Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Katniss

Katniss

10-05-2014 om 20:31

Leuk

Ik ga zeker weer kijken. Wat trouwens een ontzettende leuke aanvulling is, is om het te volgen op Twitter #ESF14, met hilarisch commentaar van BN'ers en gewone mensen.
Ik gok op Oostenrijk als winnaar, en misschien gaan Denemarken en Duitsland het ook goed doen. Die hebben de halve finale niet meegedaan, maar wat ik ervan gehoord heb vond ik best aardig. Maar natuurlijk hoop ik dat Nederland wint, zou heel bijzonder zijn na zoveel jaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2014 om 20:38

ik zit er klaar voor

En man is gevlucht, haha. Ik verwacht niet dat ze winnen, maar wel een hoge middenmoter.

Leen13

Leen13

10-05-2014 om 21:17 Topicstarter

#ESF14

Dankjewel voor de tip Katniss.

Heerlijk melig op de bank hangen.

Rens ‏@__Rens__ 2 min
"Hoe laat is Oostenrijk aan de beard?"

Heeft iemand een antwoord op de vraag...

...waarom het Eurovisie songfestival onder homo's populair heet te zijn? Is dat in heel Europa zo ?

Het kan uit

Dochter mocht een uur kijken, nu mag het uit, hoera!

Leen13

Leen13

10-05-2014 om 22:42 Topicstarter

Nu aan de beurt de Common Linnets

Jelle$*_% ‏@JellevandenEnde 1 min.
Nog 1 en dan Nederland!!!!! Ven beniewd hoe ze t gaan doen! #ESF14

Suze

Suze

10-05-2014 om 23:35

al bekend?

Ik kon niet kijken. Is de uitslag er al?

Katniss

Katniss

10-05-2014 om 23:39

Helaas

Het eind is altijd een tenenkrommend uitgerekt gebeuren. Denk dat het nog wel een half uur duurt voordat het duidelijk is.

Leen13

Leen13

11-05-2014 om 00:32 Topicstarter

2e!!!!!!!!

Conchita is eerste.
De Common Linnets zijn 2e.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2014 om 00:40

Heel knap

Twééde! Geweldig hoor.

Leen13

Leen13

11-05-2014 om 00:43 Topicstarter

Twitter explodeert

Wilfred Simons ‏@WilfredSimons 43 sec.
Ik denk dat Poetin ons de eerste plaats heeft gekost. #ESF14

Katniss

Katniss

11-05-2014 om 00:43

Tweede is mooi

Als Conchita gewoon als Tom was gegaan en een broek had gedragen waren we vast eerste geworden. Mag je dat zeggen? Nee, vast niet, maar ik vond het nogal een irritant persoon. Echte vrouwen juichen ook, die hoeven niet ingetogen geëmotioneerd te acteren.

Leen13

Leen13

11-05-2014 om 00:48 Topicstarter

Een baard

Nog even nahikken met die baardgrappen.

Hans van de Ven ‏@Hansvdven1965 4 min.
Dochter wil later meedoen aan het songfestival. Ze laat vanaf nu haar baard staan #ESF14

Betertweeter ‏@Betertweeter 5 min.
#esf14: Tweets met een baard.

Saskia Ridder ‏@SaskiaRidder 6 min.
Wat een heerlijke twitteravond! Genoten #ESF14

Terechte winnaar maar ook een mooi statement.

Suze

Suze

11-05-2014 om 00:56

wauw 2e!!!

Geweldig hoor. Ik vond het vanaf het begin een leuk/mooi liedje, maar had nooit verwacht dat het het zo goed zou doen. Top!!! Ik vind het erg leuk voor Ilse en Waylon.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2014 om 02:15

Katniss

Een Victoriaanse dramaqueen met vlugzout in haar tasje verbleekt erbij)

Ik vond de kwaliteit van het nummer prima eigenlijk, maar ik denk ook dat haar/zijn 'statement' vooral geholpen heeft op nummer 1 te komen. Dus ja... 'we' hadden zonder Conchita 1 kunnen worden.

Ach, hier in Nederland zijn ze allang blij dat ze het volgend jaar niet hoeven te organiseren denk ik. Prachtig resultaat, dus wel de lusten, maar niet de lasten.

Tonny

Tonny

11-05-2014 om 08:39

Haha

Wel de eer en niet de onkosten. Dat voorspelde de vriend van jongste dochter gisteravond al. Goed gedaan!

Mijntje

Mijntje

11-05-2014 om 10:20

mari vd ven

De vrouw met de baard, die trok vroeger in het circus ook volle tenten! Ik zag op fb dat Mari van de Ven er ook erg op lijkt

Goed hoor 2e, in tijden van crisis hoeven we nu zelf niet zo'n duur spektakel te organiseren!

Dalarna

Dalarna

11-05-2014 om 11:13

kaaskopje

" Dus ja... 'we' hadden zonder Conchita 1 kunnen worden."

Ja, en zonder Spanje waren we nu wereldkampioen

Tonny

Tonny

11-05-2014 om 14:52

Hahaha dalarna

Zo is dat!

As is verbrande turf, zei mijn tante vroeger. ( als - as)

Leen13

Leen13

11-05-2014 om 16:30 Topicstarter

Zoooooooo spannend!

http://www.ad.nl/ad/nl/13344/Dossier-Eurovisie-Songfestival/article/detail/3653179/2014/05/11/Nederland-hield-plas-op-tijdens-finale-Eurovisie.dhtm

"Nederlanders stelden gisteravond het toiletbezoek uit tot na afloop van de finale van het Eurovisie Songfestival. Dat meldde waterbedrijf Vitens vandaag, dat een groot deel van Nederland bedient en inzicht heeft in het waterverbruik.
Volgens Vitens was er rond half een 's nachts sprake van een piek in het waterverbruik in hun gebied, de provincies Friesland, Gelderland, Overijssel, Utrecht en Flevoland. In de stad Almelo, waar Ilse DeLange vandaag komt, verdubbelde het verbruik na afloop van de finale bijna."

Lees ook
'Gekkenhuis' bij aankomst 'baardvrouw' in Wenen
Ilse en Waylon met gejuich ontvangen op Schiphol
'Deze tweede plaats voelt als winst'
Ruim zes miljoen mensen zagen The Common Linnets
Arie Slob onder vuur na tweet 'niet op vakantie in Oostenrijk'
Ruim 4,5 miljoen tweets verstuurd over Songfestival

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-05-2014 om 20:48

Mari van de Ven en Kim Kardashian

Nou, ik vind dat het goed zo is. Ik begon best te wennen aan het liedje van The Common Linnets, maar ik vond het toch echt niet opwegen tegen het vuurwerk van Conchita. Daar stond echt wat, man man man.

Er zwerven nu ook foto's rond van de jurk in tegenlicht en dan zie je duidelijk de edele delen hangen. Dat is mij nou net weer wat teveel informatie. Ruimdenkendheid heeft voor mij dus blijkbaar wel een grens....

Hombre

Hombre

11-05-2014 om 21:18

Tonny

"As is verbrande turf, zei mijn tante vroeger. ( als - as)"

Is er nog iemand in Nederland te vinden die die uitdrukking niet kent dan? Dat je 'm uit moet leggen...

Suze

Suze

11-05-2014 om 21:28

Hombre

Vast wel!

Mijntje

Ik opperde ook al dat als de vrouw met de baard nu wint, we de kansen op de overwinning wellicht kunnen verhogen door volgend jaar een kalf met twee koppen af te vaardigen.

Partner vindt het Nederlandse liedje erg mooi - ik hou er trouwens ook wel van - met als gevolg dat hij steeds flarden loopt te neuriën en ik het nu dus al de hele dag in het hoofd heb. Ik heb van de meeste liedjes hooguit een flard gezien - Eurovisie is niet zo aan mij besteed - en ik kreeg haast de indruk dat iedereen vooral zo hard mogelijk probeerde te zingen. Dat maakte de Nederlandse inzending dan wel weer apart, moet ik zeggen.
Lof uit het buitenland - al voor de finale - : "http://www.theguardian.com/tv-and-radio/tvandradioblog/2014/may/08/eurovision-2014-good-bad-oddity

Groeten,

Temet

amd

amd

11-05-2014 om 21:47

goed

Ginny, heel internet zwerft vol met filmpjes en foto's als grapje op Conchita. Die jurk lijkt me ook zo'n fake geintje, je denkt toch niet echt dat hij zich nu zo laat fotograferen.
Ik vond hem trouwens de terechte winnaar. Ilse en Waylon ook heel mooi maar Conchita/ alias Tom Neuwirth vele malen spectaculairder en ook goed gezongen.
Over die geintjes, ik kan daar ook om lachen maar zie ook veel mensen die het hatelijk bedoelen. Nergens voor nodig

Leen13

Leen13

12-05-2014 om 01:50 Topicstarter

Rusland laat zich kennen

http://english.pravda.ru/
http://rt.com/

Geen woord over het songfestival in de Pravda of Russia Today.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.