Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jamie

Jamie

31-10-2015 om 16:19

Gymnastiek: paard voor mannen

We zitten naar gymnastiek te kijken met het paard voor mannen (voltigeren) en nu is de vraag: zou je het paard ook kunnen/mogen doen op hoog niveau als je geen gevoel in je onderbenen hebt of geen voeten of iets anders met je benen? Zo ook de ringen?

Pug

Pug

31-10-2015 om 18:13

denk het

kom dit tegen: The pommel horse is one of the gymnastic routines that can successfully be performed by disabled individuals or paraplegics who have suffered leg injuries;

Thomas

Thomas

31-10-2015 om 22:31

Nee

Ik weet niet waar Pug dat citaat heeft gevonden, maar als je verlamd bent kun je je beenspieren niet aanspannen. En bij voltigeren moeten de turners juist de hele tijd hun benen aanspannen en tegen elkaar aanhouden.
De afsprong zal ook niet gaan.

Ringen hetzelfde. De breedtehang gaat misschien nog net eventjes, maar ze liggen ook weleens horizontaal en dan zouden de benen van een verlamde naar beneden hangen. Bij de salto's kunnen ze hun benen niet hoeken of intrekken. Verder mogen de ringen niet te veel wiebelen, dan krijgen ze puntenaftrek, en als een turner zijn lichaam niet strak genoeg houdt, zwaaien de ringen meer.

Thomas, in zijn jonge jaren een verdienstelijk turner op amateurniveau

Jamie

Jamie

31-10-2015 om 23:01

Thomas

Maar als iemand geamputeerde voeten zou hebben? Dan is er nog voldoende kracht maar is de afsprong wellicht belabberd?

Thomas

Thomas

31-10-2015 om 23:51

Voeten

Als je iets kleins aan je voeten hebt misschien wel, maar daar komt op het hoge niveau dat we nu op tv zien wel heel veel kracht op.

Ik had het over paraplegic. Dat is toch verlamd? Voor wie Family Guy kent: Joe in de rolstoel is paraplegic en elke keer als hij uit de rolstoel gaat voor een scene zwabberen zijn beentjes achter hem aan. Hij zou in Glagow niet ver gekomen zijn.

Pug

Pug

01-11-2015 om 07:22

Thomas

Gezocht op gymnastics, paralympics, pommel horse - of zoiets. Was gisteravond, dus ik weet niet meer op welke combinatie deze tekst tevoorschijn kwam. Ik heb geen hele filmpjes gezocht van paralympics gymnastics om te kijken of en hoe het paard gedaan werd
Maar misschien bedoelde Jamie wel geen paralympics, maar regulier?

Yvon

Yvon

01-11-2015 om 15:36

Vreemd

paraplegen die voltigeren? Lijkt me niet. Als je verlamde benen hebt en je gaat voltigeren dan slingeren je benen er zo'n beetje ongecontroleerd achteraan, lijkt me HET recept voor verwondingen. En veel punten zal je er niet mee halen.

Jamie

Jamie

01-11-2015 om 15:57

Thomas en Yvon

Ik had het niet alleen over paraplegie, lees mijn vraag nog eens. Ook amputaties 'of iets anders aan je benen' stond in mijn vraag.

Amputatie


https://www.youtube.com/watch?v=k8WVNLYOghY

Wel één tiende punt aftrek wegens niet gestrekte voeten.

skik

Thomas

Thomas

01-11-2015 om 18:06

Jamie

Zo, jij bent lichtgeraakt zeg! Je schrijft zelf: als je geen gevoel hebt in je onderbenen.
En dan is mijn antwoord dat dat niet kan, want dan kun je je benen niet aanspannen.

Jamie

Jamie

01-11-2015 om 18:54

Thomas

Mijn vraag was toch wel wat langer dan dat: "zou je het paard ook kunnen/mogen doen op hoog niveau als je geen gevoel in je onderbenen hebt of geen voeten of iets anders met je benen?"

Verder had ik dat al tegen jou gezegd en je hebt gelijk bij #8 had ik jouw naam niet hoeven gebruiken maar ik vond het vervelend dat Yvon ook al dacht dat dat de hele vraag was.

Yvon

Yvon

02-11-2015 om 11:50

Jamie

Ik reageerde niet op jou maar op het stukje dat Pug had gevonden. Daarin ging het over paraplegen en in jouw beginvraag niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.