Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Violetta

Violetta

25-02-2016 om 13:44

Geen E-tickets voor concertkaartjes in Duitsland?

VOor een bepaald concert in Duitsland wil ik kaartjes bestellen bij Ticketmaster.de maar ik kan nergens aanklikken dat ik E-tickets wil. De kaartjes worden aangetekend verzonden en dat brengt natuurlijk extra kosten met zich mee.Ik heb nog wat verder rondgeneusd maar nu lijkt het of dit in Duitsland gebruikelijk is, of zit ik er dan helemaal naast.
Wie heeft hier ervaring mee?

Noet

Noet

25-02-2016 om 14:09

gebruikelijk ja

ik heb het gehad met de kaartjes voor het eurovisiesongfestival, die komen dna ook nog eens per koerier en niet eens aangetekend.

lucile

lucile

25-02-2016 om 14:29

ook

Dat is ook mijn ervaring: geen e-tickets maar geprinte kaartjes die per pos komen.

40er

40er

25-02-2016 om 17:35

vrienden

Gaan ook regelmatig naar concerten in Duitsland en ja, dat gaat eigen altijd zo!

Welk concert ga je? Hier liggen kaartjes klaar voor iron maiden!! Maar da's gewoon in Arnhem

Violetta

Violetta

25-02-2016 om 19:01

40er

Whitesnake, ook heavy maar minder hard dan Iron Maiden. Whitesnake komt ook in Nederland maar dan zijn we net op vakantie, vandaar.
Heeft iemand een idee waarom het in Duitsland zo gaat? Vinden ze E-tickets te fraudegevoelig of lopen ze gewoon een beetje achter?

expat

expat

25-02-2016 om 19:47

achter

Ik woon in Duitsland, en inderdaad lopen ze hier erg achter in electronisch verkeer, vergeleken met NL. Kom mezelf steeds weer tegen zonder contant geld op zak in winkels, restaurants en anders zaken waar je niet blijkt te kunnen pinnen. En ik woon in een grote stad!
Ook allerlei administratieve of overheidszaken zijn nog helemaal niet online te doen, noch afspraken maken enzo.

Violetta

Violetta

25-02-2016 om 20:56

Jeetje

Dank je voor je antwoord expat. Daar sta ik van te kijken. Dacht dat het in de meeste West-Europese landen net zo gaat als bij ons.

40er

40er

25-02-2016 om 22:41

expat en violetta

Bizar eigenlijk. Duitsland liep jaren voor op het gebied van pinnen. En nu juist totaal niet meer.

Violetta, whitesnake vind ik ook heerlijk!

expat

expat

26-02-2016 om 08:34

Datenschutz

Mogelijk heeft het ook iets te maken met de wet bescherming persoonsgegevens die in Duitsland erg streng is cq veel strenger gevolgd wordt dan in NL. Mensen hechten ook meer aan de bescherming van hun privacy en gegevens,is veel meer een maatschappelijk thema dan in NL ook.

papieren tickets

Mijn idee is dat in NL papieren tickets vooral worden gekocht door woeker-opkopers. Een papieren ticket kun je makkelijker met 100% winst doorverkopen dan een e-ticket.
Misschien moeten we de papieren tickets alleen al daarom afschaffen. Of voortaan alleen nog tickets op naam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.