Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gerdina

Gerdina

01-06-2013 om 10:49

Genista (kinderfeestje)

Hoi Genista
Vogens mij heb jij wel eens een experimentenfeestje gedaan. Wat voor soort proefjes heb je gedaan? Dochter (9 geworden) wil dit ook. Volgende week zaterdag is het feestje.
Als iemand anders tips heeft houdt ik me natuurlijk ook aanbevolen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

01-06-2013 om 12:26

Nou...

bakpoeder en azijn, een vulkaar maken.
En wat je zeker ook moet doen is proefjes met maizena.
zie hier:
http://www.proefjes.nl/proefje/007

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-06-2013 om 16:49

Ook ooit gedaan

Bij een bevriende docent beschermbrillen en labjassen geleend. Op de site van C3 staan heel veel leuke proefjes.
Ik had stuiterballen maken, meten hoeveel suiker in kauwgum zit, flubber maken, drijfzand maken. Verder weet ik het eigenlijk niet meer. Ik had voor elk kind een reader gemaakt waardoor het misschien wel handig was dat iedereen het proefje kon doen dat hij wilde, maar het ook wat schools werd. De tafel was afgedekt met een groot stuk plastic zodat na afloop alles opgerold en in de kliko gemikt kon worden. Voor elk kind had ik bij de apotheek kleine potjes gekocht om alles mee te nemen.
Rosa van der Zanden

Gerdina

Mail me even op [email protected]. Als ik volgende week even tijd heb, zoek ik het voor je op en mail ik het even. En roep Mijk ook even, die heeft ook leuke experimenten gedaan.
Wij hebben er overigens twee gehad, in verschillende thema's. De eerste was een alchemistenfeest, waarin we zogenaamd op zoek gingen naar de steen der wijzen. Dat was vooral een gezellig knoeifeest met spetterende en schuimende en kleurveranderende proefjes. De tweede partij was van een andere orde, namelijk in het thema Mythbusters. Daarbij hadden we een aantal "brieven van kijkers" die vragen stelden, waar we op het feest het antwoord bij zochten, dingen als: kan een heel grote tros heliumballonnen echt de jarige laten zweven en spuit 7-up met mentos net zo hard als cola-light. Beide feesten waren erg leuk.

Oew, zaterdag al, zie ik

Vandaag geen tijd meer, ik kijk morgen even! Mail maar, dat gaat het makkelijkst.

Gerdina

Gerdina

01-06-2013 om 20:39

Bedankt!

Die maizena is leuk en ik zal zo op de site van C3 kijken. Genista je hebt mail!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.