Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Larissa

Larissa

26-01-2016 om 14:47

felicitaties

De trend van hand en drie kussen van Jan en allemaal lijkt in ieder geval in mijn omgeving voorbij. Wat een zaligheid: gewoon een ferme handdruk bij verjaardagen of nieuwjaarswensen, soms een knuffel met één kus. Natuurlijk zijn er nog hardnekkige 'driekussers' maar gelukkig een stuk minder dan een aantal jaren geleden. Prima tip hier toen gekregen: met gestrekte elleboog en flinke pas naar achteren een stevige handdruk geven. Is het alleen in mijn omgeving veranderd of zijn we minder kusserig geworden?

Dees

Dees

26-01-2016 om 15:17

jammer

Wat jammer zeg, dat dat in jouw omgeving zo is gegaan wij doen daar wel nog gewoon aan geeft mij een fijn gevoel en de mensen in mijn omgeving ook. Overigens niet alleen bij verjaardagen enzo maar ook gewoon als we elkaar een poos niet hebben gezien, even een knuffel of een paar kussen.

Larissa

Larissa

26-01-2016 om 15:26

yep

Zoals gezegd: een knuffel met kus, prima. Van iedereen die ik krap aan ken drie kussen, nou neuh, liever niet.

Imogen

Imogen

26-01-2016 om 16:17

nou

ik heb vaak liever drie beleefde kussen dan een knuffel ...

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2016 om 16:46

Ik tast eerst af

Ik ben niet zo 'kom hier meid'-erig. Ik geef in eerste instantie een uitgestrekte hand en als ik zie dat de ander mijn kant op buigt doe ik ogenblikkelijk mee met de drie-kussen-is-normaal. Laatst werd ik door een collega geknuffeld op mijn verjaardag en dat vond ik zo ontzettend prettig! Het is dus maar net hoe, wie, wanneer etc..

Ik heb geen moeite met de 3 zoenen. Als je er 1 in huis hebt, dan is 3 een kleine extra moeite.

Mensen die ik sowieso zoen geef ik meestel geen hand. Ik pak beide armen beet, of 1, en dan de 3 zoenen.

Klef

Waar ik werk wordt heel wat afgezoend. Omdat het wel bij de bedrijfscultuur past voelt het wel natuurlijk. Eigenlijk geeft niemand elkaar een hand bij een felicitatie en bij Nieuwjaar ga je gewoon iedereen af, al werk je er pas een week.

skik

Elisabeth

Elisabeth

26-01-2016 om 19:22

we zoenen ons rot

Behalve mijn schoonmoeder.... kan er niks aan doen, maar die is zo afstandelijk, dan voél je gewoon dat 3 zoenen, laat staan een knuffel ABSOLUUT niet wenselijk is. Dus bij haar ben ik zeer terughoudend

Tokyo

Tokyo

27-01-2016 om 17:29

bij

Bij mensen bij wie ik zie dat ze bijna achterover kukelen omdat ze afstand willen zal ik niets warmers aanbieden maar me aanpassen.
Wie wil kan een knuffel of drieklapper krijgen.
Zelf kom ik uit een warm nest en mijn ex-schoonfamilie stond altijd te hannessen en hadden de vaardigheden niet en ook de behoefte niet.
Zelf denk ik dat de wereld wat warmer en mooier wordt als mensen op een (ik weet het: voor mij) warme manier met elkaar omgaan en snap ik de grote afkeer persoonlijk niet zo.

Larissa

Larissa

29-01-2016 om 12:00

hmmm

Mwoh grote afkeer...ik knuffel en kus met liefde de mensen die mij lief zijn, maar die kring is beperkt wmb. Mijn ergernis komt wellicht voort uit het feit die ik op de twee verschillende afdelingen werk. Eén met >25 collega's en één met >40 collega's. Gebruikelijk was om iedereen bij langs te gaan met drie kussen zo in de eerste week van Januari. Daarnaast zit ik op een koor, idem dito. Nog gen twee weken erna ben ik jarig en zie ik dezelfde mensen weer op een rijtje staan, zoenklaar. Ik ben echt wel blij dat een gewone handdruk nu ook weer kan. Maar ik merk dat ik ernstig in de minderheid ben?
Wacht.....wonen jullie allemaal beneden de grote rivieren?

Tokyo

Tokyo

29-01-2016 om 12:17

nee hoor

Randstad aan de kust

hoge noorden hier

En 3 keer of 1 keer en knuffel is hier in ieder geval erg gebruikelijk. Noorderlingen in mijn omgeving zijn echt niet stug of gesloten. Wel hebben ze minder woorden nodig
Wat ik leuk vond om te zien, was het hoge knuffelnivo van dochter en klasgenoten in Groningen stad. Heb zelf als tiener in brabant juist heel veel afstandelijkheid ervaren en vond dat niet fijn.

Ben zelf de 3 kussen gewend maar als iemand afstand wil ook prima hoor. Ik pas me aan aan de omgeving.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.