Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anna

Anna

24-06-2015 om 10:44

geen ondergoed aan

Ik lees net in een roddelblad dat de vrouw van Hugh grant ergens op een tribune zit zonder ondergoed aan.
Totáál onbelangrijk.
Toch rijst bij mij dan een vraag: ik draag al vanaf mijn puberteit inlegkruisjes. Altijd wel wat afscheiding, altijd wel wat vochtig.
Ik zou niet zonder ondergoed mijn kleding durven, willen, kunnen dragen.
Zijn er vrouwen die altijd schoon en droog zijn??
Gelukkig kun je hier je vraag anonieme stellen, haha


Annalize

Annalize

24-06-2015 om 10:48

haha

waar mensen al niet over nadenken
Stel je voor dat je dan net ongesteld wordt. Meteen je hele jurk rood! Zou ze een tampon indoen?

AnnaBea

AnnaBea

24-06-2015 om 13:07

touwtje

Blij te lezen dat ik niet de enige ben met die inlegkruisjes.

En waar laat je dan je touwtje ...

Nectarine

Nectarine

24-06-2015 om 13:17

Nou...

Volgens mij verliest elke vrouw wel wat vocht enzo. Maar daar is dat ondergoed toch voor, omdat dat op te vangen. Heb ik geen inlegkruisje voor nodig. Dat zit alleen maar vervelend.
Tijdens vakanties loop ik graag bloot. Dan merk je niet dat je vocht verliest, blijft op z'n plek zitten, vermoed ik. En je veegt natuurlijk wat weg bij de wc. En voor de zekerheid een handdoek op de stoel voor je gaat zitten. Touwtjes frot je gewoon naar binnen.

AnnaBea

AnnaBea

24-06-2015 om 13:33

handdoek

'En voor de zekerheid een handdoek op de stoel voor je gaat zitten.'

Zou de vrouw van Hugh Grant daar ook aan denken? Al is het maar voor degene die na haar op die stoel gaat zitten ...

Nectarine

Nectarine

24-06-2015 om 13:36

AnnaBea

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze nog wel iets anders over haar billen draagt.

Voorbeeld

Steeds vaker wordt de media opgesierd met berichten en foto's dat een celebatie geen ondergoed droeg. Hoe dames zoals Paris Hilton in een kort rokje naar een nachtclub gaan. Ik hoop dat de tieners dit trendy gedrag niet gaan copiëren. Brrr, ik vind het niet hygiënisch en best provocerend. Maar ja die voorbeeldn zullen wel een piepklein tangaslipje dragen of vleeskleurige corrigerend ondergoed.

Miepie

Miepie

24-06-2015 om 15:03

toch

Vind ik elke dag een inlegkruisje ook niet hygiënisch. Bron van bacterieen dat de boel laat broeien en stinken.

ladadeeeee

ladadeeeee

24-06-2015 om 15:20

weg met die inlegkruisjes

Inlegkruisjes houden zichzelf in stand. Echt waar! Dus Miepie, ik ben t helemaal met je eens. Doe dan twee keer per dag schoon katoenen ondergoed aan, en was dat op 60 graden uit. Ben je in twee weken van je probleem af. Mijn moeder van 68 draagt nog elke dag maandverband!!! Vanwege de afscheiding. Heb t haar al meerdere keren gezegd pfffff.
Maar goed, terug naar t onderwerp waar t eigenlijk over ging: draag je wel eens geen ondergoed. Ja. Maar dan blijf ik vooral een beetje sjiek op een bil zitten. Want flamoush er middenop, kan voor een afdruk in mijn jurk zorgen..... Zeker als er aanleiding toe is....

Anne

Anne

24-06-2015 om 15:49

haha

Dus zó doe je dat dan (op 1 bil zitten)... Jee, waar de dán al om moet denken (naast harsen, scheren, touwtje erin frotten)

Maar inlegkruisjes vind ik erg makkelijk hoor.
Zeker in de dagen dat je wat slijm verliest. Maar ook voor de ongelukkige drupjes bij een misstap of giechel-aanval. Ben ik nóg blij dat ik nog niet aan de Tena's hoef.

AnnaBea

AnnaBea

24-06-2015 om 15:58

Anna

'Maar ook voor de ongelukkige drupjes bij een misstap of giechel-aanval. Ben ik nóg blij dat ik nog niet aan de Tena's hoef.'

Precies. Ik vervang met alle plezier halverwege de dag mijn inlegkruisje, indien nodig. Maar ik ga echt niet halverwege de dag mijn bedruppelde onderbroek omruilen op mijn werk (stukje rennen naar de trein valt voor mij helaas ook in de categorie drupjes).

Miepie

Miepie

24-06-2015 om 19:25

vochtverlies

Maar dan hebben jullie beiden kennelijk echt wel last van veel vochtverlies, want dat hoort niet nodig te zijn. Is het dan geen idee om oefeningen te doen om te spieren te trainen? Want dat wordt alleen maar erger naarmate je ouder wordt.

Ana Noniem

Ana Noniem

24-06-2015 om 20:35

Hier ook elke dag

Hier ook elke dag een inlegkruisje hoor.. Inderdaad, geen zin om halverwege de dag me (op kantoor) ff uit en weer aan te kleden om ondergoed te vervangen.. En ik verlies nu eenmaal vocht/slijm. Vooral de 'morning after' trouwens, ondanks douchen 's morgens, alsof er nog het een en ander uit lekt.. Is jullie dat wel een opgevallen??
Daarnaast ben ik ook op die leeftijd dat ik nooit zeker weet wanneer mijn maandelijks gedonder weer begint. Ik ben al meer dan eens overvallen door rode stippels in mijn inlegkruisje. Dus geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om ze niet meer te gebruiken. Risico is te groot.
Ter compensatie draag ik 's nachts gewoon helemaal niks. Kan de boel alsnog lekker luchten.

Wikke

Wikke

24-06-2015 om 22:38

Ana

Er lekt ook wat uit...sperma.
Tenzij je een condoom gebruikt?

Vogel

Vogel

24-06-2015 om 23:01

Katoenen inlegkruisjes

Wel de voordelen (schoon ondergoed), niet de nadelen (gebroei). Gewoon mee in de was. Ideaal, jammer dat ik ze nu (45+) pas ontdekt heb.

Troela

Troela

25-06-2015 om 00:46

Jahoor

Altijd schoon en droog. Nooit inlegkruisjes.
En ik heb een mirena, dus ongesteld word ik ook niet.

(Maar toch draag ik elke dag ondergoed hoor)

Annania

Annania

25-06-2015 om 07:32

mmhh

Ben ik zo'n viespeuk dan? Ondergoed dient toch om vies te worden? Wordt het door de dag vies (??geen idee, ik let er niet op?) dan droogt het toch wel weer op? Wel katoen dragen uiteraard.
Verrast worden door menstruatie vind ik wel zoiets. Maarja, om daar nu inlegkruisjes voor te gebruiken?

AnnaBea

AnnaBea

25-06-2015 om 07:32

Miepie

Ik heb een iets verzakte baarmoeder, die drukt op mijn blaas. Schijnt vaket voor te komen na een natuurlijke bevalling. Ik heb inderdaad oefeningen gekregen van een bekkenbodemfysiotherapeute, die helpen een beetje. Maar eigenlijk zou de boel operatief gelift moeten worden. Ik draag liever inlegkruisjes

Doddeltje

Doddeltje

25-06-2015 om 07:50

nou

bij mij ook wel lekkage en afscheiding. Van inlegkruisjes krijg ik erge jeuk, dus die gebruik ik niet. Soms inderdaad die katoenen. Onderbroek mag vies worden want die gaat toch in de was.

annie

annie

25-06-2015 om 09:22

katoenen inlegkruisjes

waar koop je die? Nooit van gehoord, lijkt mij ook wel wat, ipv dat gebroei (nee, niet elke dag, maar idd voor the day after en als-ik-misschien-nu-eindelijk-wel-ongesteld-ga-worden-of-ben-ik-toch-zwanger-dagen)

Nu

Nu

25-06-2015 om 10:59

Nou

Ik gebruik ook sinds een paar jaar inlegkruisjes. Wilde er eerst niet aan, maar die vieze natte plekken in mijn ondergoed vind ik ook niet fris, en los daarvan lekt het nog door ook... Zit ik niet op te wachten, vooral niet als ik een lichtere broek aan heb.
Verschoon wel zeer regelmatig, natte inlegkruisjes zijn ook niet fijn : )

Thursday Next

Thursday Next

25-06-2015 om 13:27

Annie

gewoon zoeken op "katoenen inlegkruisjes" dan kom je bijvoorbeeld hier terecht:
http://www.katoenenko.nl/wasbaar-maandverband/

Ik weet niet meer waar ik ze destijds gekocht heb.

Vogel

Vogel

25-06-2015 om 22:34

Cute cotton

En ze zijn echt heel cute.

Anonono

Anonono

25-06-2015 om 23:11

Tissues werken ook goed

Ik gebruik voor de afscheiding twee dunne tissues, in drieën gevouwen. Dat is voldoende voor de dagelijkse afscheiding. Als ik naar het toilet ga, verwissel ik de tissues voor nieuwe als dat nodig is. Zo broeit er niets en is de wisseling snel gebeurd. Dit vind ik prettiger dan een inlegkruisje.

Ely

Ely

25-06-2015 om 23:54

Wacht ff hoor

Ik snap weer iets niet.... Als je katoenen inlegkruisjes gebruikt die je daarna wast, dan verwissel je die gedurende de dag en waar laat je ze dan? In een plastic boterhamzakje in je handtas ofzo? Dat vind ik dan weer zoiets. Of zijn jullie zo vaak tussendoor thuis dat je m daar verwisseld? Maar dan maakt het verschil met een schone onderbroek aantrekken toch ook weer niet zoveel uit?
Ik had er echt nooit van gehoord, katoenen inlegkruisjes voor nu zeg maar, wel van vroeger

O en voor de stats; ik draag gewoon ondergoed, heb een hekel aan inlegkruisjes en ben de day after nog nooit echt doorgelekt ofzo.

Katoenen inlegkruisjes

Ik heb eens een katoenen inlegkruisje uitgeprobeerd, maar binnen de kortste keren zit die ergens waar-ie niet hoort te zitten. Dat schuift alle kanten op.

Vogel

Vogel

26-06-2015 om 19:30

Werkt prima

Bij mij verschuiven die katoenen inlegkruisjes niet. Sluiten aan de onderkant met een drukknoopje. (Maar ik draag niet van die minieme slipjes of strings, misschien scheelt dat?)
En gebruikte gaan binnenstebuiten (met dat drukknoopje dicht) weer in mijn tas, en thuis in een teiltje koud water tot ik was. 't Is iets meer werk dan weggooi, maar ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Vogel

Vogel

26-06-2015 om 20:42

Werkt prima

Bij mij verschuiven die katoenen inlegkruisjes niet. Sluiten aan de onderkant met een drukknoopje. (Maar ik draag niet van die minieme slipjes of strings, misschien scheelt dat?)
En gebruikte gaan binnenstebuiten (met dat drukknoopje dicht) weer in mijn tas, en thuis in een teiltje koud water tot ik was. 't Is iets meer werk dan weggooi, maar ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Ely

Ely

26-06-2015 om 20:53

Zonder zakje of iets in je tas, dat ruik je dan toch?

Vogel

Vogel

27-06-2015 om 11:12

Nee, niet echt

Ik stop het natuurlijk wel in een apart vakje.

Nou, miniem...

Ik draag het type "stevig" ondergoed om mijn buik een beetje in bedwang te houden. En daarin schuiven ze toch alle kanten op. Maar bij mijn type doe je ze ook los in het broekje, niet met een drukknoopje. Maar voel je dat drukknoopje dan niet de hele tijd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.