Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Brigitte

Brigitte

25-08-2013 om 12:34

Geërfde gsm

Mijn vader is vrij onverwacht overleden. Bij het opruimen van zijn spullen kwamen we zijn gsm tegen. Mijn moeder wil die wel gaan gebruiken, heeft er zelf geen een, maar, we kunnen nergens papieren of aantekeningen van die telefoon vinden. Hij staat nog aan en we durven hem niet uit te zetten, want dan is er vast een pincode nodig bij het weer opstarten en die weten we dus niet. Ook hebben we geen idee hoe je erachter komt hoeveel tegoed er nog op staat (het is een prepaid). Mijn vader kennende zou dat best eens flink kunnen zijn.
Iemand iedeeën hoe we daar achter komen? Heeft het zin om naar een telefoonwinkel te gaan, kunnen ze dat daar zien? De provider is zo te zien kpn, dat staat in het scherm tenminste.

Klaartje

Klaartje

25-08-2013 om 12:55

Site kpn

Als je even kijkt op de site van kpn staan daar onder mobiele telefonie een knop prepaid. Daar kun je allerlei nummer zien die je kunt gebruiken om bijv. tegoed te zien. Bij instellingen moet je je pincode kunnen veranderen. Heb je 3 keer een verkeerde pincode ingetikt dan heb je je puk code nodig, als je geen puk code meer hebt kun je die ook nieuw aanvragen.
Begin eens op de site, daar wordt je een hoop wijzer van denk ik.

Klaartje

Klaartje

25-08-2013 om 12:59

Beltegoed

bel 1244, kies in menu opvragen tegoed.

Brigitte

Brigitte

25-08-2013 om 14:42

Klaartje

Dat beltegoed opvragen is gelukt, bedankt voor de tip. Maar de pin-code wijzigen gaat niet, ik kan in het menu wel vinden waar dat moet maar dan wordt eerst de oude pincode gevraagd en die weet ik nu net niet. Logisch ook wel, zo gaan wachtwoordwijzigingen meestal: wat is uw oude wachtwoord, nieuwe wachtwoord, nogmaals nieuwe wachtwoord.
Dus als iemand daar nog een tip voor heeft?

Tigress

Tigress

25-08-2013 om 16:51

Codes

De puk code opvragen kan wel bij een abonnement, maar of dat bij een prepaid gaat weet ik niet. De pincode is gekoppeld aan de simkaart. Je kan wel de telefoon gebruiken met een andere simkaart maar dan verlies je het beltegoed.
Sommige oudere mensen gebruiken voor de telefoon dezelfde pincode als die voor hun betaalpasje. Misschien een keer proberen?

Marie

Marie

25-08-2013 om 17:57

Terugzetten fabrieksinstellingen

Heb je de gebruiksaanwijzing al? Is er een mogelijkheid om het toestel naar fabrieksinstellingen terug te zetten?
Weet je zeker dat je vader een "eigen pincode heeft en niet de standaard 0000?
Je kunt het altijd 1 keer proberen natuurlijk

Daantje50+

Daantje50+

25-08-2013 om 17:58

Even bellen met kpn

Of een vraag stellen op het forum of je met de verklaring van overlijden, een ID en het toestel in een winkel terecht kan. De PUK-code staat meestal op het kaartje waar de SIM uit is gehaald.

In de winkel kunnen ze gelijk kijken of het toestel simlock-vrij is of gemaakt kan worden.

modan

modan

25-08-2013 om 18:45

Kan wel met

prepaid, heb het ook eens bij de hand gehad toen ik mijn oude telefoon vond en de pincode niet meer wist. Ook nieuwe pukcode gekregen. Het aan de praat krijgen van een ander apparaat (is dat simlockvrij maken?) zou me rond de 90 euro kosten en voor dat geld had ik een nieuwe telefoon

Tink

Tink

26-08-2013 om 11:18

Beltegoed

... opvragen gaat nog veel sneller met *101#

Brigitte

Brigitte

29-08-2013 om 19:26

Hoe het afliep

Ik ben naar de kpn winkel gegaan met het toestel, en daar konden ze zowaar in de computer de PUKcode vinden. Er zit nu een nieuwe PIN in. Goede service!
Tink, dat is inderdaad makkelijk, de computerstem van 1244 maakte me daar ook al op attent. Alles goed geregeld weer!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.