Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 13:43

Help, ik zie de tepels van mijn collega!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat een onzin

Wat een onzin dat het not done zou zijn dat er een bobbeltje van je tepel zichtbaar is onder je t-shirt! Die dingen zitten daar nou eenmaal. Ik ga echt niet aan die zweterige en moeilijk wasbare padded bh's om die reden!

Mamvantwee

Mamvantwee

05-03-2010 om 16:08

Ieder haar keuze

Ikzelf ben blij dat ik de voorgevormde bh heb ontdekt (nog niet eens zo lang geleden overigens)`, want zelf wil ik niet dat mijn lichamelijke reacties zo zichtbaar zijn.

Aan de andere kant stoor ik me niet aan dezelfde symptomen bij anderen. Dus wat de tepels betreft, zal het me worst wezen of ik daar tegenaan moet kijken of niet.

Slechte smaak in kleding, hoewel heel subjectief, slechtzittende kleding: dat soort dingen zou ik nooit ongevraagd ter sprake brengen met collega's. Zelfs niet bij vrienden. Iemand kiest 's morgens toch zijn outfit uit om zich onder de mensen te begeven, ikzelf zou me rot schamen als iemand - goedbedoeld of niet - zou zeggen dat ik er onverzorgd of raar uitzie.
Als me advies gevraagd wordt, is het iets anders.

groet, Mamvantwee

Monique D*

Monique D*

06-03-2010 om 19:46

Ook ik ben er een keer op mijn werk erop gewezen..

..dat mijn tepels zichtbaar waren.
Jaren geleden droeg ik een gebreid truitje op mijn werk. Het was een patroon waarin openingen waren. Het was warm en had geen hemd aangetrokken. BH's draag ik zelden.
Ik kwam met mijn collega in de kantine en de dame achter het buffet zei dat mijn tepels te zien waren. Ik keek naar mijn truitje en kon door de grond zinken van schaamte. Mijn tepels prijkten door die openingen heen! En dan nog het verlekkerde gezicht van die kok wiens blik maar bleef hangen aan mijn tepels..! En dan was ik nog blij dat die dame mij erop wees, want ik had het van niemand anders gehoord! Dit was zeker zo'n 20 jaar geleden gebeurd en ben dat nooit meer vergeten!
Die collega van Konijntje is totaal niet bewust dat zij over de tong gaat bij haar collega's. Niemand durft het haar te vertellen. Toch lijkt mij een simpele opmerking van: "Ik zie je bilnaad als je bukt, is het geen idee om een riem te dragen" wel op zijn plaats. Zeg het niet keihard op de afdeling. Zij is er niet bewust van.
Dan blijft er over dat zij een te kleine BH draagt, waardoor de borsten afgeklemd worden met als gevolg dat zij vier borsten heeft, waarvan de twee onderste de tepels met tepelhof te zien zijn. Dat wordt een stukje moeilijker. In de praktijk zou zij een BH moeten dragen die haar past. Een te kleine BH laat juist de contouren van de tepels zien. Eventueel met een t-shirt in haar maat. Het klinkt simpel, maar hoe maak je haar dat kenbaar? Wie ben jij om haar kledingkeuze te bepalen? Eigenlijk is dit de taak van de leidinggevende. Maar die durft dat niet te zeggen omdat hij een man is. En dan wil Konijntje die taak overnemen. Maar Konijntje durft dat ook niet, want ze is zo'n enorm direct/flapuit dat dit een enorme belediging voor haar kan zijn.. met als gevolg dat die kantoorroddel doorgaat. Het zal een keer gebeuren dat die roddel ook haar bereikt. Dat moet je uiteraard voor zijn.
Ik weet zelf op dat gebied niets te bedenken (kledingkeus is persoonlijk), maar iemand zou haar toch op een subtiele manier moeten wijzen dat een grotere BH wonderen kan doen. Dan is ze van die vier borsten met bijbehorende tepelhof/tepel af.
Het zou helemaal niet uit hoeven te maken als dit niet plaatsvond op het werk. Maar dit stoort collega's èn klanten enorm, dus dit zou wel aangepakt moeten worden. Maar de vraag is: hoe? Ik weet het echt niet..
Wat ik begrepen heb van Konijntje is dat die tepels niet meer zichtbaar zijn. Het kan zijn dat iemand haar hierop heeft gewezen of dat ze geen doorschijnende t-shirt en bh heeft aangetrokken. Dat moet nog blijken.
Ik ben benieuwd naar hoe Konijntje dit heeft aangepakt.
Verder vraag ik mij af, los van haar kleding, hoe ze in de groep ligt. Ondanks dat zij de kantoorroddel van de dag is, wordt ze wel meegenomen naar de lunch en doet ze ook mee aan bijvoorbeeld bedrijfsuitjes en kantoorborrels? Voelt zij dat mensen haar bespotten? Ik vraag dit mij eigenlijk af of ze al niet buitengesloten wordt omdat zij al het onderwerp van spot is.. dat zal dan blijven als zij haar kledingstijl heeft veranderd. Die grapjes blijven bestaan.
En ook vraag ik mij af of Konijntje het voor haar opneemt. Hoe reageert Konijntje als een collega grapjes maakt over die collega in kwestie? Doet ze mee of neemt ze het voor haar op? Bedenk dat die collega zich helemaal niet bewust is dat haar kledingkeuze helemaal niet past in die groep.. anders ligt het als zij in haar vrije tijd doorbrengt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.