Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

madelief

madelief

11-05-2013 om 23:22

Gaat anouk het redden?

Even aansluitend op het draadje van de reclame, gaat Anouk het redden om naar de finale te gaan? Wat denken jullie? Ik vind het verreweg het beste liedje sinds jaren maar of andere landen dit ook vinden? Ik betwijfel het...
Ik kijk eigenlijk al aren niet meer maar ik verlang naar een ouderwets avondje, in pyjama schoongewassen op de bank, tot heel laat opblijven en het songfestival kijken....
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach

ik vind het altijd leuk, dat Eurovisie, maar meer als enorm kamp/leedvermaak/lach avond. Dat er soms een mooi liedje ertussen zit is een onverwacht cadeau. Ben geen fan va Anouk maar het is wel kwaliteit wat ze nu inbrengt. Ik denk niet dat haar carrière minder wordt als ze het niet redt.

Sinilind

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2013 om 13:19

Zoo mooi!

Ik vind het zo'n mooi nummer. Als het op een aansprekende manier wordt uitgevoerd, kan het zeker hoog eindigen, maar of ze er mee wint?? Ik durf daar geen uitspraken over te doen.

Liesbeth

Liesbeth

12-05-2013 om 13:47

Zou me verbazen

Als Anouk wint. Ik vind het liedje niks an, zo zeurderig. Gedrein eigenlijk. Het lied van vorig jaar vond ik veel leuker, jammer dat ze op 't moment suprême zo vals als een kraai zong.

Vic

Vic

12-05-2013 om 16:48

Stom liedje

Eigenlijk ben ik afgehaakt na het débacle met de 3 J's. Vorig jaar was een circusvertoning, en van Anouk had ik een heel andere inzending verwacht. Dat vind ik echt jammer, het is een goede zangeres en ze heeft prachtige nummers gemaakt maar dit is zo hmmm tja echt een z**knummer.

Fiorucci

Fiorucci

12-05-2013 om 16:55

Prima

Voor het eerst in jaren schaam ik me niet voor de Nederlandse inzending. Ongeacht het liedje, staat er nu eindelijk iemand die echt kan zingen.

mirreke

mirreke

12-05-2013 om 18:18

Zingen

kan ze wel, maar ik ben ook niet zo weg van het nummer als songfestivalinzending. Wel mooie melodie hoor, maar ik had gehoopt op een spetterende rocksong..
Ik denk dat ze het niet redt, ik denk ook dat ze de finale niet haalt.
Ik ben allang geen kijker meer van het songfestival, maar ik vermoed dat daar toch een beetje meer spektakel gevraagd wordt, vooral omdat er zoveel verschillende culturen naar kijken.
Anouk zelf vind ik een vreselijk irritante aandachttrekker.

Fiorucci

Fiorucci

12-05-2013 om 22:11

Aandachttrekker?

Afgezien van Malmo besteedt ze momenteel 90% van haar tijd aan het opvoeden van haar vier kinderen...aandacht trekken? Hoe dan?

Twitteren bijvoorbeeld

Je blote billen op twitter zetten, ofzo, is wel een vorm van aandacht trekken. Dat lukt blijkbaar prima tussen het kinderen opvoeden door, haha.
Ben niet anti-Anouk hoor, maar het is nu ook weer niet het prototype brave huismoeder.
Ik ben benieuwd of ze door de eerste ronde komt.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

13-05-2013 om 00:08

Dilemma!

Hebben we eindelijk een inzending waarvan ik denk: da's beter dan Joan en Sineke...

En dan blijkt een idool van me, Roma-zangeres Esma Redzepova, mee te doen voor Macedonië...

In een typische Balkandiscopopdeun, dat dan weer wel waar ik op zich een guilty pleasure voor heb, maar ik hoor Esma liever in wat meer traditionele muziek (zoals in de film When The Road Bends).

Oké, Anouk en Esma op een gedeelde eerste plaats dan maar?

Fiorucci

Fiorucci

13-05-2013 om 07:11

Fay

Dat van die billen is ruim een jaar geleden, ik heb het over hier en nu..

Rachelle

Rachelle

13-05-2013 om 09:34

Vinden jullie?

Toen ik het liedje voor het eerst hoorde, dacht ik "wat een begrafenisliedje, wat moet dat op het songefestival?" maar hoe meer ik het hoor, hoe beter ik het ga vinden. Dan is het wel een krachtig liedje. Het is in ieder geval een ander liedje dan anders en misschien gaat deze het beter doen dan de liedjes van de afgelopen jaren.
Ik ben geen fan van Anouk, maar wat heeft het er nou mee te maken dat het geen standaardmoeder is? Ik ken zoveel ouders die geen standaardouders zijn en wel goed voor hun kinderen. Het tegenoversgestelde ken ik ook maar al te goed, helaas.

Berber.

Berber.

13-05-2013 om 13:01

Nou

Ik vind het wel een mooi, "filmisch" lied en dus zal het wel niet ver komen. Hoewel, het is ook wel een tikkeltje bombastisch dus misschien dat dat nog wat oplevert. We hoeven ons in ieder geval niet te schamen, zoals de laatste keer (grappig liedje, totaal geflipte outfit).

Ergens hoop ik dat Anouk nog voor wat onbraaf vuurwerk gaat zorgen want ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat ze hier vrijwillig aan meedoet.

Tigress

Tigress

13-05-2013 om 14:03

Jammer

Al jaren geen fan meer van Eurovisie. Sinds het voormalige oostblok mag meedoen is het zo veranderd. De muzikale smaak van die landen is toch wat anders dan 'wij ' meer westerse oude rotten gewend zijn. Ik heb trouwens nooit begrepen waarom Israel mee doet, dat is toch geen europees land? Dit buiten het feit dat ze mooie liedjes hebben ingebracht door de jaren heen.
Het was een feest om de uitzending te bekijken en commentaar te geven op de jurken Hoe politiek de punten werden gegeven.
Ik ben chauvinist genoeg om te hopen dat Anouk in elk geval de finale haalt, maar heb er toch weinig fiducie in. Persoonlijk vind ik het lied wat dreinerig en laaangzaaam. Misschien moet je er wat vaker naar luisteren. Iemand zei al het mooier te vinden naarmate ze het vaker hoorde. Het is alleen zo dat Anouk het maar 1x mag zingen hé?

Tink

Tink

13-05-2013 om 17:51

Och

Meestal worden in de loop van de avond nog wel stukjes herhaald, daar moeten we het dan maar mee doen he?
Ik ga wel kijken, doen we hier elk jaar, het is zo fout dat het weer leuk is.
Anouk d'r liedje vind ik wel goed, ik hoop alleen dat ze zichzelf niet in de vingers snijdt met die 'wars van alle gedoe eromheen' houding. Dat hoort er toch ook bij als je jezelf daar een beetje wilt promoten.
Maar goed, we gaan het zien

P

P

13-05-2013 om 19:01

Berber

"Ergens hoop ik dat Anouk nog voor wat onbraaf vuurwerk gaat zorgen want ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat ze hier vrijwillig aan meedoet. "

Ik las dat ze als volgt denkt: er kijken miljoenen mensen naar, mensen die haar niet kennen en als maar een half procentje van al die mensen denkt: goh klinkt leuk wat heeft die meid nog meer gedaan dan is ze al blij.

Jip

Jip

13-05-2013 om 23:05

Ik denk het wel

Volgens de bookmakers komt Anouk zeker in de finale en eindigt ze daar op een derde tot zesde plaats. Nou hebben de bookmakers het natuurlijk niet altijd juist maar ik kan me ondertussen niet meer voorstellen dat ze niet in de finale komt. Het is ook allang niet meer zo dat je ieder liedje maar een keer hoort. Ik (als echte fan die ook gaat stemmen) ken al zo'n liedje of vijftien al redelijk goed.

Stenna

Stenna

14-05-2013 om 09:12

Europa wordt steeds groter

Ja, Israel heb ik me ook al vaak over verbaasd. Maar is traditioneel zo gegroeid blijkbaar, met veel europeanen die daar woonden (al geldt dat voor de U.S ook).
Recentelijk verbaas ik me wel meer, sinds wanneer liggen Azerbeidjan en Armenie in Europa? Mag Iran dan binnenkort ook meedoen?

Maylise

Maylise

14-05-2013 om 10:24

Europa

Eurovisie heeft niet zo'n veel met Europa te maken in geografische zin. Ieder land wat lid is van Eurovisie, een overkoepelende televisie organisatie. Ieder land wat wil kan lid worden en als je lid bent mag je ook mee doen. Vandaar dat een potentiële deelname van Iran inderdaad heel goed zou kunnen. In het verleden heeft bijvoorbeeld Tunesië ook wel meegedaan.

Berber.

Berber.

14-05-2013 om 11:37

Israel op het eurovisie songfestival

Van Wiki:

Israël is, hoewel het in Azië ligt, gerechtigd tot deelname aan het Europese festival omdat de nationale omroep IBA lid is van de European Broadcasting Union. Hiervan zijn ook omroepen in enkele Arabische landen lid. Het feit dat Israël deelneemt aan het Eurovisiesongfestival is mede een reden waarom deze landen van deelname afzien. In 1980 deed bij eenmalige afwezigheid van Israël Marokko eenmalig mee. Libanon zag in 2005 omwille van Israël af van deelname (zie ook: Libanon op het Eurovisiesongfestival) en iets vergelijkbaars deed zich al voor met Tunesië in 1977 (zie ook: Tunesië op het Eurovisiesongfestival). Ook moest in 1979 (vlak na de oliecrisis) Turkije verstek laten gaan op het festival in Jeruzalem onder dwang van enkele Arabische landen.

Tigress

Tigress

14-05-2013 om 17:31

Aha!

Bedankt Berber, voor je uitleg! Nu begrijp ik het beter. Ben benieuwd wie we ooit nog op het festival gaan meemaken.

Stenna

Stenna

14-05-2013 om 18:21

Ook aha!

Dus dat "Euro" in Eurovision slaat eigenlijk alleen op de valuta waarin het lidmaatschap betaald wordt.

Ik vond het mooi!

Anouk gaat winnen! Denk ik

madelief

madelief

14-05-2013 om 22:24

Denemarken

Ligt wel erg makkelijk in het gehoor, grote kans denk ik. Verder vond ik Belgie erg leuk! Montenegro echt vreselijk, ruimte wezens
Ik weet het niet met Anouk, echt spelen met de camera zat er niet in. Er zijn vreselijke liedjes bij maar ook hoop leuke!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kroatië

Die vond ik ook echt mooi. Een bijzonder stuk, wat een lef om dat op zo'n festival als dit te brengen, maar wat een mooie samenzang. Ik hoop echt dat dit stuk ook doorgaat.

madelief

madelief

14-05-2013 om 23:13

Fase 1!

Is gelukt, toch leuk dat ze door is!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-05-2013 om 23:24

Was even billenknijpen

Hoe meer er opgenoemd waren, hoe somberder ik het toch begon in te zien. Zou 'men' dat mooie rustige liedje mooi genoeg vinden? Maar ja dus! Leuk hoor. Voor het eerst sinds jaren parkeer ik mij zaterdag dan toch weer voor de finale

Leuk inderdaad

Ik heb zaterdag andere bezigheden, maar ik vind het wel leuk dat ze erin zit. Wel heel jammer dat Kroatië niet door is.

Tink

Tink

16-05-2013 om 17:41

Geregisseerd

In de krant vandaag een stuk waarin eens uit de doeken werd gedaan dat dat opnoemen van die landen totaal geregisseerd is. NL werd dus niet voor niks als laatste pas genoemd, om het wat spannender te maken. Dat was met NL erbij, na al die jaren níet naar de finale, niet zo moeilijk natuurlijk . Aldus de geïnterviewde meneer.
Zo zal Anouk in de finale ook wel een mooie plek krijgen, ook dat wordt niet geloot maar door de regie bepaald.

Tink

Tink

16-05-2013 om 20:54

Overigens

... ben ik het met je eens Genista, Kroatië had eigenlijk naar de finale gemoeten.
De rest van mijn favorieten zitten er wel allemaal in: Denemarken, Estland, Slovenië, Rusland en België.

Estland

is leuk maar Birgit ?igemeel is niet spetterend genoeg. Ik vind Hongarije wel ok eigenlijk
Sinilind

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.