Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

15-10-2015 om 09:40

Hoe blijf ik wakker?

Mijn zeer gewaardeerde collega vertrekt. Om afscheid te nemen neemt hij een groepje collega's mee naar een concert. Leuk idee. Maar ik ben een 'inslaapvaller'. Bij het minst of geringste sukkel ik in slaap. Het is klassieke muziek, en ik vind het mooi. Ondanks dat weet ik nu al dat mijn ogen dichtvallen. Hoe kan ik dat voorkomen? Goed uitgerust zijn helpt een beetje. Koffie niet. Bij de sterkste espresso zakken mijn oogleden nog.

Bellefleur

Je kunt een jeukende trui aantrekken, of erg knellende schoenen. Je kan je ook heel erg op het publiek concentreren (wat heeft hij raar haar, wat heeft zij een rare jurk), maar dan hoor je de muziek niet meer en da's zonde.

Of je legt je erbij neer. Ik ben met hetzelfde sop overgoten, dus ik weet precies wat je bedoelt. Zolang je niet snurkt valt het reuze mee. Als de zaallichten aangaan word je wel weer wakker.

Je kan er van tevoren mee voor de draad komen, maar als je niet op begrip rekent dan zou ik een zitplaats kiezen zo ver mogelijk van de bewuste collega af, zodat hij in elk geval niet het idee heeft dat jij zijn aardige gebaar niet waardeert.

En inderdaad: goed slapen de avond ervoor, dat verkleint in elk geval de kans.

Groeten,

Temet

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2015 om 11:49

Lekker slapen

Ik zou me er niet tegen verzetten en heerlijk in slaap dutten. Je hebt nog geluk. Ik mag naar een voetbalwedstrijd en ik vrees dat ik daar geen oog dicht ga doen...

Christel

Christel

15-10-2015 om 11:51

's Middags?

Kan je 's middags niet even slapen of moet je dan werken? Ik herken het hoor, ik val standaard in slaap tijdens het voorlezen (ook overdag), zo irritant.

Mijntje

Mijntje

15-10-2015 om 12:18

wakker

Gewoon uitleggen aan je collega's. Maken zij je wel wakker. Dan weten ze dat het geen onwil is en hoef je je niet zo te generen.

Egel

Egel

15-10-2015 om 21:52

ja, lastig

Ja, ik herken het. Ook dol op veel van de klassieke muziek en op concerten, maar zeker 's avonds val ik makkelijk in slaap, misschien juist van het aandachtig luisteren, genieten, zitten (en dan na het eten). Vreselijk vervelend altijd.
Ik verzet me door veel diep in te ademen (extra zuurstof). En snoepjes kunnen ook helpen. Iets dat niet kraakt uiteraard (ik ben niet zo'n drop-eter maar zoiets is wel geschikt).
Succes!

Wat

Wat

16-10-2015 om 11:18

niet

niet te zwaar tafelen van te voren, licht verteerbaar voedsel nemen en verder: ik wiebel met mijn tenen, draai met mijn enkels, een beetje de vliegtuigbewegingen die je kunt doen om oedeemvorming iets te beperken. Zo kan ik er smorgens maar slecht uitkomen, dan doe ik dat ook. Het bewegen weerhoudt me ervan om terug in slaap te sukkelen. Niemand die er last van heeft en jij blijft wakker

lekker op een hoekje gaan zitten

en wegdommelen. Waarom niet. Neem degene naast je in vertrouwen dat hij/zij je wakker stoot als je zou gaan snurken, want dat is al te genant.

Je bent in elk geval weer lekker wakker voor het drankje na afloop.

Bellefleur

Bellefleur

17-10-2015 om 09:37

Chinees

De Chinese methode vind ik nogal rigoureus. De collega heeft het voorgesteld, maar praat er niet meer over. Misschien gaat het wel niet door. Daar hoop ik stiekem op. Ook al is het mijn favoriete collega.

ilsepilse

ilsepilse

23-10-2015 om 14:19

redbull - bah vies

maar mss wel effectief

zeggen

Dat je altijd zo geniet van klassieke muziek dat je zo ontspant en dan in slaap sukkelt.Dan weet hij als je slaapt dat je de muziek waardeert

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.