Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

26-12-2016 om 12:29

George Michael overleden


Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-12-2016 om 21:08

Oh gut

Decenniumpje natuurlijk
Ouder dus, maar met jongere kinderen, dus dat zette me op het verkeerde been.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-12-2016 om 21:10

Vesper

Ik schrijf ook best jong toch?

Ad Hombre

Ad Hombre

27-12-2016 om 21:30

Annie

Ik moet wel toegeven dat ik een soort geassocieerd Lennox trauma heb. Destijds werd ik zo'n beetje gestalkt door een meisje. Bijna iedereen vond haar fantastisch maar om een of andere reden, ik denk een masochistische inslag (jullie kennen me) wilde ze mij. Mijn haren gingen ervan overeind staan en ik had een flinke bos.

Uiteindelijk heeft ze als een soort troostprijs mijn oudere broer gekozen voor een relatie. Die duurde een paar jaar. Ik heb het er nooit met hem over gehad, maar hij moet het gevoeld hebben. Wat een zieke griet was dat, zo zweverig als de pest, vegetarisch, vond dieren belangrijker dan mensen en Annie Lennox was haar grote idool. Ze kleedde zich zelfs zo.

Toen ik mijn huidige vriendin kreeg maakte ze het uit met mijn smoorverliefde broer.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-12-2016 om 21:35

Niets is zo persoonlijk als muzieksmaak

Het zou geweldig zijn als mensen elkaar niet allerlei etiketjes gingen opplakken vanwege hun muzieksmaak. Ik heb ook niets tegen Annie Lennox, hoewel ze wel eens de grenzen van vals opzoekt. Net als Whitney Houston trouwens, dan hoor ik liever Annie. En Adele is ook geweldig.

En veel is wel leeftijdgebonden, zo ben ik meer van de generatie Bowie/Queen uit de jaren zeventig, maar ik heb ook Billy Holiday en Gershwins Rhapsody in Blue (staat er tegenwoordig helaas niet meer in) in de Top2000 gestemd en mijn jongste kind, net 18, heeft er een paar ouwe crooners uit de jaren 50/60 in gestemd, en dat heeft hij echt niet van mij...!

George Michael had een stem die loepzuiver was. Zijn repertoir was niet altijd mijn ding. Wham vond ik echt niks (ik ben uit hetzelfde jaartal als George), nu vind ik het vooral prettige nostalgie. Maar hij heeft solo ook een aantal nummers gemaakt waarvan ik zeg: hm, dat is toch meer dan een popdeuntje. Cowboys & Indians hoorde ik vanmiddag weer langskomen en daar zaten toch interessante dingen in. Heeft George Michael ook de arrangementen van dit nummer gedaan?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-12-2016 om 21:37

ehmmmmm

Cowboys and Angels natuurlijk, hoe kom ik nou weer bij Cowboys and Indians? Zeker te zwaar getafeld tijdens de kerst!

Ad Hombre

Ad Hombre

27-12-2016 om 21:47

Sally

Inderdaad, mijn vriendin houdt van zijn latere werk.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-12-2016 om 22:05

Ze zong niet...

...maar ik hoor dat Carrie Fischer ook al dood is. Slechts 60 jaar geworden, en ik zie mezelf nog als 14 jarig (ook maar een jaar of 6 jonger dan zij) meisje de allereerste Star Wars bekijken.

knor

knor

28-12-2016 om 07:24

adele

Nou, als er iemand is die wel eens vals zingt is dat Adele wel. Favoriete lied van Annie Lennox voor mij is 'cold' met de tekst "Dying is easy it's living that scares me to death". Ach ja, hoe zweveriger hoe beter wat mij betreft

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2016 om 09:19

Ad Hombre

Mooie combi: zweverige kaaskopje zit zich lekker intellectueel te voelen naast haar head bangende man op de bank. ===

Als je er nu ook nog het beeld bij hebt dat ik een blondine met een staartje ben en mijn man een ouwe hippie met te lang haar, dan heb je ons gevangen. Ik kan de dag én jouw conclusies beter aan na een uurtje op mijn yogamatje en rechtsomgedraaide bak yoghurt met vogelzaad.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-12-2016 om 09:35

Kaaskopje

Wat dat betreft ben ik meerdere zielen in één lijf De ene dag zweefteef ik vrolijk rond met Annie. En vanmorgen stond ik zwarte lipstick op te smeren om vervolgens te pogoën op Blitzkrieg Bop (Top 2000). Soms weet ik zelf niet eens meer of ik mijn veganistische rechtsdraaiende himalayasloffen aan moet trekken of mijn zwarte Dr.Martens en een hondenriem met spikes om mijn nek

Helena

Helena

28-12-2016 om 09:45

Ad Hombre

Ga je lekker met het afkraken van Kaaskopje? Als zij iets niet doet is zich intellectueel verheven voelen. Laat iedereen zijn eigen helden hebben zeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2016 om 09:46

Maar nu serieus

Wat we gemeenschappelijk hadden, waren o.a. U2, Bruce Springsteen, Dire Straits, Joe Jackson, Queen (mijn eerste popconcert was van Queen), maar ook alternatieve muziek. Ik heb een erg brede muzieksmaak, ik krijg ook onrustige voeten en heupjes als ik soca hoor. Ik ging vroeger stappen in een nachtclub met gewone discomuziek, maar ook naar een club waar alternatieve muziek werd gedraaid. Haha, ik lees nu dat die bekend stond als drugshol. Ik zie dat ze een top 25 van favorieten hebben samengesteld. Daar staat ook muziek van latere jaren tussen, maar ook The Cure en Joy Division. Joy Division heb ik door mijn man leren kennen. Daar kun je hem gelukkig mee maken. Status Quo is gewoon 'van vroeger'. Net als George Michael. Ik heb er nooit iets van gekocht, maar toch snap ik de belangstelling nu hij dood is.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2016 om 09:48

Sally

Het was me niet eerder opgevallen, maar ik snap nu waar je nick vandaan komt . Nr. 13:

http://www.25jaarswaf.nl/top25.php

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2016 om 09:53

Helena

Ad Hombre zit er zo ontzettend naast, dat ik hier niet meer bijkwam. Ik heb mijn man werkelijk nog nooit op headbangen betrapt en ook niet op de behoefte om naar hardrockcafé's te gaan. En ik zweef niet. Knap kleedje wat mij in de lucht kan houden).

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-12-2016 om 11:15

Kaaskopje

Bingo

Dit jaar alwéér tevergeefs in de Top 2000 proberen te stemmen...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-12-2016 om 11:35

Oh Kaaskopje.....

Ik ben jaloers. Een concert van Queen.

Daar was ik net te jong voor. Bij hun laatste optreden was ik 16.
No way dat ik daar van mijn moeder naar toe mocht.

En Ad:

Is het aardig? Nee
Is het waar? Blijkbaar niet.
Is het nodig? Absoluut niet.
Dus terug in je hok jij.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2016 om 12:15

Ginny

Ik koester de herinnering aan dat concert ook zeer Mijn schoolagenda stond al vol met hun songteksten, dus toen ik een aantal jaar later de kans kreeg was ik blij natuurlijk. Met mijn man is daar nog U2, Bruce Springsteen, Dire Straits, Joe Jackson en in eigen stad De Dijk aan toegevoegd. In mijn eentje, nou ja met vriendin, Sting. Op Torhout Werchter (1985) heb ik er meer gezien, Joe Cocker bijvoorbeeld. Van de grote namen zou ik nu nog graag naar Red Hot Chili Peppers en Coldplay gaan als ze in Nederland komen, maar ik vind de ticketprijzen echt niet gezellig meer.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-12-2016 om 12:24

ik ook jaloers!

Queen... Ik mocht ook niet, te jong, en bij het laatste concert was ik al volwassen maar had ik iets anders waar ik niet onderuit kon. "Je krijgt spijt van dat wat je niet gedaan hebt" is wel zéér van toepassing...

Verder heb ik niet zoveel bekende namen gezien. Ja, Bruce, in 1988. En de heren uit de URL die Kaaskopje al gaf heb ik 3x gezien. Verder bezoek ik concerten en festivals met bands die in kleinere kring populair zijn, zoals The Dolmen.

Mijn wens: Rammstein!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2016 om 13:22

Sally

Ja, wij ook Bruce in 1988. Ik was zwanger en stond met zwangere buik op de tribune, die op en neer deinde door het dansen van het publiek. Dat vond ik toch een minder prettige sensatie .

Celine

Celine

01-01-2017 om 11:33

ABBA

Iedereen heeft het over grote namen.

En ik hoor niemand over ABBA. Yeah, live gezien in 1983 of 1984! Vond ik toen geweldig!

Verder ook George Michael gelukkig live gezien een paar jaar geleden. En Phil Collins (alleen). En minder groot maar wel leuk (buiten in de regen), Level42. Oja en Elton John en George Benson. Oja en ook Diana Ross, die toen al (te) oud was en slecht zong . De rest kan ik nu even niet meer bedenken.

Man heeft tot zijn geluk Queen en Doe Maar gezien.

Fiorucci

Fiorucci

01-01-2017 om 18:48

Ehm Ad hombre

Je weet toch dat veel muzikanten van de betere metalbands conservatorium gedaan hebben? Smaak zegt niks over muzikaal niveau. Adele is trouwens tamelijk slaapverwekkend, vind ik. Echt, kwestie van smaak.

bieb63

bieb63

01-01-2017 om 19:01

ja smaak

Ook mij muziekkeuze is zeeeer breed. Uiteraard zijn er favorieten, maar ook soms dat 1 song mij zeer raakt en ik de rest maar zo zo vind. Op e.o.a. manier moet mij iets 'pakken'.

Maar wat ik absoluut zeer 'lekker' vind is als er nét achter de maat aan gezongen of gedrumd wordt. Bijv. een Nederlands rock bandje uit begin jaren 90: the Serenes, bijv het nummer Abiding Place.

rode krullenbol

rode krullenbol

01-01-2017 om 19:17

Ik zeg maar zo: ‘La vida es un carnaval’

Het verliezen van dierbaren aan de dood herinnert ons ook telkens weer aan het belang van het leven zelf.

Zie bijvoorbeeld:


https://youtu.be/IibNqwndtCE

Vertaling: Het leven is een carnaval/feest

Iedereen die denkt dat het leven oneerlijk is,
moet weten dat dat niet zo is;
het leven is mooi, leef het!
Iedereen die denkt dat hij alleen is en dat dat slecht is,
moet weten dat dat niet zo is;
Niemand is alleen in het leven, er is altijd iemand.

Ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval/feest.
Het is aangenamer om al zingend door het leven te gaan.
Oh, oh, oh, ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval
en zingen doet het leed verdwijnen.

Iedereen die denkt dat het leven altijd wreed is,
moet weten dat dat niet zo is;
er zijn enkel slechte tijden, en die gaan weer voorbij.
Iedereen die denkt dat slechte tijden nooit voorbij gaan,
moet weten dat dat niet zo is;
als je slechte tijden met goede moed tegemoet treedt, gaan ze weer voorbij.

Ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval/feest;
het is aangenamer om al zingend door het leven te gaan.
Oh, oh, oh, ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval/feest
en zingen doet het leed verdwijnen.

Voor diegenen die altijd klagen.
Voor diegenen die alleen kritiek geven.
Voor diegenen die wapens gebruiken.
Voor diegenen die ons vergiftigen.
Voor diegenen die oorlog voeren.
Voor diegenen die in zonde leven.
Voor diegenen die ons mishandelen.
Voor diegenen die ons ziek maken.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-01-2017 om 19:33

Fiorucci

"Je weet toch dat veel muzikanten van de betere metalbands conservatorium gedaan hebben? Smaak zegt niks over muzikaal niveau."

Ehm, we hebben het hier over Status Quo... Die hebben niets met het woord 'betere'....

"Adele is trouwens tamelijk slaapverwekkend, vind ik. Echt, kwestie van smaak."

Natuurlijk en Lee Towerr is natuurlijk net zo goed als Frank Sinatra. Ik ken echt hele Ahoy-hallen vol die dat vinden. Weer dat vervelende woordje betere.

Heb je de boel nou lekker op z'n intellectueels weggerelativeerd of heb je juist aangetoond dat jouw smaak een lachertje is?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-01-2017 om 20:09

Metal?

We hadden het toch over muziek?

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

03-01-2017 om 22:21

bieb63

Da's inderdaad heeeel mooi; die hele CD draai ik nog steeds erg vaak. Zo jammer dat er nooit meer werk van hun is verschenen. Ik geloof alleen ook dat ik nog nooit iemand The serenes heb horen noemen als favoriet.

bieb63

bieb63

03-01-2017 om 23:08

Lelietje

Oh wat leuk! Nee erg onbekend. Maar in het iet wat alternatieve groepje waar ik toen in verkeerde, heb ik het leren kennen. En ja, ik draai het nog zeer regelmatig. Heerlijk!

nouy

nouy

04-01-2017 om 01:19

smaken

Ik vind het natuurlijk ook jammer dat deze artiesten verdwijnen maar ik ben nooit zo'n fan/fan geweest dat ik treurde om diegene. Terwijl ik toch een groot David Bowie fan ben met alle muziek in mijn bezit die je je maar voor kunt stellen. Iedereen verwachtte ook zeker dat ik naar de tentoonstelling in Groningen zou gaan, zeker na zijn overlijden maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik houd van de muziek, niet zozeer van de artiest erachter. Verdere vind ik véél leuk met wat uitschieters: Marillion met Fish als zanger, Queen, U2. Tegenwoordige bandjes als imagine dragons, 30 seconds to mars, Florence and the machine.

Adele is voor mij slaapverwekkende muziek en The Eurythmics vond ik vroeger ook leuk dus ik ben muzikaal ook ernstig misvormd --

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.