Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pyn

Pyn

16-04-2015 om 08:57

Hoe bind ik lang haar jongensachtig vast?

Zoon van 12 is geselecteerd voor het schoolvoetbalelftal. Hij was erg blij, voetbal is ontzettend belangrijk voor hem. Er zit een grote maar aan voor hem: zijn lange haar moet vast. Normaliter volstaat een hoofdband, maar nu moet het echt vast, als in een staart oid. Nu heeft hij een nogal fijn snuitje, en zodra hij een staart indoet, is het direct een meisje. Hij vindt het verschrikkelijk. We hebben vanochtend al wat geëxperimenteerd, heb geprobeerd een mannenknot à la Ibrahimovic te maken, maar het werd 3x niks. Hij is in tranen vertrokken.
Wat kan ik nog bedenken? Een gewone hoge of lange staart wordt hem echt niet. Zou gel helpen? Om het meisjesachtige eraf te halen?

Mijntje

Mijntje

16-04-2015 om 09:15

ik zou

een lage staart doen en dan dubbelklappen, elastiek erover, dan zit er zeg maar een lage niet al te nette knot. En anders toch naar de kapper om het iets korter (maar wel lang) te laten knippen.

guera

guera

16-04-2015 om 10:25

wel apart

Als hij het lange haar los heeft of met een haarband heeft hij geen meisjes 'look'maar als hij het vast heeft wel? ik snap het niet helemaal denk ik. Ik vind lang haar bij een jongen met zachte trekken sowieso erg meisjesachtig. Los of vast. Dat geeft verder niet. Maar ik had een keer een jongen met lang haar in ons jongensteam en toen werd er door de tegenpartij geroepen. He! je mag geen meisjes mee laten hockeyen (in vrije tijds kleding zie je nog verschil door een stoer shirt ofzo, in hockeytenue niet). Het was geen loze opmerking. Ze dachten het echt. Anyway ik denk dat je zoon moet kiezen of delen. Leuke knot zoals in de fotos hierboven, kort knippen of de 'look' maar nemen zoals ie is.

Nastia

Nastia

16-04-2015 om 10:30

Mijn zoon

Mijn zoon is ook meisjesachtig als hij z'n haar vastdoet, en met los haar wordt hij trouwens ook vaak voor 'n meisje aangezien (ondanks schaduw op z'n bovenlip en zeer lage stem). Dat is het gevolg van zijn keuze(!) voor lang haar en dat heeft hij inmiddels geaccepteerd. Als hij erom piept kan hij 'n afspraak bij de kapper krijgen, maar dat wil hij dus echt niet.

Hier gaat het haar dus gewoon in 'n staart tijdens gym en scheikunde. Wel rommelig, want hij kan het niet netjes...

Pyn

Pyn

16-04-2015 om 11:08

keuze

Tuurlijk is het zijn eigen keuze. Hij overweegt serieus zijn plek in de selectie op te geven als we er niet uitkomen. Ik weet ook niet goed waarom hij het zó erg vindt, normaal trekt hij zich van de hele wereld geen mallemoer aan. Ook met los haar wordt hij idd wel eens voor meisje aangezien, dat interesseert hem niet. Maar goed, als ik hem kan helpen door nog wat met zijn haar te knutselen, zal ik het niet laten. Knippen zal niet helpen, ook halflang haar moet vast. Wel gek dat school strenger is dan de KNVB.

Dank voor de tips, ik denk dat het idd toch een wat slordige "man bun" moet worden. Het valt me wel op dat al die kerels voor de zekerheid wel een stoppelbaardje laten staan

Zar

Zar

16-04-2015 om 12:49

En evt. zo'n haarnetje in de kleur van zijn haar dat je onzichtbaar vastzet met een paar schuifspeldjes?
Dan vang je al het haar op, ziet het er toch nog lossig uit?
En nee dan bedoel ik niet de netjes die op werk gedragen worden ivm hygiene. Je zou er even op moeten googlen, ik heb nu te weinig tijd.

Of de tunnel hat, dan van t-shirtstof in bv zwart.
http://www.marijuana.pl/images/rasta_tunnelhat_big.jpg

Vriend van me draagt die altijd in de zomer en soms draait hij dan het einde om en slaat de stof weer terug richting hoofd zodat er een soort knot ontstaat.
Heb er zelf ook eentje, ideaal, vaak verkopen allerlei drogisten ze wel, onderin de schappen bij de borstels en haarklemmen.

Pyn

Ik zou denken dat het inderdaad helpt om het haar flink in de gel of de wax te zetten. Dan krijg je van die groffe strengen en dat zie je bij meisjes eigenlijk niet. Dan kan het denk ik ook in een staart en nog jongensachtig uitzien.

Groeten,

Temet

Pyn

Pyn

17-04-2015 om 07:56

Bedankt voor de tips allemaal

We gaan experimenteren. Zo'n tunnel hat vind ik ook nog een goede optie, of een sport bandana. We gaan het uitproberen!

guera

guera

18-04-2015 om 15:47

en een gesprekje

waarom hij blijkbaar zijn identiteit aan zijn haar ontleent?

Pyn

Pyn

18-04-2015 om 18:13

guera

Hoe bedoel je?

Angela67

Angela67

18-04-2015 om 18:32

ik snap guera wel

als hij het zo'n issue vindt, dan vindt hij zichzelf 'zijn haar' zeg maar. Want hij voelt zich aangevallen als hij er meisjesachtig uit zou zien. Hoe zou hij zichzelf 'sterker' kunnen voelen om hier minder last van te hebben?
gr Angela

Pyn

Pyn

18-04-2015 om 18:54

Ik snap de gedachte maar zo zit het niet

Moeilijk over te brengen, maar het ligt anders. Het is juist een heel sterk, autonoom joch. Hij vindt zz er met een staartje alleen _niet_ uitzien. En dus zoekt hij (en ik help hem) een manier om op een voor hem aanvaardbare manier aan dat toernooi mee te doen. En anders maar niet. Maar het ziet ernaar uit dat het wel gaat lukken, met een combinatie van boven gegeven tips.

Moni

Moni

18-04-2015 om 20:05

Laat je hier nog een foto zien?

Ik ben wel benieuwd. Hij hoeft er niet herkenbaar op te staan, alleen de achterkant van zijn hoofd. Tenzij zijn haar al herkenbaar is

Moni

Moni

18-04-2015 om 23:14

Nog een voorbeeld

http://www.sbs6.nl/programmas/masterchef-holland/videos/P3EeHHT5Ry2N/masterchef-holland-aflevering-23

Hier zit een chef die een strakke knot heeft bovenop zijn hoofd. Deze plek zou een meisje niet kiezen.
Je ziet het kapsel al bij het openingsplaatje maar als je het programma bekijkt zie je het meer live.

Stenna

Stenna

21-04-2015 om 21:28

keuzes

Ik snap het niet helemaal hoor. Dat haar zo belangrijk kan zijn dat hij er zijn selectieplaats voor op zou geven?! Wow. Want mijn oplossing zou toch de kapper zijn. Leermomentje, je moet keuzes maken in het leven. En het is maar haar, groeit weer aan enzo.

Stenna

Stenna

21-04-2015 om 21:30

fotos

die hier gelinkt werden zijn volwassen mannen met kaaklijn en stoppels. Zo'n knot bij jongetje met nog zacht gezichtje staat natuurlijk veel sneller meisjesachtig.

Barvaux

Barvaux

21-04-2015 om 21:52

eens net stenna

Die leeftijdsgroep ziet een knot niet als voor jongens. Hier woonde lange tijd een gezin van een bepaald geloof waar de jongens ook zo een knot hadden net een wit doekje er over. Ik moest daar aan denken en zou kiezen voor een staart en nooit zo een rare knot!

Pyn

Pyn

22-04-2015 om 07:19

Stenna

"Dat haar zo belangrijk kan zijn dat hij er zijn selectieplaats voor op zou geven?! Wow. Want mijn oplossing zou toch de kapper zijn. Leermomentje, je moet keuzes maken in het leven."

Precies, en hij maakt dus wellicht een andere keuze dan jij. Kan, hè, zeker bij een jochie van 12. Jij bent een volwassene die al wat meer heeft leren relativeren in het leven, denk ik zo? Hij probeert vanalles om het op een acceptabele manier uit zijn gezicht te krijgen. En als dat niet lukt, dan niet. Dat is zijn keuze. Als hij daar later spijt van krijgt, zou hij een volgende keer wellicht anders kiezen.

Die knot wordt hem ook niet, die mannen hebben idd allemaal een stoppelbaard waardoor er geen twijfel bestaat. We hebben inmiddels een bandana in huis waar we mee gaan knutselen.
En nee, Moni, een foto mag niet van hem, óók niet van achteren

nou

Hij is geselecteerd voor het team dus hij zal wel bepaalde vaardigheden hebben die van nut zijn. Nu overweegt hij om niet mee te doen omdat zijn haar niet goed zit.
Ja, daar zou ik als ouder wel een mening over hebben... Als hij echt niet mee wil doen, prima, maar dan zeg je dat wel meteen, zodat een ander je plek in het team in kan nemen. Ik zou daar zeker niet onbeperkt bedenktijd voor geven. Het gaat hier namelijk ook om je team- en niet alleen om jezelf- die boodschap zou ik toch wel even mee willen geven aan mijn kind.

Pyn

Pyn

22-04-2015 om 10:05

Jippox

Ja, tuurlijk is dat allemaal allang besproken, hoe kom je erbij dat ik daar geen rekening mee hou en hem onbeperkt laat zwabberen??
Hij heeft inmiddels besloten dat hij meedoet. Nu nog dat kapsel optimaliseren.

omdat

Je vraag van bijna een week geleden is. En je vandaag schrijft: "Hij probeert vanalles om het op een acceptabele manier uit zijn gezicht te krijgen. En als dat niet lukt, dan niet. Dat is zijn keuze"

Daar maakte ik uit op dat de beslissing nog niet genomen was...

Pyn

Pyn

22-04-2015 om 10:21

Ja, dat was in reactie op Stenna

Klopt, ik schreef dat in reactie op Stenna's "je moet keuzes maken in het leven". Inmiddels heeft hij wel besloten. Hij is er niet happy mee, maar de plaatsing in het team woog zwaarder.

vlinder72

vlinder72

22-04-2015 om 16:54

Mooi

Het maakt toch niets uit. Mijn zoon heeft een vriendje met lang haar. Van dat lichtblonde lange haar. Echt meisjes haar. Hij heeft ook nog een fijn gezicht dus als je hem op het eerste gezicht ziet lijkt het ook ook een meisje. Maar dat is hij niet. Het is een 11 jarige jongen met lang haar. Hij doet bij sporten zijn haar in een lage staart. Zonder gel want hij draagt nooit gel. Dan ziet hij er ook uit als een meisje. Maar wat maakt het uit. Zijn teamgenoten, vrienden en schoolgenoten weten wie hij is. Ze weten toch hoe hij eruit ziet. Hij gaat zich echt niet stoer kleden of zijn haar afknippen voor de tegenstander.

Of zoals mijn zoon tegen zijn broer zij toen hij commentaar had op dat lange haar en dat hij eruit zag als een meisje. Tja, hij vindt dat mooi. En daar is het dan ook klaar mee. Mijn oudste zoon heeft er nooit meer iets overgezegd want zo is het gewoon. Hij ziet eruit zoals hij eruit wil zien. En dat is goed.

Stenna

Stenna

22-04-2015 om 20:51

keuzes2

Natuurlijk zie ik dingen anders dan een 12jarige. Ik heb al geleerd dat je keuzes moet maken in het leven, kiezen wat je het belangrijkste vind van twee dingen waar je om geeft, etc. Hij niet, daarom is het voor hem dus een leermomentje. Waarbij hij uiteraard ook kan kiezen voor het haar boven de sport. Als ouder zou ik daar wel een mening over hebben en die ook geven, dat dan weer als opvoedmomentje. Die mening is dat voor mij uiterlijk minder belangrijk is dan iets doen waar je goed in bent en leuk vind. Dat zou ik hem als opvoeder graag meegeven, maar uiteraard kan hij daar dan uiteindelijk toch anders over denken.

zoals vlinder

gewoon een lage staart, is niks mis mee toch? Hier heeft zoon jarenlang (en jaren geleden) lang haar gehad toen het nog helemaal not done was onder jongens. Heeft van alles gehad om het haar wat 'weg te werken', :vlecht, muts, lage staart, hoofdzweetband. Maar als het even kan, gewoon los....

Eefje

Eefje

01-04-2016 om 16:16

Lage knot

ik zou zeggen pak een lagere staart (niet heel erg laag) vast vouw die zo dubbel dat er een klein knotje ontstaat maar dat de rest los blijft hangen, bindt het knotje vast en laat dan de rest van het haar loshangen als staart.

Sorry ik zie nu pas dat dit al een jaar geleden is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.