Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marjolein

Marjolein

15-03-2014 om 14:37

Filmtitels gezocht

Mijn man en ik kijken graag films, vaak check ik even bij IMDB (internet movie database) wat voor 'n cijfer de film krijgt, want soms lijkt het verhaaltje leuk en valt de film toch tegen. Nu heeft IMDB niet helemaal onze smaak merken we.(soms ook wel hoor) maar IMDB waardeert ook heel veel art-films. (die zijn ongetwijfeld heel goed, maar niet onze smaak). Omdat we ook vaak beginnen aan een film en hem dan helemaal uitkijken (omdat we hopen dat het nog wat wordt, en het toch tegenvalt, is mijn vraag aan jullie, weten jullie nog titels)

Ik dacht als ik nu eens een paar films die we recent gekeken hebben opschrijven die we erg goed vinden, misschien is er iemand die ons genre herkent en er nog wel een paar aan toe kan voegen.
We houden van films met wat actie, goed verhaal en vooral, wel wat tempo erin.
Hier een klein lijstje met recente toppers: (ik kopieer een klein stukje inhoud van imdb voor wie misschien de titel niet 1,2,3 iets zegt maar de film wel gezien heeft)

The Next three days: (Russel Crowe, Elisabeth Banks: A married couple's life is turned upside down when the wife is accused of a murder.)

Limitless: (Bradley Cooper, Anna Friel: With the help of a mysterious pill that enables the user to access 100 percent of his brain abilities, a struggling writer becomes a financial wizard, but it also puts him in a new world with lots of dangers.)

Side effects: (Jude Law, Rooney Mara, Channing Tatum: A young woman's world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects)

Intouchables: (Francois Cluzet, Omar Sy: After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker.)

Jack Reacher: (Tom Cruise, Rosamund Pike: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims.)

Burn After Reading: (Brad Pitt, Frances McDormand, George Clooney: A disk containing the memoirs of a CIA agent ends up in the hands of two unscrupulous gym employees who attempt to sell it.)

amk

amk

15-03-2014 om 20:08

wel filmhuis

"Quartet", "Hyde park on Hudson"0, "Promised Land", "Jagten", "The Sapphires", "Blue Jasmine", "Robot & Frank", "The Lunchbox", "Like Father, Like son", zijn mijn favorieten van vorig jaar.
"Intouchables" vond ik ook heel erg goed.

Marjolein

Marjolein

16-03-2014 om 10:09

Klinkt goed

ik heb je titels even in imdb bekeken (niet het rapportcijfer maar de inhoud van de films) en ze klinken me erg goed in de oren. Blue Jasmine had ik inderdaad al op mijn verlanglijstje staan maar de rest ga ik ook gewoon proberen! Bedankt ! (en wellicht heb jij wat aan mijn lijstje)
Ik ga ook wel eens naar het filmhuis en vond "Mao's Last Dancer' bijvoorbeeld ook erg mooi (maar mijn man vind dat te traag hoor) En man en ik gingen een tijd geleden samen (hadden kaartjes gewonnen) maar toen ben in middenin de film in slaap gevallen (zo saai was die film, Before Midnight heet ie en hij krijgt van imdb een 8.1) (heel veel lange dialogen in de film)

amk

amk

16-03-2014 om 13:50

alleen bios

ik zie films alleen in de bioscoop, kijk thuis eigenlijk geen tv, en ben dus afhankelijk van het aanbod van het filmhuis en zo af en toe vinden we iets bij Pathe.

Films die ik vorig jaar minder vond waren: "Midnights Children" naar een boek van Salman Rushdie
, "A Royal affair" , "La Religeuse", "Anna Karenina"

Dit jaar begonnen met de Volkskrantdag op het filmfestival van Rotterdam. Er was maar 1 van de 5 films die ik zou aanraden: "Nebraska" mooie zwartwit roadmovie, traag maar zo mooi na 4 vreselijke films. ("Vergiss mein Ich", "Finsterworld" (met grotendeels dezelfde acteurs als, in de eerste film), "Hang Gong-Ju", "The Reunion")

mijn steentje

The Help

Troubled Water

The King's Speech

Babel

As it is in heaven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.