Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pluk

Pluk

28-09-2016 om 16:38

Headspace, dankjulliewel!

Beste mensen,

Al een paar keer las ik op OO iets over de app Headspace. Ik had nooit reden daar iets mee te doen.

Maar sinds een paar dagen is het (te) druk in mijn hoofd. En dacht ik aan wat ik hier heb gelezen over slapeloosheid en rust in je hoofd. En heb ik Headspace gedownload. Inmiddels ben ik bij sessie 5. En echt, ik vind het heel fijn!

Wat een fijne mijnheer die je in de sessie meeneemt! In sessie drie (geloof ik) komen autootjes voor. Ik was die auto's altijd aan het besturen, aanduwen, stoppen of aan het parkeren. En van de verteller hoef ik daar helemaal niets mee te doen! Alleen maar 'gently' terug te keren waar ik mee bezig was. Wat rustgevend...

Nou ja, voor de mensen die hier schreven over Headspace: bedankt! Ik heb er echt iets aan, ik (totaal niet zweverig-type) kan helemaal in mee de sessies meegaan. Echt fijn.

Pluk

Wat leuk!!!!

( en graag gedaan. Ik was degene die er gier over begonnen is. Inmiddels al 2 jaar 'lid')

Ingrid

Zwevertje

Zwevertje

28-09-2016 om 17:13

Abonnement

Ik maak dankzij Ingrid ook al 2 jaar gebruik van Headspace. Heel fijn. Pluk, fijn dat het bij jou ook goed werkt! Inderdaad, een heerlijke stem, en hij is echt lief voor ons, he?

Moet nu weer het abonnement verlengen en twijfel tussen een 1-jaarscontract en een 2-jaarscontract.

Ingrid, wat doe jij/heb je gedaan?

Het is helaas wel iets duurder geworden dan in het begin, maar nog steeds kost een 1 jaarsabonnement slechts 6 euro per maand en dat is natuurlijk geen geld voor de rust die je ervoor terugkrijgt .

Zwevertje

Zwevertje

28-09-2016 om 17:15

korting

Toen ik begon kon je 10 x gratis oefenen. Als je sessie 7 had gedaan kreeg je een mail om met korting een maand- of jaarabonnement te nemen.

Pluk, als je nog twijfelt of je een maand- of jaarabonnement wilt nemen, dan kan je beter sessies 1-6 nog even blijven herhalen, tot je het wel weet. Dan doe je sessie 7, krijgt de mail met de korting en dan neem je het gewenste abonnement met de korting!

MerelR

MerelR

30-09-2016 om 08:23

Wat

Dankzij dit draadje heb ik de app ook gedownload maar hoewel mijn Basisengels best goed is heb ik soms toch moeite met hem te verstaan. Andy heeft een duidelijk accent ik weet niet welk maar soms zegt hij iets waarvan ik geen idee heb wat.
Wat ik me verder afvraag is wat er in de verschillende sessies wordt verteld. Dus ik bedoel in de categorie familie, slaap, SOS en zo. Kan iemand me dat uitleggen?

Zwevertje

Zwevertje

30-09-2016 om 10:29

Series en singles

Merel, bij Headspace heb je allemaal "series", waarbij je je 10, 20 of 30x (dat verschilt per serie) achter elkaar met een onderwerp bezighoudt. Die onderwerpen kunnen liggen op het gebied van health (incl. sleep, stress, self esteem), sport, performance (bijv. focus, hapiness balance), relationships (patience, relationships, acceptance) etc.

De oefeningen lijken dan op de beginoefeningen, maar zijn meer gefocust op een bepaald onderwerp. Dus zeg maar het gepraat is meer op een bepaald onderwerp gericht en de oefeningen verschillen ook wel wat, maar lijken in de basis wel op de basisoefeningen.

Daarnaast heb je Singles. Dat zijn losse oefeningen van (volgens mij) 3 minuten, als je instant "hulp" nodig hebt, dus bijv. erg stressig bent en even kort wilt mediteren om dat kwijt te raken. Of als je gewoon te weinig tijd hebt om 10 min (het minimum) te mediteren.

Heb je zo een beetje beter idee?

MerelR

MerelR

30-09-2016 om 22:17

Zwevertje

Dankjewel voor de uitleg. Het is me nu een stuk duidelijker. Ben momenteel pas bij les 2 van de 10 en het bevalt me wel maar om hiervoor iedere maand 8 euro (o.i.d) te moeten betalen vind ik best veel.

Zwevertje

Zwevertje

01-10-2016 om 00:37

MerelR

Zorg dat je voorlopig blijft herhalen en niet verder gaat dan sessie 6. Totdat je zeker weet of je wel of niet een abonnement wilt. Als je sessie 7 doet krijg je een mail met korting. Een jaarcontract kost EUR 5,99 zonder korting dus met korting is het nog goedkoper. Maar je moet zelf beslissen of je het dat waard vindt.

Elke andere (meditatie/yoga) cursus die je kunt volgen zal duurder zijn. Maar Headspace moet je natuurlijk wel liggen.

Ik vind het het geld meer dan waard

In retrospect had ik 2 jaar terug natuurlijk een membership for life' moeten nemen, dat had ik er over een jaar al uit gehad...

Ik vind de series erg fijn. Idd 10, 20 of 30 sessies gefocust op een bepaald onderwerp. Maar wel algemeen genoeg om soort van gewoon fijn te zijn qua tot rust komen.

De singles zijn heel prettig voor tussendoor. Vooral in slaap val versie gebruik ik nog wel eens in tijden van moeilijk in of doorslapen. Heerlijk.

Ik zou zeggen..trakteer jezelf eens op iets dat goed voor je is....desnoods vraag je het op je verjaardag. Om mijn oart eerst 3 maanden. Gewoon om te zien wat het voor je doet. Kun je daarna iets gefundeerder besluiten of je het het waard vindt.

Overigens praat andy volgens mij echt heel algemeen beschaafd english. Ik vind het zelf erg prettig om naar te luisteren. Ik kan me wel voorstellen dat het Engels soms een obstakel kan vormen...jammer...maar volgens mij is er nog geen headspace international in de mak. En Nederlands staat dan ook vast niet bovenaan de lijst...

Ik denk wel dat het beter werkt als je tijdens de oefeningen niet al te erg hoeft te focussen op wat er precies gezegd wordt...want dan ga je toch weer nadenken..,en dat is nou net niet de bedoeling...

Zwevertje

Zwevertje

01-10-2016 om 13:24

Ingrid

Maar heb je dan n een membership for Life genomen?

Is toch wel duurder dan 2 jaar+1jaar, toch?

Of neem je nu een 2-jaarsabonnement?

Nee.

Ik heb nog steeds een jaarabonbement. Gaat min of meer automatisch, en ik ben te lui om het aan te passen........

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.