Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tonny

Tonny

09-10-2016 om 22:01

Hendrik Groen lezers hier?

Hoe vinden jullie de dagboeken?

margaretha

margaretha

09-10-2016 om 22:24

halverwege de eerste

gemengde gevoelens erover.

Helena

Helena

09-10-2016 om 23:18

Ben de eerste aan het lezen

Ik ben het eerste boek aan het lezen en vind het grappig. Ik denk niet dat ik het tweede ga lezen, dat lijkt me meer van hetzelfde. Die teleurstelling had ik bij Het Rosie project ook al.

Maar Tonny, waarom vraag je het? Je bent toch geen stiekeme onderzoeker he ? (Geintje! )
Weet je nog niet of je eraan gaat beginnen?

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 08:50

Heb deel 2 eerst gelezen

En dat deel is beter dan deel 1 (waar ik nu mee bezig ben).

Deel 2 gaat over 2015, allerlei actuele gebeurtenissen komen erin voor, dat is fraai. Ik vind het bijzonder dat een auteur die nooit iets schreef met dit thema zoveel succes heeft. Het is op zich geen catchy onderwerp, mensen in een verzorgingshuis - de titel van deel 1 is niet voor niets ' pogingen iets van het leven te maken'. Je merkt dat de schrijver niet echt een tachtigplusser is (vind ik) maar hij heeft goed oog voor wat er speelt.

Ik stuit geregeld op oneliners die een tegeltje waard zijn en zit ook aak te gniffelen bij het verhaal.

Margaretha, waar zitten je gemengde gevoelens?

Fan

Ja ik heb het eerste deel gelezen en ben een enorme fan! Ik hou wel van boeken over ouderen die tegendraads zijn. Maar deel 2 is nog leuker dus? Ik had gehoopt dat iemand hem wel voor mijn verjaardag zou geven, maar helaas... Ik zal hem toch zelf moeten aanschaffen.

Mijntje

Mijntje

10-10-2016 om 13:42

cadeau

Ik wil em nog steeds graag aan mijn 80 jarige vader cadeau doen, maar hoop ook dat het kwaliteit heeft (kritische vader, dochter ook trouwens)

Juno

Juno

10-10-2016 om 16:35

Enig!

Ik heb ze allebei en ze waren in mum van tijd uit. Ik vind ze enig!

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 16:38

Kwaliteit

tja het is geen literatuur. Toch? Nee. Maar ik heb me nergens geërgerd aan de stijl of vreemde miskleunen.

Gelezen!

Ik vraag me alleen af waar de hoofdpersonen allemaal t geld vandaan halen om te doen wat ze doen, ik kreeg wel de neiging de rekenmachine erbij te pakken om te rekenen hoeveel ik opzij te zetten om later mee te kunnen doen met Omanido..

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 18:42

Omanido

Heeft tweemaal per maand een uitje. Ik denk dat de leden een goed pensioen hebben en/of geen geld over laten voor een erfenis. De hoofdpersoon zelf heeft geen kinderen.

Juno

Juno

10-10-2016 om 19:08

Tonny

Jawel, er was een kind. Dat was nu juist het grote verdriet.
Ik denk dat ze zowel een goed pensioen hebben als ook voorheen heel zuinig geleefd. Aan de andere kant zit mevrouw Groen in een verpleegtehuis en dat is ook niet gratis.

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 19:29

excuus Juno

je hebt helemaal gelijk, ik heb het te vluchtig opgeschreven. Er zijn geen kinderen meer die gaan erven, op een dag.

Mevrouw Groen verblijft inderdaad ergens anders in een instelling, al geruime tijd, vanwege haar psychische gesteldheid.

Helena

Helena

13-10-2016 om 14:59

tv-serie wordt gemaakt

Uit het Parool:

Omroep MAX komt in het najaar van 2017 met een dramaserie die gebaseerd is op Pogingen iets van het leven te maken, het geheime dagboek van Hendrik Groen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-10-2016 om 18:45

Inderdaad

Ik dacht: wie is Hendrik Groen?!?

Lees nu toevallig dit: http://www.nu.nl/film/4335608/andre-van-duin-speelt-hoofdrol-in-dramaserie-hendrik-groen.html

" André van Duin, Kees Hulst en Olga Zuiderhoek spelen de hoofdrollen in een nieuwe dramaserie van Omroep MAX.

Dit maakte voorzitter Jan Slagter donderdag bekend op de najaarspresentatie van de publieke ouderenomroep in Amsterdam.

De dramaserie is gebaseerd op het boek Pogingen iets van het leven te maken, het geheime dagboek van Hendrik Groen. In dit fictieve dagboek beschrijft het personage Hendrik Groen zijn leven in een bejaardentehuis in Amsterdam-Noord. Martin van Waardenberg schrijft het script van de televisieserie. De regie is in handen van Tim Oliehoek.

Slagter: ''Deze week zijn de handtekeningen gezet. MAX gaat een serie maken van het fantastische dagboek van Hendrik Groen. We zijn trots op het team, met rollen voor Olga Zuiderhoek, Kees Hulst en André van Duin.''"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.