Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Relithe

Relithe

18-06-2013 om 18:41

Hardlopen maar pijn in benen

Ik ben net begonnen met hardlopen volgens een beginnersschema, een minuut hardlopen, twee minuten wandelen.
Ik heb nu drie keer gelopen maar heb steeds meteen al pijn in mijn schenen en na het lopen de hele avond pijnscheuten door mijn hele benen en heupen. Wat moet ik doen, doorgaan of is hardlopen niet geschikt voor mij?

Marie

Marie

18-06-2013 om 19:10

Shinsplints

Hoi
Klinkt als shinsplints
http://www.runinfo.nl/shinsplints.htm

Relithe

Relithe

18-06-2013 om 20:32

Daar had ik ook al over gelezen maar is dat niet vreemd na zo weinig hardlopen? Betekent dit dat ik beter een andere sport kan kiezen omdat ik er nu al last van heb?

Clowntje

Clowntje

18-06-2013 om 21:47

Misschien andere schoenen

Volgens mij hebben 'springschenen' ook iets te maken met verkeerde schoenen. Misschien dat dat helpt.
Of een andere ondergrond om op te lopen.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Lies

Lies

18-06-2013 om 22:51

Preken voor eigen parochie...

...als je zeker weet dat je goede hardloopschoenen hebt, zou ik een keer een afspraak met een fysiotherapeut maken die ervaring heeft met hardlopers. Het is heel goed mogelijk dat er iets aan je techniek net goed is. (en dat is preken voor eigen parochie, want ik ben fysiotherapeut)

Verder heb ik (inmiddels meer gevorderde hardloper) in het begin ook wel pijntjes gevoeld na het lopen. Omdat ik niet twijfelde aan techniek en schoenen ben ik toch -heel rustig- doorgegaan met het opbouwschema en verdwenen de klachten geleidelijk.

Succes!

Looptechniek

Land je op je hakken? (waarschijnlijk wel). Overstappen op middenvoetlanding kan helpen, google maar eens. Ik had chronische shin splints, ben er nu vanaf. En als je op je hak wilt blijven landen, zorg dan voor goede schoenen, evt. aangepast.
Overigens zou het ook kunnen dat zelfs een beginnersschema te veel voor je is. Weet niet of je wel eens sportte/hardliep eerder? Anders trainingen halveren.

Relithe

Relithe

21-06-2013 om 11:30

Gestopt

Ik ben er maar mee gestopt, krijg steeds meer pijnen, ook in mijn heupen wat toch almeen zwakke plek is bij mij omdatik bekkeninstabiliteit heb gehad in twee zwangerschappen..
Ik heb geen zin in versterkende oefeningen of fysiotherapie alleen omdat ik wil hardlopen. Ik ga wel fietsen, dat doet tenminste geen pijn

Herkenning

Ik had al shinplint-klachten na twee keer hardlopen op de loopband in de sportschool dus dat kan heel goed! Bij mij komt het door een doorgezakte enkel volgens mij. Wil al tijden eens naar de podoloog voor een zooltje in mijn schoen, maar het komt er steeds niet van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.