Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Laura

Laura

23-09-2016 om 13:29

haar zelf verven

Ik heb een vraag of het zelf verven van mijn haar. Ik koop altijd verf bij de kappers winkel, een tube 9.1 (dat is de kleur) en een flesje developer (oxi-cream) van 9%.
Voorheen kocht ik het bij een andere kapperswinkel en kreeg ik altijd heel leuk advies. Alleen deze winkel is er niet meer, bij een andere winkel waar ik nu kwam, lijkt het wel of ze niet willen praten ofzo, ze doen niet gezellig en beantwoorden mijn vragen gewoon zo verschrikkelijk ongeïnteresseerd en zo kort mogelijk... vandaar dat ik het hier maar vraag.
Mijn haar heb ik nu geverfd (alleen mijn uitgroei) en het is mooi geworden, maar het had wat mij betreft nog iets lichter mogen worden. (heb zelf donkerblond haar en wil het iets blonder dan dat het nu geworden is)
Nu ben ik een beetje gaan googlen maar kom er niet helemaal uit.
Zou ik de verf langer moeten laten zitten? Heeft dat effect? Ik had het nu 35 minuten laten zitten.
Of moet ik 12% gaan gebruiken ipv 9% (maar ik heb nu gemengd 1:1) en volgens mij mag je met 12% niet meer 1:1 mengen?

Wie heeft goede tips?

Laura

Kleurtje

Kleurtje

23-09-2016 om 16:28

Pfoe

Wat een moeilijke vragen. Ik koop altijd gewoon een doosje bij de drogist, niet echt merkvast. Het doet allemaal wat het moet doen. Soms valt het wat donkerder uit en soms wat lichter, maar met een week of wat is dat alweer aardig gesleten. Ik heb het wel eens gehad dat ik zelf dacht oei, dit is wel wat veel (beetje erg donker uitgevallen) maar toen kreeg ik op mijn werk juist allemaal complimentjes dat het zo leuk was. Ik maak me er niet zo druk over, als dat suffe grijs (ik ben suf grijs, niet mooi grijs) maar weg is.

bieb63

bieb63

23-09-2016 om 16:58

idem

Ik koop gewoon verf bij de drogist. Voorkeur voor Henna Plus.

Knip

Knip

23-09-2016 om 18:40

Hier ook bij de kapperswinkel

Ik denk dat je de schwarzkoflijn bedoelt? Ik heb de 9.0 en 9.4. de 9.4 licht net de 9.0 weer wat op. Mijn thuiskapster neemt de oxy mee maar hoeveel % weet ik niet.
Binnenkort komt ze, zal eens vragen

Laura

Laura

23-09-2016 om 20:56

Knip als je het vragen wilt, graag!

Je hebt die tubes kleur en oxi van allerlei merken, maar idd we hebben het over hetzelfde. De 9.0 en 9.1 enz...dat zijn de kleurvarianten (die zie je ook op die doosjes van de drogist staan bij de kleuren of op de zijkant) Ik was niet zo tevreden met dit soort pakjes omdat mijn haar dan al snel een gouden gloed kreeg en dat vind ik niet mooi, hou van as-kleuren. Tevens is het een stuk duurder, ik betaal euro en kan er 4x mijn haar mee verven, bij de drogist kost het ongeveer 15 euro voor 1x.

Knip

Knip

23-09-2016 om 22:19

Agenda

Zie dat ze woensdagmiddag komt, ik vraag het voor je

zom

zom

24-09-2016 om 20:07

9 versus 12

Het ligt idd aan de percentages waterstofperoxide die je gebruikt. Als je je haren nog lichter wil zul je 12% moeten gebruiken. Het kan wel zo zijn dat de eerste maanden je al geverfde haren iets donkerder zullen zijn dan de uitgroei,die je dan met 12% hebt behandeld. Of word je haar toch al lichter door wassen, buitenzijn? Dat zou dan alleen maar prima zijn als de uitgroei nu met 12% wordt behandeld.
Je mag de laatste 10 minuten ook de lengten meenemen, waarvoor je dan het restje verf of hetgeen wat al 20 minuten op je uitgroei zit, verdund met wat water. Dooremulgeren heet dat, je frist de lengtes dan ook wat op wbt kleur.
12% mag je ook 1:1 opzetten maar dat hangt ook nog van het merk af. Soms heb je verhouding 1:2 maar dat wordt dan duidelijk aangegeven.

Knip

Knip

28-09-2016 om 12:02

Gevraagd

Zij zegt dat alleen bij blondeerpoeder de sterkte uitmaakt. Bij de verven niet. Ze adviseert je voor een iets blondere look een verf uit de 10-serie te nemen ipv de 9.
Langer laten zitten dan 35/40 min heeft geen effect. Na die tijd is er geen reactie meer.

Laura

Laura

28-09-2016 om 19:04

dank je wel

Okee, twee verschillende reacties, ik had zelf ook al wel gedacht om iets uit de 10 serie te nemen, maar dat is natuurlijk gewoon de tint...niet helemaal de sterkte, zou ik zeggen als leek. Mijn gevoel zegt dat ik juist wel wat met die 9% en 12% zou moeten doen.
Hé lastig, maar ik heb nu in de omgeving een andere kapperswinkel gevonden, iets meer omrijden maar daar ga ik dan denk ik sowieso een 10-tint kopen en dan vraag ik het daar ook nog eens over die 9 en 12 procent

zom

zom

28-09-2016 om 22:35

tja

knip, ik snap niet goed dat je kapster dit zegt maar ik wil er ook geen welles nietes dingetje van maken.

Het percentage is wel degelijk belangrijk. 3% zorgt voor een toon op toon en wordt eerder bij donkere kleuren gebruikt terwijl de hogere percentages het haar steeds meer zullen oplichten naarmate je een hoger percentage gebruikt(voor helemaal ontkleuren is alleen menging met blondeerpoeder geschikt). Voor fellere kleuren, ook op donker haar is 6% of hoger ook aan te raden.
In jouw geval zou die 12% je haren net dat tikje meer oplichten wat jij nodig vindt. Wat ik al eerder zei: het is wel zo dat je ongekleurde haren (je uitgroei dus) iets lichter wordt dan je al gekleurde haren maar ervaring leert dat blond toch al snel blonder gaat worden in het dagelijks gebruik. Ook de 10 serie kun je prima gebruiken maar ook hier nog steeds met 9% of 12%, niet met 3% of 6%, daarvan licht je haar niet genoeg op. Kijk goed naar hoe je moet mengen, sommige merken vragen een 1:2 verhouding in de lichtere tinten.

Weetje:Je hebt zelfs nog 12 series voor extreem oplichten (geen blondering) maar ik denk niet dat ze die standaard meegeven aan iedereen.

Langer laten zitten heeft inderdaag geen zin, het mengsel is dan uitgewerkt.

Ps: altijd mengen in een plastic bakje, in geen geval een metaal gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.