Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

geen zorgen om vergrijzing

''Minder zorg om vergrijzing', is de titel van het rapport van het CPB. Die zegt het al. Maar ook de inhoud, die hierop neerkomt: nu de vergrijzing echt nadert, is het beleid op orde, en kan het heel goed zijn dat het met Nederland goed blijft gaan tot na 2060. De staatsschuld daalt. Sterker nog: in 2080 zal die helemaal verdwenen zijn. Dan gaat de staat vermogen opbouwen.

Het komt allemaal door het kabinetsbeleid. Een belangrijke maatregel was bijvoorbeeld die waarin de leeftijd waarop je gaat AOW krijgen, ging afhangen van de gemiddelde levensverwachting. Dat heeft, in CPB-termen, "een positief effect op de houdbaarheid van de overheidsfinanciën". Maar ook belangrijk zijn de maatregelen die het kabinet wil nemen op het gebied van zorg, zodat ook daar kosten worden beperkt.'

jaja, een wonderbaarlijk kabinet, dat nu regelt dat in 2080 (!) de staatsschuld verdwenen zal zijn en de staat vermogen zal gaan opbouwen. 2080! Dan zijn mijn kleinkinderen al bejaard.
Regeren is vooruitzien

Er kunnen 1001 dingen tussenkomen, qua planning, maar dat wordt onder het vloerkleed geveegd.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2014 om 23:51

Misschien

moet half Nederland tegen die tijd op palen gebouwd worden. Wat denk je dat dat kost?

Nou, fijn hoor dat optimisme. Met een beetje mazzel krijg ik via het jaaroverzicht van 2059 nog mee dat het goed bleef gaan tot 2060. Tegen die tijd zit ik vast wel in het een of andere woonoord en heb ik computerbril versie zoveel op mijn neus, waarmee ik tv kan kijken en fijne wandelingen kan maken zonder een poot te verzetten. Oh wat lijkt me dat een fijne tijd. Zeker als de rest van mijn gezelschap naar het achterachterkleinkind van Hazes wil kijken en ik gewoon naar 'De Wereld Draait Nog Steeds Door' kan kijken met die bril.

o nee Kaaskopje

Dan zit je thuis met een robot en een hulphond of zoiets.
Verzorgingshuizen worden afgeschaft. Nu al.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

05-07-2014 om 08:59 Topicstarter

ha, dan heb ik eindelijk een hond

Maar wie gaat die dan uitlaten? De robot?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2014 om 11:58

Woonoord

Kan van alles zijn, hè?)

Die robot komt er inderdaad, dat lijkt mij zeker. En ik heb nu al met mijn man besproken dat het dán door mij te verantwoorden is als ik een chihuahua neem. Rondje schuivelen om het woonoord heen waar ik dan verblijf en het hondje is genoeg afgemat.

Woonoord kan trouwens ook een kangoeroewoning zijn. Oma en opa die gezellig in een apartementje onderin het huis van kind wonen.

Robothond

Maak je maar geen zorgen over het uitlaten, want je hebt dan uiteraard een robothond, niet van echt te onderscheiden!

bromvlieg (ot)

Ooit de geweldige korte animatiefilm "The wrong trousers" gezien?

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2014 om 02:14

Moedermop

Jij denkt ook aan alles! Een robothond die mijn post haalt en de vuile vaat schoonlikt... ideaal

Wrong trousers

Ja, je moet inderdaad wel een goede robothond hebben, beslist niet die van Wallace en Gromit!

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2014 om 23:55

...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.