Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-12-2022 om 07:03
Ik zat zojuist eens te denken nav het tweedehands cadeau topic.
Zat mezelf alweer te verheugen op het cadeau moment met kerst.
Voor mij is kerst echt een beetje een magische tijd. Gezelligheid, lekker eten, mooie decoratie en natuurlijk de cadeaus.
Bij ons lagen vroeger thuis de cadeautjes al onder boom de dagen voor kerst. Daar kwamen dan af en toe wat pakjes bij.
Ik zelf vind juist dat moment dat de kinderen wakker worden op kerstochtend geweldig. Zodra ze slapen leg ik alles onder de boom en die koppies smorgens vroeg zijn onbetaalbaar!
Oudste zoon 11, weet inmiddels dat ik de cadeaus koop en hij krijgt ook een budget om voor mij en zijn zusjes zelf iets te kopen. Dat kan hij wonderbaarlijk goed moet ik zeggen. En hij wil natuurlijk helpen met inpakken. 😁 Vind het heerlijk dat hij zo is. Van die momenten kan ik echt genieten.
05-12-2022 om 18:31
Schemerlampje schreef op 05-12-2022 om 16:24:
[..]
Ik heb wel eens gehoord van mensen die dit “probleem” ook hadden. Die vierden de halve verjaardagen. Dus met 7,5; 8,5; 9,5 etc. In juni dus nog ruim voor de zomervakantie, vaak mooi weer. Ideaal voor (kinder)feestjes.
Ik had vroeger een baas wiens zoontje jarig was op 5 december. Al in de peutertijd was besloten aan iedereen te vertellen dat hij in mei jarig was, en dus vierde het kind zijn verjaardag steeds in mei, tot tevredenheid van iedereen. Kind zelf wist prima hoe het zat trouwens.
22-12-2022 om 19:05
Geef kerstcadeaus altijd een week voor kerst persoonlijk aan de kids in de familie want kerst is meestal de magische tijd voor familie drama's hier.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.