Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2016 om 18:56

FBTO

Weten Utrechtenaren waar het kantoor van FBTO staat?


V@@s

V@@s

01-03-2016 om 19:17

Ik zou zeggen in Leeuwarden

aangezien de F staat voor Friese....

V@@s

V@@s

01-03-2016 om 19:23

maar als het gaat om callcenterwerk voor de FBTO

Dat doen ze volgens mij bij http://www.klantcontactservices.nl/

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2016 om 20:29

V@@S

Ik heb me wild gezocht haha. Dank je wel.

V@@s

V@@s

01-03-2016 om 20:46

tip

Zoek dit soort dingen met google maps.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2016 om 23:40

Normaal kom ik altijd

wel aan mijn informatie, maar ik heb er nu blijkbaar overheen gekeken.

Het gaat om de klantenservice wat mij betreft.

Kaaskopje

Moeten we duimen?

Vziw gaan er 2 rechtstreekse treinen per uur van jouw station naar Utrecht CS, en het is vanaf dat station een kleine 10 minuten lopen (ik moet daar toevallig wel eens in de buurt zijn )

Duim, duim, duim ....

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

02-03-2016 om 11:52

Temet

Nee nog niet hoor

Ik heb ze wel een enorme kwijl toegestuurd om duidelijk te maken dat ik het wel leuk zou vinden als ze mij uitnodigen voor een kennismaking .

Iemand anders wil voor mij rondvragen bij haar werkgever. Qua kilometers dichterbij, maar voor je er bent... Dus Utrecht CS zou ik best acceptabel vinden.

Ik heb alweer 3 afwijzingen binnen. Dat is niet goed voor mijn moraal. ik ben nu voor de tweede dag thuis en ik had heel erg gehoopt op zijn minst bij eentje (hoera, jullie worden nooit door mij gebeld voor een aanbieding!! ) aan het werk te mogen, maar ik spatter blijkbaar geen commerciële signalen uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2016 om 09:07

Temet

Nú mag je gaan duimen!

Lusithania

Lusithania

04-03-2016 om 09:19

Mag ik ook?

Duimen voor je?

Moni

Moni

04-03-2016 om 09:43

Je kunt ook een facebookpagina openen

of iets anders op internet.
Dan kunnen wij je allemaal liken....

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2016 om 11:04

Haha

De Facebookpagine: Vrouw met pittig kort kapsel zoekt steun!

Iedereen mag duimen, graag zelfs. Ik moet nog door een elevatorpitch en een rollenspel. Beide niet mijn hobby. Maar de talentpitch heb ik bovengemiddeld gemaakt. Top dus. Ik praat redelijk makkelijk in een groep, ik heb zo'n elevatorpitch al twee keer doorstaan, maar ja dan dat rollenspel nog. Brrr...

Maar Moni, ik heb een fb-pagina. Die is voor de hobby en niet voor sollicitaties (Hoewel ze er vast wel eens op zullen zoeken.)

Ik hoop vooral dat ze mijn vorige teamleidster bellen. Die juicht me zo die baan in

Kaaskopje

Duimduimduimduimduimduimduimduimduimduim (etc)

groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2016 om 22:44

Temet

Marie

Marie

05-03-2016 om 09:31

Functie?

Ben het even kwijt. Je zoekt werk als?

Waarschijnlijk open deur, maar hoe actief ben je op Linkedin en staat er in je profiel ook dat je op zoek bent naar werk?

Verder zijn er ook allerlei vacaturegroepen op FB natuurlijk.

Ben er ondertussen wel achter dat veel vacatures niet meer in een krant komen, maar via Social Media gaan.

In elk geval succes met je sollicitaties!

(Rollenspellen vind ik ook afschuwelijk trouwens en dan helemaal als er gefilmd wordt, sla ik helemaal dicht).

Vesper Lynd

Vesper Lynd

05-03-2016 om 10:33

Succes!

Ik duim mee!

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2016 om 11:35

Marie

Linkedin is een zwak punt bij mij. Ik weet er niet goed raad mee. Ik werk het wel bij en ik heb afgelopen week weer wat connecties 'gevraagd'. Langzaam maar zeker lijkt het nu wel goed uit te filteren. Ik kreeg steeds vacatures voor de categorie leidinggevend en hoger opgeleid. Afgelopen week zag ik meer wat binnen mijn bereik ligt.

Twitter heb ik helemaal links laten liggen. Ik vind het niet prettig. En dat is niet handig, heb ik het idee. Bij sommige vacatures wordt verlangd dat je handig bent met social media en daar hoor Twitter soms ook bij.

Maar wat ik als mijn 'vak' zie is medewerker klantenservice. Amsterdam Sloterdijk of dichtbij Centraal, of vlakbij Utrecht Centraal is voor mij het uiterste puntje waar ik wil werken. Naar het noorden toe is dat dichtbij station Hoorn en Den Helder. MBO niveau. Maar ik solliciteer ook op HBO niveau. Belachelijk waar ze soms HBO voor vragen. Ik schep niet op over mijn Engels, want hoe sneu het ook klinkt, daar ben ik niet goed in.

Netwerken heet dit geloof ik, hè? )

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2016 om 11:40

Vesper en Marie

Dank je wel voor de steun

Oh ja Marie, ik kijk niet eens meer in kranten voor een baan. Ik schrijf me in bij vacaturesites, recuiteringsbureaus e.d.. Via Facebook ben ik lid van een 'Ik zoek werk' groep van mijn stad. En verder gewoon internet afgrazen.

Triva

Triva

05-03-2016 om 19:01

geen

uitzendbureau's?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2016 om 11:42

Trivia

Ik schreef e.d..

Vesper Lynd

Vesper Lynd

06-03-2016 om 12:58

Procedures

Wat me dan elke keer weer opvalt aan jouw sollicitaties is het hele circus waar je doorheen moet. Ik heb nog nooit een elevator pitch, rollenspel of groepsgesprek hoeven voeren. Bij mijn huidige werkgever dan wel een capaciteiten- en motivatietest, maar meestal alleen maar een of twee gesprekken.
Lijkt me vreselijk, zo'n groepsgesprek of rollenspel. Zijn bij dat laatste dan ook andere sollicitanten aanwezig?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2016 om 14:25

Vesper Lynd

Misschien heeft dat met de aard van het werk te maken. Ze willen weten hoe je op bepaalde situaties reageert tijdens een telefoongesprek. Bij de een is dat of je het in je hebt om een commercieel gesprek te voeren, bij een andere of je het in je hebt om boze klanten de goede kant op de praten en bij weer een andere baan moet je juist laten zien dat je een aardig mens bent die de klant heus wel begrijpt. Wat ik er zo akelig aan vind, is dat ik een natuurlijke aanleg heb om een prettig gesprek te voeren met de meeste types mensen. Maar door zo'n onnatuurlijke situatie tijdens een rollenspel ben ik in staat om het door de stress veel te ingewikkeld te maken en met mijn natuurlijke schwung te praten Het is dus zaak dat ik vooraf wat situaties naar boven haal en bedenk hoe ik daar normaal mee omga. Voor de sollicitatie van morgen zal mij dát niet zoveel moeite kosten. Ik heb de ervaring met het werk wat ik daar moet gaan doen, als... Dus adem in adem uit. Dat groepsgesprek/de elevatorpitch zit ik dan weer niet mee. In de loop der jaren heb ik de angst daarvoor wel van mij afgeschud. Ik moet juist een beetje in de gaten houden dat ik niet té ontspannen praat en er meer dan de gewenste twee minuten mee doorga, haha.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2016 om 14:27

Oh, niet goed gezegd

Ik hoop echt dat er een verbeterknop op OO gaat komen Ik hoop dat je het begrijpt zoals ik zonder fouten had willen zeggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2016 om 15:21

Juich joepie juich

Aangenomen!

Triva

Triva

07-03-2016 om 15:46

mooi

Gefeliciteerd!

Moni

Moni

07-03-2016 om 15:49

Wow! Dat is snel

Gefeliciteerd

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-03-2016 om 15:55

Geweldig!

Goed gedaan weer! Gefeliciteerd.

Imogen

Imogen

07-03-2016 om 16:59

gefeliciteerd!

Fijn kaaskopje!

Lusithania

Lusithania

07-03-2016 om 17:02

super!

Gefeliciteerd!
wanneer mag je beginnen?

Yes!

Goed gedaan Kaaskopje!

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2016 om 18:43

Lusithania

21 maart. Ik begin met een trainingsperiode van 5 weken. Om eerlijk te zijn is dat ook een erg spannende toestand. Ik ga een vrij stevige training krijgen en haal ik de toetsen niet, dan is het einde oefening.
Dus ik zie wel weer wat nieuwe beren op de weg. Ik ben al een kleine 40 jaar uit de schoolbanken weg :-S.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.