lekker toch dragen, ook al vind iedereen in mijn omgeving het lelijk.

Tattoo

Een vriendin nam na haar scheiding een tattoo met een chinese symbool voor vrijheid op haar kuit en een andere koos rond haar 50ste voor een tattoo op haar heup ten teken van een nieuwe fase.
Een piercing in je gezicht kan mooi zijn, maar kan tijdens sommige gelegenheden leiden tot irritante doorzeurvragen. Een piercing kan je nu eenmaal niet bedekken.

Wat ik persoonlijk wel heel mooi vind, is een sierlijke tattoo op de ringvinger. Een tattoo hoeft niet groot te zijn, als het maar iets heeft wat voor jou van waarde is.

loekie

loekie

01-09-2015 om 18:10

leuk

De stijl die je beschrijft, vind ik leuk maar niet bij iemand van mijn leeftijd. Voor een strak topje op een legerbroek met kistjes moet je een strak figuur hebben met weinig tot geen vet. En eigenlijk ook een jong koppie. Opgeschoren haar aan een kant vind ik leuk maar voor mijn dochters. Hoewel je het ook zo kunt laten knippen dat je haar erover heen kan kammn.
Het klinkt allemaal net een beetje te voor je leeftijd, een beetje teveel wanabe young, ik ben net gescheiden en nu ga ik eens lekker hip doen. F*ck iedereen, ik kom nu ook eens voor mijzelf op. Niet doen. Je hoeft je ook niet tuttig te kleden maar er is genoeg stoere kleding voor vrouwen van onze leeftijd. Laat je maar eens informeren in een goede modezaak. Een vriendin had bijvoorbeeld net een strakke, groene leren (of leatherlook, dat weet ik niet) broek gekocht bij expresso. Erop had ze een wat langer, niet strak topje. Het zag er netjes uit en toch ook stoer. Wat makeup betreft kun je je bijvoorbeeld bij de douglas op laten maken (oa bij MAC). Dan doe je wat ideeen op.
Succes, best leuk om wat uiterlijk betreft het roer om te gooien.

Gewoon doen

Ik houd er altijd wel van, van vrouwen die juist erg niet Miss Etam zijn. Misschien ziet het er uit officieel mode-standpunt niet uit, maar je ziet er dan wel lekker uit zoals je zelf wil, niet zoals je denkt dat je er uit hoort te zien 'op jouw leeftijd'. Wat mij stoort aan het programma Hotter than my daughter is dat het publiek dat commentaar mag geven het 'slachtoffer' altijd weer precies in het verantwoorde maar o zo saaie malletje probeert te duwen. Misschien zie je er wel mooier uit in een flatterende, modieuze outfit, maar als jij blij wordt van die legerbroek, piercing en een half kaalgeschoren hoofd, gewoon lekker doen.

skik

Krullevaar

Krullevaar

01-09-2015 om 18:46

Doen!

Bij een nieuw leven hoort een nieuwe stijl en als dat is wat je mooi vindt: doen!! Al is het niet mijn stijl. Maar alles beter dan Miss Etam zou ik zeggen

Katniss

Katniss

01-09-2015 om 19:16

Vreselijk

Je wilt zeker nooit meer een man, als je je zo toetakelt.
Jouw gewenste outfit kan best op je 48e, ik heb een collega die er zo uitziet, maar dan moet je er wel het figuur en de uitstraling voor hebben. Zij heeft een opgeschoren kuif (kroeshaar), heel klein neusknopje, beschaafde make-up, en dan dus die stoere kleding. Dat ziet er nog wel aardig uit, al vind ik het leuker als ze eens een jurk aan trekt (ze is sowieso heel knap, ondanks haar bijna 50, dus daar kan weinig mis mee gaan).
Ik snap best dat je na je scheiding een ander uiterlijk wilt. Zelf besloot ik destijds weer mijn natuurlijke haarkleur te nemen, beste besluit ooit. Een kek kapsel kan ook zonder dat het gelijk zo masculien opgeschoren wordt. Ik heb zelf kort haar met aan een kant een lange lok. Zeker niet truttig maar ook niet experimenteel of 'kijk mij eens hip zijn met mijn roodgeverfde rattenkopje en dito bril'.

Violetta

Violetta

01-09-2015 om 19:21

Hotter than...

Dat is het eerste wat ook bij me opkwam. En daarna meteen of dit wel een serieuze vraag is aangezien het nogal extreem is wat TS mooi vindt. Maar doe vooral wat je zelf mooi vindt, je hebt aan niemand verantwoording af te leggen.

Krullevaar

Krullevaar

01-09-2015 om 21:39

Haha, leuk die reacties

Ik vind het in ieder geval geweldig dat dit er kennelijk in zit, bij een Miss Etam grijze muis type.

Zo zie je maar.. niets is wat het lijkt.

Hanne.

Hanne.

01-09-2015 om 22:01

tja

Tja ik heb een collega die redelijk voldoet aan jouw 'wensen' en ik vind het prima staan (alleen dat strakke topje niet).

Dus ik zou zeggen doen. Loop een winkel in en probeer eens iets. (Ik zou beginnen met iets was makkelijk te herstellen is dus niet je haar scheren). Kleding, een piercing, make-up het kan allemaal uit/aff.

Maar bereid je ook voor op (negatieve) reacties. Je zal zeker opvallen.

Ik bedoel: Ik ken mijn collega niet anders dan in deze kleding en het past helemaal bij haar. Als zij morgen in mis etam kleding verschijnt zal dat ook opvallen en zal ik er zeker wat van zeggen.

maria

maria

01-09-2015 om 22:08

doen!

Zeker wel doen! Natuurlijk! Zoo zonde, dat conformeren aan een mode politie! Volgens mij zou het een stuk gezelliger zijn als meer mensen op dit soort gebieden deden waar ze blij van worden.
Ik heb trouwens een collega met de stijl die jij omschrijft. Véél te oud en te zwaar ervoor, als ik deze berichten mag geloven. Ik vind haar prachtig. Ze ziet eruit zoals ze wil, dat straalt ze aan alle kanten uit. Helemaal niet provocerend trouwens of uitdagend, gewoon écht zichzelf. Heb het daar nooit met andere collega's over gehad,maar weet bijna zeker dat de meesten dat ook zo ervaren bij haar. Het *klopt* gewoon.
En idd, alles is beter dan miss etam

Hortensia

Hortensia

01-09-2015 om 23:10

Mijn 2 centjes

Dit is een lastige.

Ik herken het wel. Niet dat ik na mijn scheiding in een legerbroek ging, maar ik heb een andere stijl tijdelijk nogal fanatiek aangehangen. Mijn haar ook in alle mogelijke kleuren geverfd. Ik was toen een paar jaar jonger dan jij nu, maar ook behoorlijk gezet (echt meer dan 42). Dat overgewicht beperkte me wel sterk in wat ik wilde, maar ik leefde me vooral uit op mijn haarkleur

Ik had het gevoel alsof ik iets moest inhalen en psychologisch gezien kan ik het achteraf voor mezelf ook goed verklaren. Ik noem het "mijn tweede puberteit". Achteraf gezien denk ik: "Meid, hoe heb je het kunnen doen!" Maar het was een fase waar ik blijkbaar heel veel behoefte aan had.

Ja, ik denk ook dat het heel gewaagd is wat jij wil. En ik dacht ook meteen aan Hotter Than My Daughter, maar als je de verhalen achter deze personen hoort, zit er vrijwel altijd wel een scheiding of iets dergelijks achter. Vrouwen die veel hebben meegemaakt en nu eindelijk aan zichzelf toekomen, al is het misschien op een manier waar niet elke vrouw behoefte aan heeft en doet het zeker hoofden omdraaien als ze langslopen.
Bij mij lag kortdoordebocht de oorzaak in "niet echt mogen puberen" van mijn moeder toen ik die leeftijd had, en vrij jong trouwen met een man die me ook dicteerde wat wel en niet mocht.

En ze zeggen wel eens: mensen hebben vaker spijt over wat ze niet doen dan over wat ze wel doen dus ook al denk ik wel eens hoofdschuddend terug aan die tijd, ik heb er geen spijt van.

Misschien is er een alternatief mogelijk, ik heb er al een paar gezien. Er ligt een scala aan mogelijkheden tussen Miss Etam (ieks!) en legergroen met opgeschoren haar. Maar als jij sterk in je schoenen staat en kritiek (achter je rug of in je gezicht) van je af kunt laten glijden als een tefalpan, zou ik zeggen: doe het. Die behoefte is er. Dat haar groeit wel weer aan als het niks blijkt te zijn.

Hou wel rekening met je werk, in hoeverre het wel of niet mogelijk is je zo te kappen.

En wat de piercing betreft: die laat altijd sporen na, ook als je eventueel "uit deze fase" komt. Denk daar nog even over na.

Katniss

Katniss

01-09-2015 om 23:21

Miss Etam

Ik kom daar eigenlijk nooit, dus ik heb eens gekeken wat er nu precies zo erg aan is Nou, het is vooral heel degelijk en doorsnee, dus ik begrijp wel dat je eens iets frissers wilt. Op zich wel weer aardig dat ze vrouwen met forse heupen als model gebruiken want bij de winkel waar ik meestal kleding bestel (Esprit) zijn het altijd van die spichtige meisjes.

Pol

Pol

02-09-2015 om 00:39

wat apart dat miss etam

zo door de mangel wordt gehaald. Toch één van de winkels die vrij vroeg al een maatje meer verkocht en daar een hoop vrouwen blij mee maakte.
De stijlen die ik hier vaak hoor zijn wat stijfjes of onder het motto kijk mij nou alternatief zijn en dat vindt ook niet iedereen mooi.

De stijl die je wilt aanhangen klinkt alsof je een hele metamorfose wilt. Piercings vind ik niet altijd even mooi, zeker niet die zo bij de neusschelp in die holte. Lijkt dan vaak meer op een wratje. Maar als jij dat mooi vindt moet je dat zeker doen.
Wat denk ik ook handig is, om je eens goed te laten adviseren voordat je de boel kaal gaat scheren of een kort pittig kapsel laat knippen.
Waarom niet eens naar een kapper en uit laten zoeken wat echt echt bij jou, je uitstraling en je leeftijd past, daarna naar een stylist om je eens mee de hort op te nemen.
Je verdient het om er op je best uit te zien en dat is niet altijd hoe we het graag willen, maar wel hoe je het best uit de verf komt.

Ik moet vaak nog terugdenken aan een kennis van mij die met zijn scheiding meteen zijn midlife crisis indook. Tattootje hier en daar, oorbellen, duimring, andere ringen, armbandje, kettinkje, haren laten groeien, overhemd open dragen, het kon niet op. Het was een enorme verandering alleen nogal over de top en daardoor bracht hij niet over wat hij wilde overbrengen.

Angela67

Angela67

02-09-2015 om 08:27

loeki

als je zo mooi bent als die dame kun je alles met je haar doen en staat het nog goed
gr Angela

kapsel

Het lastige van zo'n kapsel lijkt mij dat als je er weer vanaf wilt, je een eindeloos lange periode zit met heel vreemd haar, voor alles weer een beetje bij elkaar passend is gegroeid…

Wat kleding betreft zou ik het gewoon eens uitproberen, dan merk je snel genoeg of het bij je past (je voelt je er goed en op je gemak ik, of niet)

loekie

loekie

02-09-2015 om 08:38

kapsel

Angela67 Ja, ik vond t ook een mooie dame. Ik had ook rihanna of miley cyrus kunnen kiezen maar ik vond t kapsel duidelijker op deze foto
Jippox MIjn kapster heeft zo'n kapsel en zij zegt dat als ze naar iets nets moet ze het haar er over heen kamt, dan lijkt t gewoon lang haar zeg maar. Met uitgroei zou het ook wel zo kunnen werken.

Katniss

Katniss

02-09-2015 om 09:00

Asymmetrische kapsels

Het 'probleem' met kappersfoto's is dat die modellen vaak heel knap zijn. Net als Hollywoodsterren. Een rattenkopje staat prachtig bij bijv. Emma Watson, maar daar staat kaal nog mooi bij. Als 40/50'er krijg je vaak hardere trekken in je gezicht, een scheiding en stress laten meestal ook hun sporen na in de vorm van rimpels en wallen, dan moet je dus echt niet ook nog een 'hard' kapsel nemen. Daar knap je niet van op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.