Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe druk is het op zondag in een welnesscentrum?

Dochter van net 12 zei van de week dat ze graag een keer met me naar een sauna wil. Daarmee bedoelt ze zo'n welnesscentrum. Lijkt me hartstikke leuk om dat een keer met haar te doen. Maar omdat ze natuurlijk gewoon op school zit, zijn we eigenlijk veroordeeld tot weekend of vakantie. Is het dan nog wel leuk? Was laatst op een vrijdag (!) in Thermen Bussloo, op basis van een grouponactie, maar daar was om 11.00 al geen plaats meer als je niet gereserveerd had. Dus vandaar mijn vraag: is het wel leuk, qua drukte, in een weekend? En dan nog een vraagje: manlief vond het geen prettig idee om met ons meiske op een gewone dag naar zo'n complex te gaan. Dochterlief zelf zou ook een damesdag prettiger vinden, maar hoeft niet. Alleen, die damesdagen zijn natuurlijk altijd alleen op doordeweekse dagen. En dat gaat natuurlijk sowieso niet lukken. Wat vinden jullie? Zouden jullie met je 12-jarige dochter gaan naar een gemengde sauna?

Nyntje

Nyntje

15-01-2015 om 12:30

ja hoor

als ze er geen probleem mee heeft gewoon doen.
Let op, niet bij elke sauna is een minderjarige toegestaan.
Mijn puberdochter zou er niet aan moeten denken.

De dagen zijn op zondag vaak wel druk, zeker in de winter met slecht weer, tenminste dat is mijn ervaring.

suc6 en alvast veel plezier.

Vogeltje

Vogeltje

15-01-2015 om 13:14

Zwaluwhoeve

heeft 1x per maand op zondag een badpakdag

bloemetje

bloemetje

15-01-2015 om 13:24

even navragen

Ik denk dat je in z'n algemeenheid iets kan zeggen over drukte. Ik zou het even navragen bij het centrum waar je naar toe wilt.
En vraag dan inderdaad gelijk of kinderen wel welkom zijn, is niet overal zo.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-01-2015 om 15:37

Mijn ervaring

Over het algemeen zijn sauna's in het weekend prima te doen, geen probleem met te druk. Maar inderdaad wel even kijken naar de minimum leeftijd, dat verschilt per sauna. Ik ging als tiener ook met m'n ouders naar de sauna en vond dat hartstikke leuk. Gewoon doen dus.

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2015 om 17:12

Maar...

Een badpakdag is niet altijd een damesdag. En ik vind damesdagen vreselijk, overal dat oeverloze gekakel van hele zwermen vrouwen...er is niks rustgevends aan. Er zijn damesdagen, met of zonder badpak, en badpakdagen, alleen voor dames of gemengd. En saunas waar minderjarigen zowiezo niet welkom zijn. Even goed uitzoeken dus!

Katniss

Katniss

17-01-2015 om 23:33

Geen kinderen

Ik denk dat kinderen in veel sauna's niet welkom zijn omdat de meeste mensen daar voor hun rust komen en zelf oppas hebben geregeld Met de aanwezigheid van een 12-jarig meisje zou ik zelf niet zo'n probleem hebben, maar puberjongens vind ik dan toch anders (en die kun je dan niet weigeren). Ik zou mijn eigen puber ook niet meenemen naar een gemengde dag (puur hypothetisch want het kind zwemt bij voorkeur in een bovengemiddeld bedekkend badpak).

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2015 om 15:50

katniss

Ik zie ook het probleem niet kwa puberjongens

Engeltje

Engeltje

19-01-2015 om 11:52 Topicstarter

Reactie

Dank voor jullie input. De betreffende sauna heeft alleen badpak en/of damesdagen op maandag. Dat is een onmogelijke dag voor mij qua werk, dus dat valt af. Volgens de site is de minimumleeftijd 12 jaar, en dat is ze. Dus ik heb de groupon gekocht en nu gaan we eens kijken naar een leuk moment. Na de toetsweek in februari denk ik nu. Heb er al zin in! Moet inderdaad van tevoren nog wel even heel goed benadrukken dat het de bedoeling is dat ze zich daar rustig gedraagt. Zal wel lukken, giebelen doet ze met vriendinnen, niet met haar moeder .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.