Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

30-12-2014 om 12:00

Geen champagne, welke bubbels dan wel?

Ik mag even geen alcohol ivm medicijnen voor longontsteking. Nou ben ik helemaal geen grote drinker maar ik vind het wel heel gezellig om morgen te toosten. Wat is een lekker alternatief?

Lucerna

Lucerna

30-12-2014 om 12:25

Waarom bubbels?

Neem gewoon iets dat je lekker vindt. Hier is bijvoorbeeld al getoost met anijsmelk, aloë-vera-sap, kraanwater... Niks mis mee. Doe er voor de feestelijkheid een parapluutje in

Hortensia

Hortensia

30-12-2014 om 13:03

spa rood

Bubbelt wel en is niet zo akelig zoet als de alcoholvrije bubbels

Suze

Suze

30-12-2014 om 13:04

kinderchampagne

Als je toch graag bubbels wilt ivm de feestelijkheid, kan je altijd kinderbubbels (jip en janneke van de hema) o.i.d. nemen.

Of sparood mengen met appelsap. Is denk ik hetzelfde.

Veel plezier.

Moni

Moni

30-12-2014 om 13:05

Spa rood met smaakje

Je kunt een siroop nemen die je lekker vindt, bijvoorbeeld menthe, cranberry, appel, kersen, etc. Een scheutje vruchtensap kan ook.

Juno

Juno

30-12-2014 om 13:16

Nou

Ik drink altijd al kraanwater en vind veel fris te zoet. We hebben een lekkere gekregen cava staan en een goede champagne. Een alcoholvrije variant van iets bestaands vind ik niet altijd lekker, de appelcider van Jillz is alcoholvrij niet te doen, vandaar dat ik tips vraag.
Natuurlijk kan je met alles toosten maar ik vind het leuk om iets anders dan gewoonlijk te drinken en het mag best wat feestelijk zijn. Ik voel me al zielig genoeg met drie antibioticakuren en een prednisonkuur in nog geen maand tijd .

Hanne.

Hanne.

30-12-2014 om 13:20

cranberry sap

Ik zou gaan voor (ongezoet) cranberry sap gemengd met spa. Wel bubbels niet te zoet. Desnoods met een suikerrandje om het glas. Super feestelijk.

En anders tonic, of natuurlijk een virgin cocktail. Keuze genoeg.

http://www.cocktailicious.nl/alcoholvrije-cocktails/

Champomy

Champomy is nepchampagne, een soort bruisend appelsap. Ik had het verleden jaar gekocht omdat mijn partner ook geen alcohol drinkt, en ik vond het verrassend goed drinkbaar. Ik heb een keer van die kinderchampagne gehad, kan wel Jip en Janneke geweest zijn, en die vond ik afgrijselijk, maar die Champomy vond ik zelf goed te doen. Vziw nu in de aanbieding bij Gall&Gall. Het is wel zoeter dan kraanwater natuurlijk.

Een fijne jaarwisseling gewenst. En beterschap natuurlijk!

Temet

Ikea perenbubbelsap

Jip en Janneke bubbelsap is echt vies: heel zoet en chemisch. Ikea perenbubbelsap heeft een zachtfrisse smaak en is niet heel zoet. Ik vind het eerlijk gezegd lekkerder dan champagne of prosecco. Mijn kinderen vinden het ook heel lekker, voor hen is het leuk om ook een champagneglas met alcoholvrije bubbels te hebben om te proosten.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40226766/

skik

Tijgeroog

Tijgeroog

30-12-2014 om 15:08

Ikea bessensap

Ikea had vorig jaar ook iets met een of andere rode bessensoort, in een champagnefles met bubbels. Die vond ik erg lekker. En Amé, te krijgen bij de supermarkt. Dat hebben we op onze bruiloft gebruikt als alternatief voor champagne.

Angela67

Angela67

30-12-2014 om 16:25

Vlierbloesem of goede appelcider

Zie titel

creabea

creabea

30-12-2014 om 23:37

jip en jannekebubbels

daar zit alleen appelsap met koolzuur in, niks chemisch dus (heb het net in huis gehaald). Dus als je appelsap lekker vindt, lijkt me dat prima.

Juno

Juno

31-12-2014 om 16:51

Gehaald

Ik heb bij de slijter een fles wit en een fles rosé met bubbels gehaald. Ik wist me dankzij jullie tips te herinneren dat de Jumbo alcoholvrije cocktails verkoopt. Helaas niet meer in het assortiment, maar het is goed zo.
Ik ga niet zelf wat maken, voel me hondsberoerd. Zit op de bank met mijn iPad en de Top 2000 en zelfs dat is eigenlijk te veel. Kan niet rustiger zijn dan ik nu ben geloof ik, maar heb inmiddels wel een hartslag van 100 terwijl ik van mezelf een extreem lage bloeddruk heb.
Het vervelende is dat we eigenlijk aan het klussen zijn. Zit in een woonkamer met kale betonnen muren, dozen met spullen, een bouwlamp.... Man doet wat hij kan, is druk met de kinderen, maakt oliebollen voor ons en alle buren, doet de was. Stuccen en verven kan sowieso nu niet, dan moet ik een paar dagen het huis uit omdat ik te veel last van het vocht en de chemicalieën heb. Hier wordt ook al vuurwerk afgestoken en alhoewel het minimaal is voelt het alsof ik moet rennen met een natte handdoek voor mijn mond. Ik heb echt te weinig lucht.
En jongste heeft vanochtend de poes per ongeluk naar buiten gelaten, die heb ik de hele dag nog niet gezien .
Het wordt vast nog wel leuk vandaag, maar zo voelt het nu nog even niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.