Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

08-08-2012 om 16:06

Geschoren oksel bij mannen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verschil

Kijk, dat is het verschil. Het gaat bijvoorbeeld bij Fiorucci om het feit dat die oksels zo minder snel stinken. Maar uit Kaaskopjes betogen (en van meer mensen) haal je nu dat de haren op zích al "vies" of "onfris" zijn. Kortom, als "oorspronkelijk behaarde" of zelfs mens met getrimde oksels kun je nog zozeer zorgen dat je niet stinkt, de haren op zich zijn al aanstootgevend. Met beenhaar is dat nog veel sterker: benen scheer je niet voor onderhoud maar voor de mooi. Prima, ga je gang, maar ik erger me wel aan opmerkingen die onder meer ook in deze draad gemaakt zijn: dat het er niet uitziet enz. Dat is wat Gale helemaal aan het begin al zei en waar ik het mee eens ben.

Pluk53

Pluk53

31-08-2012 om 09:20

Kaaskopje

waar blijft jouw okselzweet als het niet in de "beharing" blijft hangen?
En wat betreft "stinken": vers zweet stinkt absoluut niet. Het gaat pas stinken door de inwerking van bacterien. Als je je behaarde oksels (echt) goed wast, en een geschikte deo gebruikt is er (bij mij althans) niets aan de hand. Ik gebruik een stick (= creme-achtig), en verdeel het daarna met de vingertoppen goed over huid EN beharing. Nergens last van.
En over de esthetische kant: bosjes shag die onder de oksel uitpuilen vind ik persoonlijk "te". Dat mag getrimd worden; getrimd vind ik persoonlijk mooier dan glad geschoren

marinade

marinade

31-08-2012 om 10:01

Dat zouden meer mensen moeten doen

Een effectieve deo-stick of roller gebruiken, of crème-deo, ipv die vreselijke spuitbussen. Hier gebruikt de behaarde oksel in het gezin de Sanex-deostick en die werkt echt prima. Kost minder dan twee euro. Ikzelf gebruik nu voor mijn wel onthaarde okseltjes een nieuwe stick van dove, die ook z'n werk blijft doen na een flinke fietstocht naar het werk. Spuitbussen "verblijden" vooral de omgeving met hun geurtjes, heb ik het idee. En dat vieze koude gevoel, bah.

Met de frisse groeten van een spuitbushater

Ely

Ely

31-08-2012 om 10:51

Nou dacht ik dit draadje toch redelijk gevolgd te hebben

En volgens mij ben ik niet in postings tegengekomen dat men expliciet zegt dat de haren an sich onfris zijn. Wat er nu ook weer gezegd wordt, zo heb ik het eerder ook gezien: (zwaar) behaarde oksels houden meer bacteriën vast en kunnen (!) daardoor eerder gaan ruiken. Vziw staat in geen enkele posting dat de schrijver de haren zelf vies vindt. Wel wordt er verhaald over opmerkingen of blikken van mensen waaruit opgemaakt wordt dat het vies wordt gevonden. Maar ik ben ze hier niet tegen gekomen, dacht ik... Maar ik geef toe dat ik het draadje niet uit mijn hoofd heb geleerd
Het viel me gewoon op, dat er wordt gerefereerd aan iets wat volgens mij niet direct is geschreven of wat ik iig anders heb gelezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Egel

Egel

31-08-2012 om 14:33

Onderzoekje in de ardennen

Beste allen, jullie hebben nog een (erg) klein onderzoek van mij tegoed uit de Ardennen. Het is twee weken geleden, maar goed.
We stonden op een camping aan de Ourthe van Nederlanders, en ja: er kwamen vooral Nederlanders op af, en anders Vlamingen. Een camping waar ik normaal niet echt gauw naartoe zou gaan dus (ik heb iets tegen het groepsverplaatsen), maar dit kwam zo uit.
Ik heb extra opgelet, en bij 1 man twijfelde ik of hij van zichzelf zo kaal was (geen borsthaar) of er zijn best voor had gedaan. Het lukte niet onder zijn oksels te kijken.
Verder: allemaal met borsthaar, okselhaar. Nou ja, behalve de vrouwen en kinderen dan
Ik voelde me er wat dat betreft helemaal thuis. Hoewel, ik scheer dus wel mijn oksels en ook mijn onderbenen (die zijn anders een dik donker dek).
Groeten, Egel

Egel

Zoals het een egel betaamt toch?

Ely

Ely

31-08-2012 om 20:39

Ja p

Zo werkt dat voor jou. Ik herinner me dat gelezen te hebben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wat ik me dan afvraag

Dragen vrouwen die de oksels/benen enz. niet scheren/harsen in de zomer wel hemdjes/korte broeken of een rokje? Ik vind lichaamsbeharing niet zozeer onfris maar gewoon niet appetijtelijk bij het dragen van blote zomerkleding en zwemkleding. Ik haal de boel niet zozeer weg om niet te stinken ofzo, maar puur voor de mooiigheid.Net zoals ik mijn wenkbrauwen iets epileer en als ik op mijn oude dag een baard en snor krijg wordt dat ook meteen weggehaald.

dc

dc

31-08-2012 om 22:04

Mode

Het is mode om geen haar te hebben. Je bent niet meer gewend aan normale beharing. Zodra iedereen weer beenhaar en okselhaar zou laten staan, zou je je na 10 jaar niet meer kunnen voorstellen dat iemand kaal door het leven zou willen gaan. Geen gezicht.

Face it, we zijn allemaal gehersenspoeld.

Egel

Egel

31-08-2012 om 22:06

Vertigo

Leuk Vertigo!
Het meest egel ben ik vanaf midden herfst. Dan stop ik met onderbenen scheren en nou ja, je begrijpt wel dat het een tijdje net stekeltjes zijn

dc

dc

31-08-2012 om 22:10

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2012 om 00:09

Genista

Ik denk dat er twee zaken spelen in dit draadje: smaak en hygiëne. Stel dat iemand zegt dat okselhaar er niet uitziet dan is dat smaak. Ik vind dat iemand die mening mag hebben. Of je die haren vies mag vinden is een gevoeliger onderwerp. Ik denk dat je bij dit punt te maken krijgt met 'eigen' en 'niet eigen'. Ik vind het niet vies om in mijn eigen oor te pulken. Een ander die dat ziet vind dat waarschijnlijk onsmakelijk om te zien. Ik kan het niet zien dat mijn man op zijn nagels kluift, hij vindt het een plezierige bezigheid. Een flinke bos haar onder een oksel vind ik geen fijn gezicht. De eigenaar van dat haar denkt daar heel anders over. 'Eigen' is niet snel onplezierig of vies om te zien, hebben, of doen, 'niet eigen' iets makkelijker.
Had ik het over gladde benen voor 'de mooi'? Ging dat niet over mijn eigen oksels?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2012 om 00:18

Pluk

Haar of geen haar, verdwijnt er zweet in mijn kleding. Na een dag 30 graden, of een paar uur sjouwen, ruik ik zeer tegen wat voor mij normaal is bescheiden naar zweet. Ik denk dat een ander het niet eens merkt. Normaal doe ik klokje rond met mijn deodorant. Ik gebruik wel spuitdeodorant, maar er zit verschil in het ene merk en andere. Het is dus zaak de juiste deo voor jouw huid en behoefte te gebruiken. Ik vind sticks niet prettig.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2012 om 00:49

Ik draag zo goed als altijd katoenen kleding, of stof wat het zweten niet verergert. Een shirtje dat elasthannerig strak om mijn lichaam zit, is esthetisch niet verantwoord Ik douche me elke ochtend trouw en ik gebruik deodorant waar ik van heb ondervonden dat dat goed bij mij past. Eigenlijk ken ik mijn lichaam zo goed, dat ik meteen merk wanneer de situatie niet 'normaal' is voor míjn doen. Zo heb ik door dat mijn lichaamsbeharing (dan heb ik het niet over armen en benen) invloed heeft op de duur van mijn frisheid tijdens een dag. Daarover kan ik niet met iemand anders van mening verschillen. Dat is zelfkennis.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2012 om 01:01

Wil

Ik ben het met je eens, maar je woordkeus is wat tegenstrijdig: "... niet zozeer onfris maar gewoon niet appetijtelijk." Een van de betekenissen van appetijtelijk is smakelijk.
Grijze haren ruk ik niet uit mijn hoofd, maar snor en baardharen absoluut wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2012 om 01:02

Wil

Ik ben het met je eens, maar je woordkeus is wat tegenstrijdig: "... niet zozeer onfris maar gewoon niet appetijtelijk." Een van de betekenissen van appetijtelijk is smakelijk.
Grijze haren ruk ik niet uit mijn hoofd, maar snor en baardharen absoluut wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2012 om 01:05

Jij gaat eraan voorbij dat mensen ook gewoon een eigen wil hebben. Ik onthaar mijn oksels niet voor de buitenwereld. De buitenwereld ziet mijn oksels nooit. Echt nooit. Ik draag geen mouwloze shirtjes. Nou okee, ze zien het eventueel als ik mijzelf in een zwempak gehezen heb. Maar dat is tegenwoordig een grote zeldzaamheid.

dc

dc

01-09-2012 om 09:52

Ja hoor

je werd op een ochtend wakker, had nog nooit een geschoren oksel gezien en dacht, jakkes, dat haal ik eraf.

Tuurlijk joh, helemaal eigen initiatief

Kaaskopje

Onfris betekent voor mij onrein/niet schoon/vies. En appetijtelijk betekent voor mij:aantrekkelijk/aanlokkelijk/attractief.
Ik scheer mijn oksels dus omdat ik het appetijtelijker vindt maar niet omdat ik anders vies zou zijn. Ik vind het zelf niet tegenstrijdig.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2012 om 00:34

Ik zeg niet dat ik nooit op een idee gebracht ben, maar ik doe het niet voor een ander, ook niet omdat ik aan een modebeeld wil voldoen. Ik vind het gewoon prettig om de boel weg te halen als het voor mijn begrippen wat te lang is geworden.

dc

dc

02-09-2012 om 09:37

Kaaskopje

Dat je denkt dat het prettig is, is ook een modebeeld dat in je hoofd zit. Dat betekent echt niet alleen dat je het voor anderen doet.

Prettiger voor jezelf zijn echt gewoon haren hoor. Minder werk, en nooit geen last van jeukende stompeltjes.

Ely

Ely

02-09-2012 om 09:51

Prettig voor jezelf

Is toch heel persoonlijk?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny

tonny

02-09-2012 om 16:34

Prettig voor jezelf

is heel persoonlijk ja, en dat is minder simpel dan het lijkt.

Veel mensen vinden het 'prettig voor zichzelf' om niet uit de toon te vallen in het alledaagse sociale verkeer; de een moet daarvoor veel meer moeite doen dan de ander.

En nou ja, iedereen redeneert per definitie vanuit zijn eigen lijf met de eigen eigenaardigheden. Dat ken je nu eenmaal het beste, daar ben je mee vertrouwd, hoe hinderlijk het je soms ook voorkomt.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2012 om 19:47

oh... ok Handig om te weten... Ik heb alleen nooit last van jeukende stoppeltjes. Mag dat volgens jouw inzicht in mijn psyche?

Fiorucci

Fiorucci

02-09-2012 om 20:53

Nee dc

Dat ben ik niet met je eens. Ik vind, nogmaals, geen haren fijner want minder snel last van luchtjes. Ook hier geen last van jeukende stoppeltjes.

De stelling in de beginposting

Jip schrijft in haar beginposting dat het volgens haar 'veel hygienischer is om alles weg te scheren, ook bij mannen.'

Kun je uit dit lange draadje nu concluderen dat een stuk of wat mensen haar stelling onderschrijft, maar de meerderheid dat 'hygienischer'-argument niet zo ziet?

Chris

krin

krin

03-09-2012 om 09:34

Chrish

Heb jij ook zo'n behoefte aan 'closure'?
Ik denk wel dat je een aardige conclusie hebt geformuleerd, afgezien van je laatste 'meerderheid'. Veel mensen vinden het schoner voelen (en ruiken), aardig wat mensen vinden het schoner en mooier staan, en een paar zijn en blijven er, ondanks bewijzen van het tegendeel, van overtuigd dat het hygiënischer IS.
Die eerste twee punten zijn geen discussiepunten, maar legitieme meningen; het derde had ik gehoopt te kunnen ontkrachten. Nou ja, er komt vast wel weer een haardraadje ooit.

dc

dc

03-09-2012 om 10:01

Gewoon niet eens

Ik denk dat het hele idee dat geen luchtjes beter is, en alles haarloos gewoon prettiger aanvoelt, ons echt via media en omgeving is opgedrongen. Ik word er een beetje kriegelig van hoeveel water we met z'n allen verspillen om maar niet naar een mens te ruiken.

Maar voor jullie kom ik dan waarschijnlijk van een andere planeet, en ik vind jullie gewoon erg naief dat jullie denken dat het echt heel persoonlijk is en niets te maken heeft met de miljoenen die in reclames gestoken zijn om allerlei producten te verkopen.

krin

krin

03-09-2012 om 10:18

Ik snap wat je bedoelt, ben het er ten dele mee eens ook. Maar als advocaat van de duivel ben ik dan toch benieuwd naar de verklaring voor het gegeven dat ook de oude Egyptenaren (zo zegt men) al lichaamshaar verwijderden.
Je als mens onderscheiden van het dier, het intomen van het dierlijke, zo niet in gedrag (bijv. door religie) dan wel in uiterlijk? Zoiets, misschien. Plus de evolutionair gunstige drang om er bij te willen horen, niet uit de toon te vallen.
Maar goed. Alle pogingen tot grootschalige verklaringen ten spijt zullen de meeste onthaarders het vast houden bij: ik vind het gewoon lekker.

Oude egyptenaren

Er zijn ook aanwijzingen dat de oude Romeinen al onthaarden. Ik heb me laten vertellen dat ze er ook wat pijnlijke methoden op na hielden. Wellicht ligt daar de oorsprong van het gezegde "Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden". Als het geen pijn doet, ben je niet mooi genoeg
(verder een geen contructieve bijdragen meer van mij)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.