Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-12-2015 om 12:03
Naar aanleiding van een opmerking van Skik in het draadje Taeke en Sjoerd werp ik eens een vraag op over gelijk geklede tweelingen. Ik heb zelf geen tweeling. Mijn tante wel, en zij kleedde die jongens nooit gelijk, omdat ze vond dat het immers twee verschillende personen waren. Het bleek ook makkelijk voor bezoek, dat zich even moest inprenten wie het rode en wie het blauwe truitje aanhad, maar zich daarna dan niet meer in de namen hoefde te vergissen.
Maar er zijn ook ouders die het anders doen en hun kinderen gelijk kleden. En nu vraag ik mij af: is dat niet duurder? Want volgens mij moet je per saldo meer kleren in huis halen, namelijk een complete garderobe keer 2. Terwijl je anders met anderhalve garderobe kan volstaan, lijkt mij, en dan misschien een keer extra wassen.
En hoe zit dat met gelijk geklede tweelingbaby's en peuters? Als er eentje over zijn pak spuugt of er een beker chocomel overheen kiept, krijgen ze dan allebei schone kleren aan? Of geven de ouders het dan op voor die dag?
Het lijkt me eigenlijk best onhandig om twee kinderen steeds precies hetzelfde aan te kleden, maar kennelijk is het nou ook weer niet zo'n probleem want je ziet het vaak genoeg. Maar ik vraag me af hoe het nou in de praktijk werkt.
Wat ik trouwens wel zielig vindt, soms, is als twee kinderen met een leeftijdsverschil (deels) hetzelfde gekleed zijn. Ik stel me dan altijd voor dat de jongste de bewuste jas eindeloos aanmoet: eerst zijn eigen exemplaar, en daarna het afdankertje van grote broer ook nog eens een keer.
Groeten,
Temet
31-12-2015 om 11:48
Skik
Ja, alles prima! Ik kom hier niet heel vaak meer maar af en toe kom ik nog even rondneuzen en dan kan ik de tweelingdraadjes natuurlijk niet overslaan. Zodoende zag ik een bekende geboortedatum voorbij komen. Alleen worden mijn jongens niet 10 maar 8 in april. Verder maken ze het goed.
31-12-2015 om 13:41
Berber
Leuk weer even van je te horen en fijn te lezen dat het goed met ze gaat. Willen we alleen nog even weten of ze (wel eens) gelijk gekleed gaan of niet ;0)
skik
31-12-2015 om 19:28
kleding
Volgens mij hebben ze nog nooit echt helemaal dezelfde outfit gedragen maar het komt wel voor dat het op elkaar lijkt. Daar zit verder geen plan achter. Één keer hadden ze op school hetzelfde Disney Infinity shirt aan. Vonden ze toevallig allebei leuk. Kreeg ik meteen commentaar ("Vinden ze dat nou niet errug, dat ze hetzefde moeten dragen?"). Dat vond ik wel gek.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.