Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lynna

Lynna

08-10-2014 om 07:07

Fiets/winterjas voor mijzelf

Nu ik regelmatig met mijn e-bike naar het werk ga heb ik wel behoefte aan een echt goede wind- en liefst waterdichte jas. Iemand tips?

Hanne.

Hanne.

08-10-2014 om 08:49

ANWB

Ik heb naar volle tevredenheid al jaren een jas van de ANWB. Wind en waterdicht en niet te dik. Dus je kan er naar Eigen wens evt nog een vest oid onder dragen als het echt koud is.

Mijn ervaring is nl dat je als je fietst je het vanzelf warm krijgt en geen echt dikke jas nodig hebt, behalve die paar dagen per jaar dat het -10 is en dan doe ik er dus een vest bij.

Hortensia

Hortensia

08-10-2014 om 09:16

kort door de bocht

Aan "degelijk" heb je meer dan aan "modieus"

Ik heb een paar jaar geleden een jas gekregen van iemand die voor zijn werk veel buiten moest zijn. Een oerdegelijk jack, niet mooi, niet modieus, knalrood, maar zelfs -10 kwam er niet doorheen

amk

amk

08-10-2014 om 09:35

Buitensportwinkel

en dan in de categorie wintersportkleding.
Bij de ANWB kan ik het nooit vinden. (Veel te truttig voor mijn smaak)

Moeder

Moeder

08-10-2014 om 10:54

Ik heb deze

http://www.hipinderegen.nl/extra-lange-regenjas-amber
Komt geen wind door, is lang genoeg en door de flap blijft mijn broek droog. Ik vind hem ideaal.

bibi63

bibi63

08-10-2014 om 11:04

even om aan te denken

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een jas die tot over je billen zit (tot halverwege je bovenbeen) best gevaarlijk kan zijn. Als je jas dan over het zadel valt bij het gaan zitten en je dan wilt afstappen, zit je ineens vast.........
Dus ik zou zeggen of een kortere jas (tot op je heup), of een echt lange tot minimaal je knieeen.
Bibi

Klaartje

Klaartje

08-10-2014 om 13:17

Ski jack

Ik heb vorig jaar een ski jack gekocht, voelt niet te dik aan en is toch winddicht en waterdicht. Het leuke was dat ik steeds voorbij de jas liep omdat ik dacht dat het een wollen jas was. Pas toen de verkoopster me de jas liet zien, zag ik dat het een ski jack was. Ik ging eigenlijk ook voor praktisch, maar deze is ook gewoon mooi. Ik vind het ook vervelend dat een jas heel dik aanvoelt.

Fiorucci

Fiorucci

08-10-2014 om 18:48

geen aandelen...

Maar leuke goede jassen zag ik op www.tegenregen.nl

lennest

lennest

09-10-2014 om 16:36

vraag voor bij regenjas

Ik heb ook een lange regenjas, heel fijn, maar het water loopt eraf, m'n schoenen worden nat, onderbenen vaak ook. Een regenbroek helpt niet want dan worden ook de schoenen nat. Nu weet ik dat er dingen zijn die je over je schoenen kunt doen, vaak ook lang genoeg voor je onderbenen, maar hoe heten die? Ik krijg ze niet gevonden op het internet.

lennest

Plastic zakken, zo heten die

Vogel

Vogel

09-10-2014 om 22:01

Kaplaarzen

Trek ik 's ochtends aan als het er regenachtig uitziet. Of ik neem ze mee in mijn fietstas als er regen voorspeld wordt. En soms heb ik natte schoenen (10 km is best lang als het regent.) Die drogen dan weer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.