Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

HEMA

Zo, en voordat op een kwaaie dag de HEMA ter ziele gaat: hoe gaan we die redden voor het zover is? Kom je er, koop je er weleens wat? Welke kant moet het op met die zaak?


mijk

mijk

17-02-2016 om 23:04

Sinds wij een organize afdeling hebben

Kan ik er niks meer vinden. In andere filialen maakt hij me nog steeds blij. Ik koop er heel veel. Baal als een stekkerdat ik tomado boekenrek niet gescoord heb vorig jaar. Ik wist niet waar hij moest maar ineens weet ik een plek en hebben ze hem niet meer. Ik koop er vooral kantoorartikelen maar ook wel kleding en dingen voor in huis. Ik vind hema nog steeds heel mooie eigen frisse stijl hebben maar de winkel is hier een drama....

Mijk

bieb63

bieb63

17-02-2016 om 23:30

Altijd hema dan geweest

Maar het laatste jaar vind ik het helaas minder....... Veel onzin in de plaats gekomen van praktische en typisch hema spullen. Laatst een pollepel willen kopen, maar die verkopen ze niet meer. Wel stomme cadeau gatches. Dus in dit geval een modernisering waar ik dus niet echt blij van word. Jullie?
Ik zag trouwens onlangs bij onze hema een klein schapje met calve pindakaas, nutella enz..... Hoezo? Daarvoor ga ik toch niet naar de hema, die koop ik wel bij de super. Hema was eigen merk hema. Maar nu...? Volgens mij gaan ze de mist in door hun eigen concept overboord te gooien. Jammer.

Vandaag nog

Wat leuke kleding voor 12-jarige zoon, waaronder een longsleeve voor 3 euro in de uitverkoop maar ook een sweater en een vest. Korte (bierknoeibestendige) regenlaarsjes met gouden sterren voor dochter voor naar de studentensociëteit. Appelflappen en gevulde koeken. Met borg gevoerde suede handschoenen voor mezelf.

Ik bestel ook regelmatig op hema.nl en laat de spullen dan naar de winkel hier vlakbij bezorgen. Kost mij niks en dan kan ik toch de spullen krijgen die in ons kleine filiaaltje niet verkrijgbaar zijn of niet in de winkel hoef te zoeken naar de maat.

Ik koop er ook vaak cadeautjes, Sint en Kerstspullen, dingen voor in huis zoals kaarsen, dekbedovertrekken, keukenspullen, soms kleding voor mezelf. Ik ben wel een Hemafan, als ze failliet gaan zal het aan mij niet gelegen hebben.

skik

Ik ga ze niet redden....

Ik kon de v&d niet redden met mijn uitgaves aan het toilet. Dus dat heb ik al verpest. Dan de Hema. Tja, ik word niet blij van schappen vol met huisaccessoires die het net niet zijn. Vilten opvouwbare poefjes, douchegordijn met de tekkel van Annie en een mooie snijplank die dan zonodig een fluor accentje moet hebben, jammer, het is het net niet voor mij.
Wat koop ik er wel? Een handdoek, soms wasmiddel en een schrift of pen.
Het oudere personeel hangt wat verveeld achter de kassa, er wordt wat bijgevuld door een jongere die geen idee heeft waar de wattenschijfjes liggen en bij het brood en gebak is weinig keus, wel veel tompouchen.
De Hema heeft steeds meer prullen en prallen, het lijkt of ze niet weten wat ze moeten inkopen en hoe ze moeten inrichten.

Je kunt Blokker ook in dit rijtje zetten. Ontzettend aardig personeel, die willen wel. Blokker gaat failliet aan slechte service en folders uitbrengen met aanbiedingen die niet aan de winkels geleverd worden.

Pug

Pug

18-02-2016 om 07:25

ik kom er vrijwel nooit

Ze hebben daar echt niets wat ik niet ergens anders beter of goedkoper kan krijgen.

Half a twin

Half a twin

18-02-2016 om 08:55

Hema is niet te redden

Kom best regelmatig in de Hema, worst, sokken, schoolspullen voor de puber, pyjamer nea's, nachthemden het is de enige winkel in ons dorp waar je die spullen nog enigszins voordelig kunt halen. De rest van het winkelbestand is aardig uitgedund hier, veel lege panden dus je moet wel naar de hema bij gebrek aan andere winkels. Ik steun liever de lokale winkels dan dat ik op internet koop, in de hoop dat winkels open blijven, zodat een middagje winkelen nog mogelijk blijft.
Helaas kan ik in mijn eentje de hema niet redden, ik denk dat hema, en blokker ook, de v en d achterna gaan. Ze hebben bij de opkomst van internetwinkels de boot gemist. Ze bieden niets extra ten opzichte van de online winkels. Ze zijn niet goedkoper, hebben weinig service, soms ronduit onbeleefd personeel en dan ga je het gewoon niet redden.
Hier in het dorp is een paar jaar terug een hobbywinkel gekomen waar je de spullen net een of twee cent duurder kunt kopen dan op internet en voor die paar cent extra krijg je iets heel waardevols extra; SERVICE. Bol over geld terug garantie, hulp met het lezen van patronen, advies over verf, potloden en doeken, techniek workshops helemaal geweldig. Haar klantenkring is groeiende, in tegenstelling tot veel andere winkels. Zo'n winkel raad ik ook aan aan anderen.

marinade

marinade

18-02-2016 om 09:04

Hemafan

Net als Skik hier een enorme Hema-fan. Ik houd juist wel van hun woonaccessoires, alhoewel ik mijn huis er niet mee volprop. Beetje dat Scandinavische, Hay-achtig design. Ze kijken goed naar de trend op dat gebied, vind ik. Verder kleding voor mijzelf, de basic dingen dan vooral, ondergoed (hun beha's passen mij perfect), keukenspullen etc. Schoolspullen, gordijnen. Alleen food dan weer niet. Ik ga hier in Utrecht vooral naar de Centrum-vestiging, daar zijn ze altijd up to date en netjes. Als iets daar uitverkocht is, hup naar het volksere Overvecht, daar vind ik het dan wel, daar is de Blokker en Action meer in trek.
Verder vind ik het fijn dat de Hema ook in inrichting niet op Blokker of Action lijkt. Ik kom daar praktisch nooit en wordt altijd depri in die winkels.

Franchises

Volgens mij zijn veel Hema's franchises. Mijn Hema wordt gerund door een hele servicegerichte vrouw. Hun personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het is maar een klein filiaal, maar als je iets zoekt en ze hebben het niet dan laten ze het via een ander filiaal komen.

Ik vind de Hema nog wel een eigen smoel hebben. Qua design is het vaak wel herkenbaar en ik vind dat ze de tijdgeest goed volgen. De prijzen vind ik schappelijk en de kwaliteit beter dan de Action o.i.d. Ik koop schoolspullen en kantoorartikelen altijd bij de Hema.

skik

Triva

Triva

18-02-2016 om 09:30

Twin

'Hier in het dorp is een paar jaar terug een hobbywinkel gekomen waar je de spullen net een of twee cent duurder kunt kopen dan op internet en voor die paar cent extra krijg je iets heel waardevols extra; SERVICE'

Tja maar met goede service en meer klanten kun je nog echt geen pandje huren in een winkelstraat als jouw prijs twee cent hoger ligt dan de prijs van een goedkoop magazijn ergens op een industrieterrein.

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2016 om 10:32

Rommelig

Ik vind dat Hema erg vol, rommelig en onlogisch ingericht is. En veel prullen, maar een goede tas kan ik er niet meer krijgen.

Hortensia

Hortensia

18-02-2016 om 10:57

leuke en minder leuke dingen

Ik vind de kledinglijn van Hema veel te beperkt, geen grote of kleine maten. Wel in ondergoed, en de hemden in de duurdere prijsklasse behouden ook hun vorm, maar de onderbroeken van Zeemans Mady zitten nog altijd het lekkerst
Voor grotere maten BH's ga ik liever naar Bonprix, waar ze ook in de grote maten leuke modellen hebben voor nette prijzen.

Waar ik wel heel erg van houd is de kantoorartikelenlijn. Vooral het "knutselpapier" voor in de ringbanden gebruik ik graag voor mijn creabeaneigingen. Liever daar, dan bij de Bruna! Notitieboekjes in allerlei soorten en maten, heerlijk! Ik kan er blij van worden, al heb ik mezelf een koopstop opgelegd want ik heb al genoeg

Ik heb er ook nog eens een fietspomp gescoord.

Voor de rest vind ik het nogal gadget-achtig, "kijk ons eens onderscheidend zijn" en tegelijkertijd iets te vaak de plank mis slaan (ik heb niks met fluokleurtjes en polka dots). Behalve de kantoorartikelen vind ik het een hoog overbodigheidsgehalte hebben.

Half a twin

Half a twin

18-02-2016 om 11:14

Triva

Voor mijn hobby haken/breien haal ik mijn materialen (de garens) bij de hobbywinkel en daarvan liggen de prijzen net iets boven de prijzen waarvoor je dezelfde materialen op internet kunt krijgen. De gereedschappen had ik al in vroeger tijden aangeschaft of uit de erfenis van oma gekregen.
Kortgeleden een nieuwe zeer speciale naald moeten kopen en die gewoon bij de hobbywinkel gekocht zonder eerst verder te kijken of dat elders goedkoper kon. Door die redelijk lage prijzen voor de materialen die op gaan vond ik uit een soort loyaliteit dat ik die naald ook daar moest kopen en misschien zitten daar haar winstmarges wel. Mensen naar binnen krijgen voor de verf, de quiltlapjes en de brei en haakgarens en dan op het gereedschap (naalden, scharen, kwasten) wat meer pakken. Ik heb het niet onderzocht maar zie wel dat het zo zou kunnen werken, de gunfactor zeg maar. Goed en redelijk geprijsd materiaal, je loopt nog eens binnen en koopt dan, omdat het zo'n fijne winkel is je gereedschap wat duurder.

neteret mut

neteret mut

18-02-2016 om 11:22

ja kom ik af en toe

ong. 1x per maand. Voor onderbroeken, school/ kantoordingen, soms iets van keukenspul, beddengoed ook wel eens, sokken en pantykousjes en voor koekjes (vooral de vierkante roomboter amandeldingetjes). Alleen is de winkel net opnieuw ingericht, ben ik minder blij mee.

Half a twin

Half a twin

18-02-2016 om 11:25

Na vorige reactie even google geraadpleegd

De speciale naald uit mijn vorige post kan ik op internet vinden voor ongeveer €6,00 heb er een dikke €8,00 voor betaald. Had dus goedkoper gekund maar gun die fijne winkel ook de winstmarges van het aan te schaffen gereedschap.

Stenna

Stenna

18-02-2016 om 12:03

HEMA, VenD en andere winkelketens in de wereld

gaan niet fialliet omdat wij er te weinig kopen of omdat het personeel niet aardig is. Het is een veel grotere schaal. Enorma Private Equity bedrijven uit Amerika kopen overal ter wereld zulke ketens op (ook V en D) vanwege het vastgoed dat deze op centrale plekken in bezit hebben. Verkopen dat vastgoed, trekken de opbrengst ervan uit het bedrijf, en verkopen de dan onrendabel geworden rest door of laten het langzaam en bewust failliet gaan door de inkoop in te perken en de service terug te draaien zodat klanten weg blijven. Een trucje dat ze keer op keer op precies dezelfde manier doorvoeren, bijv. ook met de supermarkt keten Mervynns.
Ergste: dat opkopen doen ze ook nog met onze pensioenfondsen..

Zie o.a.


https://www.youtube.com/watch?v=GcWKtyF52Cw

Als de HEMA door zo'n fonds opgekocht wordt is het niet meer te redden.

eens met Bieb

Ik koop regelmatig bij Hema. Vooral ondergoed, sokken, handdoeken etc, kantoorartikelen en huishoudelijke artikelen. Ja, duurder dan de Action, maar je kunt gewoonlijk van de kwaliteit op aan (ooit eens kleurpotloden van Action geprobeerd?) En ik ben het eens met Bieb, die nadruk op 'leuke cadeautjes' op dit moment is irritant als je daardoor de gewone basisspullen niet meer vinden kan, en ik begrijp helemaal niks van het mini-supermarktje spelen. Kom op, daar hebben we toch supermarkten zat voor? Waarom zou ik mandarijnen bij de Hema halen als ik ze net zo goed op mijn wekelijkse rondje bij de super kan meepikken?

Ik denk trouwens wel dat Hema een veel grotere aanhang heeft dan V&D. Alleen moet die aanhang natuurlijk ook wel kopen.

Zelf ben ik trouwens aardig tevreden over de internetactiviteiten van de Hema, ik vind het een uitkomst dat ik een artikel gewoon in de winkel naar keuze kan afhalen en ook weer kan terugbrengen en dat ik niet vooraf hoef te betalen.

Wat Blokker betreft: ik had er een grote hekel aan omdat je in de meeste van die winkels je kont niet keren kan, zo vol en rommelig is het er, maar kennelijk waait er een nieuwe wind: de winkel bij mij in de buurt is opnieuw ingedeeld en is nu ruim en overzichtelijk. Dat komt goed uit, want als de Hema steeds meer huishoudelijk spul niet verkoopt omdat ze liever onzincadeautjes en mandarijnen verkopen moet ik wel uitwijken naar de Blokker. Ze zouden inderdaad ook extra sympathie winnen als ze de aanbiedingen in de folder ook daadwerkelijk standaard in de schappen hebben, maar die hoop heb ik al een tijd geleden opgegeven.

Groeten,

Temet

Niki73

Niki73

18-02-2016 om 14:07

Fan

De HEMA staat op mijn vaste lijstje hoor. Ik koop er vanalles: handdoeken, ondergoed, sokken, make-up, koekjes, kraamcadeautjes, knutselspullen, gordijnen, vazen, servies, keukenspullen, en ik ga er regelmatig lunchen. Ik ben fan.

Tango

Tango

18-02-2016 om 14:37

Gebak

Wat ik bij de Hema het meest ga missen als hij weg zou gaan is het gebak. Wij halen met verjaardagen altijd gebak daar, lekker en betaalbaar.
Ook de fotoservice van de Hema vind ik erg goed. Heb wel eens foto's elders laten afdrukken, maar bij Hema zijn ze altijd goed en scherp.
Verder koop ik er geregeld wel wat, laatst nog een vestje, soms wat schoolspullen of andere schrijfwaren. Vroeger vaak kleding voor de kinderen, maar was vooral toen ze heel klein waren. Wel nog pyjama's en ondergoed.
De Hema zal ik dus zeker ook gaan missen als hij weggaat. En zelfs daar heb ik nog langer gelden gewerkt. Ook in het centrum van het land, bij de koekjes en snoepafdeling, toen je daar nog zakjes versgebakken koekjes kon kopen.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

18-02-2016 om 14:44 Topicstarter

@stenna

'HEMA, VenD en andere winkelketens in de wereld gaan niet failliet omdat wij er te weinig kopen of omdat het personeel niet aardig is. Het is een veel grotere schaal. Enorma Private Equity bedrijven uit Amerika kopen overal ter wereld zulke ketens op (ook V en D) vanwege het vastgoed dat deze op centrale plekken in bezit hebben...'

Dat las ik onlangs ook.

Maar wat is de waarde van zo'n enorm leegstand pand nadat een winkelkete failliet is gegaan? Gaat het om de grond, willen ze er woningen hebben dan? Of wat?

'Ergste: dat opkopen doen ze ook nog met onze pensioenfondsen..' Pfff. Zo stom dit.

Tsja, de Hema.....

Toen de kinderen nog baby's waren kwam ik er erg vaak. Veel kleertjes, babyspullen, handdoeken, sokken, gebak en kantoorartikelen, en niet te vergeten kerstballen, die vroeger nog los te koop waren. Elk jaar mocht ik van mezelf 2 mooie dure ballen kopen.

De laatste jaren kan ik er qua kleding niet meer slagen, niet mijn smaak. Kantoorartikelen haal ik bij de Action die erachter staat.
Tegenwoordig haal ik alleen nog mijn nieuwe agendavulling, ondergoed voor de kinderen en taart bij Hema.
Handdoeken haal ik bij AH, als ze in de bonus zijn gaan ze zo mee met de boodschappen. Hoef ik niet naar de stad te rijden en betaald te parkeren.

Maaike

Maaike

18-02-2016 om 16:42

hmmm

Ik koop er sokken en handdoeken, soms een knutselkanootje voor een klasgenoot maar dat was het dan ook wel. Gebak en andere verswaren hebben ze in ons filiaal niet. De kleding vind ik verschrikkelijk. Dus aan mij hebben ze niks helaas.

Molleke

Molleke

18-02-2016 om 16:49

Hema

Ik ben wel een redelijke HEMA fan. Sokken, ondergoed voor het hele gezin. Ik de spijkerbroeken ontdekt! Goedkoop en zitten heerlijk. Ook leuke vesten. Mijn ons heb je tegenwoordig een HEMA budget en ik heb daar een paar weken geleden 2 dekbedovertrekken gekocht! Dus ja, hier een fan!

Weinig bij de HEMA

De To-DO plaknotities, rolletjes gekleurd plakband, handdoeken. Laatste grote uitgave de polaroid camera voor mijn dochter.
Vroeger veel meer, de baby- en peuterkleding en de voedingsbeha's. En het restaurant was naar mijn idee beter dan nu.

Nur

Nur

18-02-2016 om 17:47

Regelmatig

Hema kom ik regelmatig sinds we een paar jaar terug in het dorp een klein filliaal hebben gekregen. Ik probeer me zoveel mogelijk tot het dorp te beperken als het gaat om winkelen dus ik was erg blij met deze nieuwe hema. Ze hebben niet zoveel maar dingen als theedoeken, handdoeken, ondergoed, kantoorspullen, gebak en dergelijke zijn handig. Ik ben geen hele grote hema fan verder want toen ze nog niet in het dorp zaten kwam ik er bijna nooit. Maar het is een handige winkel om in de buurt te hebben. Het is maar een kleine hema hier dus ze hebben ook heel veel niet maar goed dat kan je met het winkeloppervlak ook niet verwachten.

Fan af

sinds de transformatie naar een veredelde action zonder de bijbehorende prijzen. Teveel prullaria , ten koste van de basics. En nog maar op 1 plek een centrale kassa, waar ze je nog allerlei voordeelaanbiedingen willen aansmeren. Vooral aan dat laatste heb ik een ontzettende hekel.

Spullen waarvoor er vroeger kwam - schoolspullen, sokken, ondergoed - haal ik nu bij de Action, drie straten verderop.

Maar als ik heel eerlijk ben was de Hema al bij me uit de gratie sinds ze hun fantastische breiafdeling hebben opgedoekt.

Hortensia

Hortensia

18-02-2016 om 18:02

Oh ja, Kenfan

En hun legendarische breiboeken, met daarin poserend de acteurs van The Hammonds en The New Avengers (met een nog jonge Joanna Lumley)

Warme maaltijd

Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik nog studeerde of alleen woonde, ging ik weleens alleen of met vriendinnen een warme maaltijd eten in het restaurant van de Hema in Amstelveen. Ook goed bezocht door bejaarden.
En inderdaad toen de kinderen klein waren kwam ik er ook regelmatig voor voedingsbeha's, zwempakjes, shirtjes, andere kleding en dan meteen de rest die je ook nog nodig had in batterijen, make up, sieraden, foto's, oid.
Allemaal niet meer aan de orde.

Miekemieke

Miekemieke

18-02-2016 om 18:11

slechter geworden

Vroeger kocht ik veel bij de hema. Tijd terug een stapel theedoeken gekocht die niet drogen, ook niet na tig keer wassen pffff.
Ze hebben tegenwoordig veel te veel rommelige meukspulletjes waar ik niets mee kan. Ik had de hema voor de gewone dingen omdat de prijs kwaliteit verhouding goed was maar dat is niet meer zo. De worst zal ik wel missen en ook de wip-in.

En aanbiedingen

Voor een prikkie twee dikke zware katoenen slaapzakken gevonden en een zeer goedkope tent voor mij en de kinderen, die jaren mee zijn gegaan.

Stenna

Er is hoop af te dingen op private equity (er zijn ook goede kanten trouwens, zoals het investeren in start ups) maar gezonde ondernemingen worden doorgaans niet opgekocht door private equity fondsen. V&D maakte al verliezen voordat Sun Capital het opkocht.
Het grootste probleem van V&D is niet de investeerder maar de klanten die wegbleven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.